Turizam

Sajam Turizma: Srbiji su potrebni regionalni turistički proizvodi

Konkurencija u oblasti turizma u svetu je globalna i bez regionalnog povezivanja, tržišta poput Srbije imaju umanjene šanse, izjavio je danas na Novosadskom sajmu državni sekretar za turizam u Ministarstvu ekonomiju i regionalnog razvoja Goran Petković.
Petković je na međunarodnom okruglom stolu “Regionalna sradnja u turističkom sektoru”, koji je održan u sklopu 44. međunarodnog sajma turizma rekao da je međunarodna razmena već počela, a da su u planu i zajednički proizvodi. Kao jedan od takvih turističkih proizvoda Petković je naveo Put rimskih careva, koji bi trebalo zajednički da realizuju Srbija, Hrvatska, Rumunija i Mađarska.
– Postoji potreba za osmišljavanjem još takvih proizvoda, jer pojedinačan nastup na današnjem tržištu nije jednostavan. Dunav je velika prednost za Srbiju, jer je to pojam koji je poznat svima u Evropi i može nam pomoći da se bolje predstavimo. Jedan od stubova Dunavske strategije pokriva i oblast turizma, a poznato je da je Dunav za Srbiju okosnica brendiranja proizvoda. Treba samo razmišljati o marketingu i regionalnom izlasku na tržište sa prepoznatljivim proizvodom, rekao je Petković.
Govoreći o turistizmu u Vojvodini, Petković je rekao da pokrajina ima specifičnu ponudu i poslednjih godina dobro se razvija u toj oblasti.
– U Vojvodini prednjači Novi Sad sa svojim festivalima i manifestacijama, sve popularniji je nautički i ribolovni turizam, a u poslednje vreme sve je više posetilaca i u kampovima. Srem je posebno interesantan zbog blizine Beograda, ali i zbog prirodnih specifičnosti i bogatog kulturnog nasleđa, rekao je Petković i ocenio da su Sajmovi LORIST i Sajam turizma prava prilika za promociju vojvođanskog turizma.
Petković je ponovio da će prema proceni Narodne banke Srbije ove godine Srbija ostvariti prihod u oblsti turizma od oko 850 miliona dolara. Prema njegovim rečima, u zaradi prednjače najveći centri, Beograd i Novi Sad koji postaje prepoznatljiv kao centar omladinskog turizma, a beleži i najviše pristajanja kruzera u Srbiji.
Vojvođanski sekretar za privredu Ištvan Pastor rekao je da je težnja pokrajinske administracije da predstavi specifične turističke destinacije, kao što su prirodna bogatstva, kulturo nasleđe i bogatsvo različitosti kao posebne prednosti Vojvodine.
– Nažalost, kao regiju nas još uvek bije loš glas, jer kada nekog pozovete u goste u očima mu vidite čuđenje, koje govori o tome da još nisu sigurni da ovde dođu jer nas prepoznaju po nekim drugim događajima u bližoj prošlosti. To nije dobro za nikoga u regionu, kazao je Pastor.
Govoreći o potencijalima Dunava, Pastor je rekao da će realizacija Dunavske strategije neminovno privući značajna sredstva i omogućiti brži razvoj turizma. Mi moramo biti deo toga, jer Dunav ima dugu putanju kroz Srbiju, rekao je Pastor.