MOTOR blog
  • Novosti
  • Automobili
    • Alfa Romeo
    • Aston Martin
    • Audi
    • BMW
    • Cadillac
    • Chery
    • Chevrolet
    • Chrysler
    • Citroen
    • Dacia
    • Dodge
    • Ferrari
    • Fiat
    • Ford
    • General Motors
    • Honda
    • Hyundai
    • Infiniti
    • Jaguar
    • Jeep
    • KIA
    • Lada
    • Lamborghini
    • Lancia
    • Land Rover
    • Lexus
    • Lotus
    • Mahindra
    • Maserati
    • Mazda
    • McLaren
    • Mercedes-Benz
    • MG
    • Mini
    • Mitsubishi
    • Nissan
    • Opel
    • Pagani
    • Peugeot
    • Porsche
    • Range Rover
    • Renault
    • Rolls Royce
    • Saab
    • Seat
    • Smart
    • SsangYong
    • Subaru
    • Suzuki
    • Škoda
    • Tata
    • Toyota
    • Volkswagen
    • Volvo
    • Zastava
  • Motocikli
  • Kamioni
  • Nautika
  • Testovi
  • Turizam
  • Sport
Najsvežije
Alfa Romeo Stelvio Serije 1
Novi Opel Crossland
Nova Opel Corsa-e osvojila „Zlatni volan 2020“
Opel Grandland X sa električnim ponognom na sva...
Euroimpex zastupa Opel u regionu
Renault CLIO slavi 30. rođendan
Nova Opel Mokka premijerno
Opel Ascona 1.8i prvi nemački automobil sa katalizatorom
PSA grupacija donirala preko 400.000 maski i drugu...
Duga tradicija Opel električnih automobila

MOTOR blog

  • Novosti
  • Automobili
    • Alfa Romeo
    • Aston Martin
    • Audi
    • BMW
    • Cadillac
    • Chery
    • Chevrolet
    • Chrysler
    • Citroen
    • Dacia
    • Dodge
    • Ferrari
    • Fiat
    • Ford
    • General Motors
    • Honda
    • Hyundai
    • Infiniti
    • Jaguar
    • Jeep
    • KIA
    • Lada
    • Lamborghini
    • Lancia
    • Land Rover
    • Lexus
    • Lotus
    • Mahindra
    • Maserati
    • Mazda
    • McLaren
    • Mercedes-Benz
    • MG
    • Mini
    • Mitsubishi
    • Nissan
    • Opel
    • Pagani
    • Peugeot
    • Porsche
    • Range Rover
    • Renault
    • Rolls Royce
    • Saab
    • Seat
    • Smart
    • SsangYong
    • Subaru
    • Suzuki
    • Škoda
    • Tata
    • Toyota
    • Volkswagen
    • Volvo
    • Zastava
  • Motocikli
  • Kamioni
  • Nautika
  • Testovi
  • Turizam
  • Sport
Tehnologije

BASF fokusira istraživanje i razvoj na 3 ključne oblasti

23. June 2016
BASF

Svet hemijskih i tehnoloških kompanija pokreću stalne inovacije i samim tim se on konstantno menja. Kako bi održala svoj dosadašnji uspeh na tom polju, kompanija BASF nastavlja da ubrzava projekte i fokusira se na aktivnosti iz oblasti istraživanja i razvoja, izjavio je Dr Martin Brudermiler, potpredsednik Borda izvršnih direktora i direktor sektora za Istraživanje i razvoj kompanije BASF, na konferenciji za novinare posvećenoj istraživanju, održanoj u Ludvigshafenu. Premda su istraživanja kojima se bavi kompanija BASF već veoma uspešna, sa zaradom od prodaje inovativnih proizvoda od oko 10 miliona evra, kompanija mora da prilagodi svoje pristupe promenljivim uslovima na tržištu, naveo je Brudermiler.

