Saobraćaj

Kampanja “Ili voziš ili piješ”

Kampanja “Ili voziš ili piješ” deo je projekta “Bezbednost mladih u saobraćaju”, koju na 49. međunarodnom salonu automobila promoviše Kancelarija za mlade Beograda. Kampanju je pomogao Srpski komitet za bezbednost saobraćaja i prvenstveno je namenjena mladim vozačima između 18 i 22 godine.

Neposredni povod za ovu akciju bili su rezultati CESID-ovog istraživanja, prema kojima se 18 odsto ispitanika od 18 do 30 godina izjasnilo da opravdava vožnju u alkoholisanom stanju. Statistički podaci pokazuju da je vožnja pod dejastvom alkohola jedan od četiri osnovna uzroka stradanja u saobraćaju, a da mladi vozači pod dejstvom alkohola izazivaju saobraćajne nesreće sa većim brojem poginulih i teško povređenih.

“Nakon dva pića nivo alkohola u krvi povećava se do 0,5 promila”, “Trezan vozač primećuje saobraćajni znak već na 140 metara udaljenosti, pijan tek na 118”, “Od šest do 24 sata potrebno je da se alkohol potpuno ukloni iz organizma”, samo su neki od slogana i podataka koji su prezentovani posetiocima Salona automobila.