Fabrike još dva velika svetska proizvođača automobila otvorene su kod Sankt-Peterburga. U Lenjingradskoj oblasti proradila su preduzeća južnokorejskog koncerna Hundai i kanadske firme, proizvođača delova Magna. Otvaranjem ove dve fabrike ruska automobilska industrija će preći principijano na novi nivo.
Filijala južnokorejske kompanije planira da proizvodi u fabrici kod Sankt-Peterburga 150 hiljada automobila godišnje. Pri čemu ova traka će biti u Rusiji prva strana fabrika automobila punog ciklusa. Na njegovoj platformi, osim tradicionalnih pogona za varenje, farbanje i sklapanje, nalaziće se i pogon za štampanje. Tačnije strani proizvođač će proizvoditi na teritoriji Rusije i rezervne delove. Ranije sve kompanije bez izuzetka kao što su Ford, BMV, Dženeral Motors, pravile su u našoj zemlji samo takozvana preduzeća za sklapanje automobila.
Druga fabrika koja se otvara u Lenjingradskoj oblasti pripada kompaniji Magna. Ova kanadska firma je najveći proizvođač autodelova u svetu. U fabrici u Lenjingradskoj oblasti će se proizvoditi delovi karoserije za pogonski deo i metalne elemente sistema pasivne bezbednosti za strane proizvođače automobila, koji rade u Rusiji. Otvaranje ovakvih preduzeća krajnje je važno za domaću automobilsku industriju, samtra predsednik pokreta automobilista Rusiej Viktor Pohmelkin.
Za domaću automobilsku industriju jedina perspektiva razvoja je otvaranje mešovitih preduzeća sa razvijenim automobilskim kompanijama sveta. Ovaj proces se dešava u našoj zemlji. I kako bismo se razvijali, vrlo je važno da pređemo sa sklapanja na maksimalnu lokalizaciju. Tačnije da što više rezervnih delova i agregata automobila proizvodimo u Rusiji. To daje i dodatna radna mesta, i poreze, i povećava efikasnost naše proizvodnje. Bolje je razvijati savremene napredne automobilske tehnologije i samim tim u praksi pomagati automobilizaciju naše zljme, a zajedno sa tim uspon industrije i ekonomije u celini.
Takozvani proces lokalizacije proizvodnje automobila čini ih dostpunijim za domaćeg potrošača. To sa svoje strane stimuliše unutrašnje tržište i takođe utiče na rast ekonomije.
Rusija odavno traži puteve za izbijanje njene automobilske industrije na napredne pozicije. Nažalost, kažu eksperti, po mnogim pitanjima imamo ozbiljni zaostatak. Nije se deio proboj, kada su ruski akcinari zajedno sa predstavnicima Magne pokušali da kupe kontrolni paket akcija kompanije Opel, a zajedno sa njim pravo na korišćenje tehnologija tog koncerna. U tim uslovima otvaranje dve fabrike u Sankt-Peterburgu je ozbiljan korak unapred. Eksperti ne isključuju da gledajući iskustvo Hundaija i Magne i drugi automobilski proizvođači će donositi u Rusiju preduzeća potpunog ciklusa.