Saobraćaj

Testiranje različitih aplikacija horizontalne signalizacije za veću bezbednost

Čelnici Javnog komunalnog preduzeća „Beograd-put” i predstavnici Unije motociklista Srbije saglasili su se da se napravi test deonica gde bi se na jednom probnom poligonu nanele aplikacije svih mogućih rešenja horizontalne signalizacije. Ovu inicijativu, koja je veoma važna sa aspekta bezbednosti motociklista u saobraćaju, podržao je Dejan Ranđić, predsednik Komisije za izradu strategije za bezbednost u Beogradu.

Direktor „Beograd-puta” Milutin Štrbić podsetio je da preduzeće trenutno ima više rešenja koja se primenjuju prilikom obeležavanja horizontalne signalizacije.

– Najčešće je nanošenje odgovarajuće boje, a primenjuju se i rešenja s hladnom i toplom plastikom, u tankom ili u debelom sloju. Koriste se standardi u skladu sa propisima EU, a s druge strane vodimo računa i o finansijama i najboljim mogućim rezultatima.

Štrbić je kazao da će na inicijativu motociklista na Ušću će biti nanete sve aplikacije horizontalne signalizacije kojima se trenutno raspolaže. Posao će biti realizovan za desetak dana, a testiranje će trajati jedan period kako bi se usaglasili stavovi oko najboljeg rešenja.

Dejan Ranđić je istakao da je ova inicijativa veoma važna sa aspekta poboljšanja bezbednosti u saobraćaju u glavnom gradu.

– Svesni smo da svaki dan mnogo ljudi nastrada u saobraćajnim nesrećama, a prema o svim statistikama, motociklisti su vrlo ugrožena kategorija. Veoma je važno da bude više ovakvih inicijativa, tačnije dijaloga između građana, korisnika usluga i onih koji su odgovorni ili učestvuju u realizaciji određenih poslova u gradu. Ovo je primer kako mogu da se suoče interesi i da se vrlo brzo usaglase, jer motociklisti brinu o svojoj bezbednosti, a „Beograd-put”, kao javno preduzeće koje vodi računa o ovom segmentu, želi da stanje unapredi – naglasio je Ranđić.

Ocena motociklista biće važna i za ostale učesnike u saobraćaju, ali i za pešake. „Zebre”, „strelice”, pune i isprekidane linije, obeležena taksi stajališta i drugo, posebno pri vlažnom kolovozu, mogu biti klizavi i zato je neophodno da se iznađe najbolje rešenje, koje bi bilo bezbedno za sve, kažu stručnjaci iz „Beograd-puta”. Iz ovog preduzeća poručuju da će se nova signalizacija raditi prilikom kompletne rekonstrukcije saobraćajnica, jer je jedino tako isplativo. Ovakve savremene aplikacije mogu da imaju rok trajanja koliko i nov asfalt i zato je veoma važno da najpre on bude obnovljen.