 

„Faktori zaduženi za uspešnost našeg sektora za istraživanje i razvoj su kreativnost, efikasnost i integrisanost. Podsticanje kreativnosti i obezbeđivanje uslova koji su za to neophodni neki su od najvažnijih zadataka ove kompanije“, dodao je on. Brudermiler objašnjava i kako je najbolji oslonac za kreativan i efikasan rad njegova integracija. „Da bi se to obezbedilo, moramo inteligentno da kombinujemo kompetentnost svih svetskih Verbunda (mreža) za Istraživanje i razvoj istovremeno koristeći naše partnerske mreže.“ Svaki zaposleni u sektoru za Istraživanje i razvoj mora da demonstrira način na koji se fokus i disciplina kombinuju sa fleksibilnošću i otvorenošću. „Dobijamo na brzini tako što konstantno izazivamo sami sebe da na fleksibilan način odgovorimo na promene i budemo potpuno usredsređeni kada se bavimo važnim temama,“ istakao je Brudermiler.

 

 Globalni „Know How“ Verbund povećava cifre

Inovacije zasnovane na hemiji zahtevaju da projekti iz oblati istraživanja i razvoja budu orijentisani na samo tržište i da budu jasno usmereni ka potrebama potrošača. Tokom 2015. godine BASF-ov istraživački portfolio obuhvatao je oko 3.000 projekata, a ulaganje u istraživanje i razvoj poraslo je na 1.953 miliona evra (2014: 1.884 miliona evra). Poslovni sektori bili su odgovorni za 79 procenata troškova iz oblasti istraživanja i razvoja. Ostalih 21 procenat odnosio se na propratna korporativna istraživanja između sektora koji su se bavili dugoročnim temama od strateškog značaja za BASF Grupu. Kako bi sve ideje koje imaju potencijala što pre dospele na tržište, BASF redovno ocenjuje svoje istraživačke projekte korak po korak i na taj način se adekvatno fokusira na datu temu.

 

Temelj za snažne inovacije u kompaniji BASF je njegov globalni tim visoko-kvalifikovanih zaposlenih iz raznovrsnih oblasti: U 2015. godini, oko 10.000 zaposlenih radilo je u sektoru za Istraživanje i razvoj širom sveta. Tri glavne oblasti na koje su usmereni projekti istraživanja i razvoja: Procesno istraživanje i hemijski inženjering, Napredni materijali i sistemsko istraživanje i Bionaučno istraživanje, kompaniji BASF služe kao tri globalne istraživačke platforme, čija se predstavništva nalaze u vodećim regionima – Evropi, Azijsko-pacifičkoj regiji i Severnoj Americi. Zajedno sa razvojnim jedinicama svakog sektora oni čine jezgro BASF-ovog Stručnog Verbunda. Sa oko 4.900 zaposlenih u sektoru za Istraživanje i razvoj, Ludvigshafen (uključujući i Limburgerhof) je i dalje najveće predstavništvo u BASF-ovom Istraživačkom Verbundu. On se dodatno ojačava ulaganjima u novu zgradu za istraživanje sa modernim radnim prostorom i idealnim uslovima za zajednički rad oko 200 zaposlenih na platformi Naprednih materijala i sistemskog istraživanja.

 

Na konferenciji za novinare posvećenoj istraživanju, stručnjaci BASF-a predstavili su aktuelne projekte sa svake od tri globalne istraživačke platforme.

 

Katalizatori: akcenat na prečišćavanju izduvnih gasova i rafinerijama

Fokus istraživačke platforme za Procesno istraživanje i hemijski inženjering bio je na posebnoj vrsti zeolita, poput BASF-ovog bakarnog zeolita, koji je od vitalnog značaja kod katalizatora za kontrolu emisije dizel motora, jer su naročito efikasni pri uklanjanju azotnih oksida iz izduvnih gasova. Potražnja za modernim katalitičkim sistemima za automobile konstantno raste usled sve oštrijih emisionih propisa. Kako bi išli u korak sa ovim zahtevima, istraživači kompanije BASF stalno rade na razvijanju novih generacija posebnih vrsta zeolita. Koristeći specijalne sirovine i procese oni prilagođavaju veličinu pora da bi stvorili otpornije čestice. BASF je takođe razvio i tehnologiju katalizatora na bazi bora (BoroCat™) koja pomaže rafinerijama da povećaju proizvodnju dragocenih proizvoda poput benzina, dizela i drugih goriva koja se dobijaju preradom sirove nafte.

