Od početka njihove komercijalne upotrebe 1988. godine, letelice porodice Airbus A320 prošle su kroz brojna operativna poboljšanja od Sharklets vrha krila do efikasnijih motora i optimizovanih navigacionih sistema.
Sada se procesi njihovog dizajna i proizvodnje odvijaju prema poslednjoj reči tehnologije. Projekat kompanije Erbas Single-Aisle End-to-End 3D koji je trenutno u toku uskoro će istisnuti korišćenje 2D crteža iz procesa dizajna i proizvodnje letelica u okviru A320 programa.
Podržavajući neprestani porast stope proizvodnje, prelazak sa 2D crteža na 3D će takođe omogućiti lakše i značajnije prilagođavanje, posebno kabina, te povećati fleksibilnost u pogledu izmena u proizvodnji ili zahteva kupaca. Štaviše, pošto su prikazani u tri dimenzije, delove i sisteme postaće mnogo lakše vizuelizovati.
U početku projekat će se fokusirati cabin-to-cabin i cabin-to-fuselage interfejs. Cabin-to-cabin interfejs uključivaće stavke poput sedišta, kuhinje, toaleta i prostora za odlaganje prtljaga, dok će cabin-to-fuselage interfejs uključivati vazdušne, vodene i električne instalacije i strukture. 3D crteži će predstaviti poboljšane podatke uključujući i potpune ‘x,y i z’ instalacione koordinate tokom procesa dizana i proizvodnje.
Radnici u fabrikama će tokom ove godine ići na obuku o korišćenju tableta koji koriste 3D tehnologiju. Kada tokom 2019. projekat bude u potpunosti razvijen sve zainteresovane strane u oblasti dizajna, proizvodnje i kvaliteta, kao i kupci, imaće priliku da, kada su u pitanju integracija kabina i integracije kabine sa trupom aviona, pristupe jednoj zajedničkoj 3D referenci za A320 porodicu. Ovaj projekat obećava mnoge prednosti: niže troškove, kraće vreme između pokretanja i okončanja procesa proizvodnje, lakše praćenje proizvodnje, kao interaktivni protok podataka i manje dupliranja. Ukratko, projekat Single-Aisle End-to-End 3D je ključan korak u procesu digitalizacije.