Prvi cilj povratka brenda Alpine u automobilski sport je postignut. Osmog marta ove godine najavljen nastup u klasi LMP2 u trci 24 sata Le Mansa je brendu omogućio, da proveri neumoljivu podršku javnosti.
Vozači Tristan Gommendy, Nelson Panciatici i Pierre Ragues su na stazi istrajali sve do cilja. Uprkos tome, što su u uvodnom delu trke zbog dva neplanirana zaustavljanja u boksu izgubili neko vreme, trio tima Signatech Alpine se sa 51. mesta do cilja probio na 15. mesto u ukupnoj klasifikaciji i deveto mesto u klasi LMP2.
Efikasnost tima Signatech Alpine je bila posebno nagrađena, kada je žiri dodelio 38. nagradu ESCRA za najbolju tehničku podršku tokom trke 24 sata Le Mansa mehaničarima Michaëlu Bimontu, Pierru Gachesu, Benoîtu Hamelu i šefu automobila Denisu Mototu. Ovu nagradu je tim Renault Alpine dobio takođe prilikom pobede 1978.
“Na prvom mestu moram da pomenem kvalitet našeg tima,” naglasio je Philippe Sinault, vođa tima Signatech Alpine. “Proteklih nedelja i posebno u zadnjih 24 sata svako je uradio izuzetan posao. Veoma sam ponosan, da je žiri primetio i nagradilo rad naših mehaničara. Ovo je važno, jet će oni imati važnu ulogu u našem timu takođe u budućnosti. Opazili smo takođe, koliko snažno ljubitelji ovog sporta žele, da se priča brenda Alpine nastavi. Trka je bila psihički naporna, ali smo pokazali, da smo veoma obećavajući tim. Uvodno razočaranje smo prevazišli probojem napred i pokazali, za šta smo sposobni. Međutim samo pobeda donosi pravo zadovoljstvo i svim silama ćemo nastojati, da taj cilj postignemo što je moguće pre!”
Nelson Panciatici: “Mislim, da smo pokazali svoju konkurentnost. U krugu smo postigli veoma dobro vreme, zato sam naravno veoma razočaran konačnim plasmanom. Moja poslednja izmena u automobilu je bila najteža, ali onda nismo mogli postići ništa više. Ovaj tim i Alpine A450 imaju potencijal… to smo ovde i dokazali!”
Tristan Gommendy: “Trka je bila posebno naporna. Napravili smo neke manje greške, zbog kojih smo u uvodnom delu trke ispali iz vodeće grupe. Svom silom smo se trudili da nadoknadimo izgubljeno vreme. Pri kraju trke sam se osećao bolje i postigao neke zaista dobre rezultate. Moja zadnja izmena je bila zaista prijatna – za volanom sam bio skoro tri sata. Bez obzira na konačan plasman nama će ovogodišnji povratak Alpine u Le Mansi ostati u lepoj uspomeni!”
Pierre Ragues: “Ovo je bila jedna od najtežih od mojih sedam trka u Le Mansu do sada! U svakoj izmeni sam imao kišu. Uslovi na stazi su se stalno menjali. Od povratka Alpine u Le Mans vreme je moglo biti prijatnije! Znali smo, da moramo doći do cilja, naročito nakon problema na početku trke. Dao sam sve od sebe, ali sam naravno razočaran, jer je naša brzina dokazala, da su želje za plasman na pobedničko postolje bile ostvarive.”
PRE 35 GODINA
Nakon što su se probili u vođstvo posle 18 sati trke Jean-Pierre Jaussaud i Didier Pironi su imali značajnu prednost u odnosu na najbliže takmičare i uprkos zabrinutosti zbog menjača u završnom delu Pironi je i cilj došao sa približno pet krugova prednosti ispred najbliže plasiranog Porschea. Cilj za Alpine bio je postignut i Renault Alpine A442B se upisala u istoriju trke 24 sata Le Mansa!