 

Nikl koji se nalazi u sirovoj nafti od naročitog je značaja za dalju preradu jer u znatnoj meri povećava nastanak nepoželjnih nus-proizvoda u vidu naftnog koksa i vodonika. Svojom strukturom sa optimalnom veličinom pora, novi katalizator BoroCat Fluid Catalytic Cracking (FCC) zaustavlja nikl koji nastaje u procesu proizvodnje i na taj način sprečava nepoželjne hemijske reakcije.

 

Bela biotehnologija: termostabilni enzim u ishrani životinja

Fokus platforme za Bionaučno istraživanje bila je nova fitaza za ishranu životinja koju su razvili istraživači kompanije BASF. Fitaza je enzim koji pomaže životinjama da bolje svare fosfat koji se nalazi u biljkama. Ali, mnogi enzimi su osetljivi na toplotu i mogu se uništiti u procesu granuliranja hrane za životinje, i samim tim bi izgubili efikasnost. U želji da razviju efikasne i termostabilne fitaze, BASF-ovi istraživači bavili su se raznovrsnim fitazama koje postoje u bakterijama i biotehnološkim metodama od njih napravili najbolji mogući hibrid. On je potom dalje unapređen i stvorena je odgovarajuća proizvodna kultura zasnovana na gljivici Aspergillus niger za fermentaciju (biotehnološku proizvodnju) željenog enzima. Nova fitaza već je plasirana na tržišta u Aziji i Južnoj Americi, kao i Sjedinjenim Državama. Odobrenje za tržište u Evropi očekuje se tokom 2016. godine.

 

Plastične mase: uspešno smanjivanje buke i vibracija

Fokus platforme za Napredne materijale i sistemsko istraživanje bio je na temi „Buka, vibracije i hrapavost“. Stručnjaci kompanije BASF istražuju mogućnosti za smanjenje nepoželjne buke i vibracija kroz dizajniranje novih materijala i komponenti. Ovo je postalo izuzetno važno, jer se usled sve veće upotrebe aparata, pozadinska buka i vibracije u našem domu i poslovnom prostoru konstantno povećavaju. Istovremeno, zvuci se menjaju. Kod elektromobila, na primer, buka motora jeste manja, ali zato druge iritirajuće frekvencije dolaze do izražaja i moraju da se smanje. Još jedan primer nalazimo kod kućnih aparata. Zbog pojačane urbanizacije, sve više ljudi živi u ograničenom prostoru. Domaćinstva ne samo da imaju više kućnih aparata, već je i oprema sve moćnija. Samim tim, propratna buka i vibracije moraju da se svedu na minimum. Interdisciplinarni tim kompanije BASF sastavljen od hemičara, fizičara i inženjera radi na unapređivanju različitih polimerskih rešenja koja se mogu koristiti za regulisanje frekvencija u opsegu koji se može osetiti i čuti: od 1 do 20.000Hz. U zavisnosti od opsega frekvencije i potreba, tim može da promeni dizajn određene komponente i/ili molekularne ili penaste strukture korišćenih materijala (poliamida, poliuretana, melaminske smolaste pene) uz pomoć kompjuterske simulacije.

BASF fokusira istraživanje i razvoj na 3 ključne oblasti was last modified: June 23rd, 2016 by Goran Aničić
BASF
0 comment
previous post
NightOfMiracles – KO KAŽE DA ČUDA NE POSTOJE?
next post
Sa Opelom do Olimpijske medalje

Pročitajte još i ovo...

Continental WinterContact TS 870 guma još bolja...

COKOON Dip tehnologija

Bezbednost, efiksanost i potrošnja zavise od pneumatika...


Najnovije AUTO-MOTO vesti

  • Pesak za mačke sprečava probleme s klima-uređajem

  • Alfa Romeo Stelvio Serije 1

  • Novi Opel Crossland

  • Hamilton i Rozberg na najekstremnijoj trci sveta Extreme E

  • Nova Opel Corsa-e osvojila „Zlatni volan 2020“

  • Pravo je vreme za zimske gume!

  • Opel Grandland X sa električnim ponognom na sva četiri točka

Linkovi

  • Android revija
  • Personal magazin
  • Svakodnevnica blog
  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • Pinterest
Footer Logo

@2017 - MOTORblog. All Right Reserved.


Back To Top