Saobraćaj

Spojen centralni raspon novog mosta kod Beške

Ministar za infrastrukturu i energetiku u Vladi Republike Srbije Milutin Mrkonjić izjavio je da bi most kod Beške, gde je danas izvršeno spajanje centralnog raspona, trebalo da bude završen do 1. oktobra. Mrkonjić je sipao beton u poslednji kvadratni metar centralnog raspona nad rekom, čime je završena najsloženija faza u izgradnji tog mosta koji će biti dugačak 2.205 metara.

Novi most preko Dunava kod Beške na putnom Koridoru 10 je najduži most koji se trenutno gradi u Evropi, ukazao je ministar i dodao da je centralni raspon mosta u dužini od 210 metara među najdužim u svetu u sistemu “prednapregnutih greda”.

On je podsetio na to da je tender za izgradnju mosta raspisan 2004. godine, a radovi su počeli 2008. pored starog mosta, koji je projektovao inženjer Branko Žeželj.

Naši građevinari, zajedno sa evropskim, pokazali su da mogu da rade i najsloženije infrastrukturne objekte i da se srpsko građevinarstvo polako vraća na svetski nivo, ocenio je Mrkonjić.

On je napomenuo da, pored srpskih građevinara, na izgradnji mosta rade i građevinci iz približno deset evropskih zemalja.

Prema njegovim rečima, trenutno se na severnom kraku Koridora 10 radi na približno 120 kilometara – mostu kod Beške do Arkanja, obilaznici oko Novog Sada, deonici od Novog Sada do Horgoša i “Y” kraku od Subotice do Kelebije.

Ministar je naveo da je država bolje organizovala izgradnju koridora, tako što sada postoje dva odvojena preduzeća – “Koridori Srbije” i “Putevi Srbije”, koji su zaduženi za održavanje putne mreže.

Ove godine će biti otvorena sva preostala gradilišta na Koridoru 10, a radovi će biti završeni u 2012, istakao je Mrkonjić, uz napomenu da će završetak nekih najtežih deonica možda preći i u 2013. godinu.