MOTOR blog
  • Novosti
  • Automobili
    • Alfa Romeo
    • Aston Martin
    • Audi
    • BMW
    • Cadillac
    • Chery
    • Chevrolet
    • Chrysler
    • Citroen
    • Dacia
    • Dodge
    • Ferrari
    • Fiat
    • Ford
    • General Motors
    • Honda
    • Hyundai
    • Infiniti
    • Jaguar
    • Jeep
    • KIA
    • Lada
    • Lamborghini
    • Lancia
    • Land Rover
    • Lexus
    • Lotus
    • Mahindra
    • Maserati
    • Mazda
    • McLaren
    • Mercedes-Benz
    • MG
    • Mini
    • Mitsubishi
    • Nissan
    • Opel
    • Pagani
    • Peugeot
    • Porsche
    • Range Rover
    • Renault
    • Rolls Royce
    • Saab
    • Seat
    • Smart
    • SsangYong
    • Subaru
    • Suzuki
    • Škoda
    • Tata
    • Toyota
    • Volkswagen
    • Volvo
    • Zastava
  • Motocikli
  • Kamioni
  • Nautika
  • Testovi
  • Turizam
  • Sport
Najsvežije
Alfa Romeo Stelvio Serije 1
Novi Opel Crossland
Nova Opel Corsa-e osvojila „Zlatni volan 2020“
Opel Grandland X sa električnim ponognom na sva...
Euroimpex zastupa Opel u regionu
Renault CLIO slavi 30. rođendan
Nova Opel Mokka premijerno
Opel Ascona 1.8i prvi nemački automobil sa katalizatorom
PSA grupacija donirala preko 400.000 maski i drugu...
Duga tradicija Opel električnih automobila

MOTOR blog

  • Novosti
  • Automobili
    • Alfa Romeo
    • Aston Martin
    • Audi
    • BMW
    • Cadillac
    • Chery
    • Chevrolet
    • Chrysler
    • Citroen
    • Dacia
    • Dodge
    • Ferrari
    • Fiat
    • Ford
    • General Motors
    • Honda
    • Hyundai
    • Infiniti
    • Jaguar
    • Jeep
    • KIA
    • Lada
    • Lamborghini
    • Lancia
    • Land Rover
    • Lexus
    • Lotus
    • Mahindra
    • Maserati
    • Mazda
    • McLaren
    • Mercedes-Benz
    • MG
    • Mini
    • Mitsubishi
    • Nissan
    • Opel
    • Pagani
    • Peugeot
    • Porsche
    • Range Rover
    • Renault
    • Rolls Royce
    • Saab
    • Seat
    • Smart
    • SsangYong
    • Subaru
    • Suzuki
    • Škoda
    • Tata
    • Toyota
    • Volkswagen
    • Volvo
    • Zastava
  • Motocikli
  • Kamioni
  • Nautika
  • Testovi
  • Turizam
  • Sport
Avijacija

Da li su mogući avioni na biogorivo?

26. September 2010

Brige zbog klimatskih promena, nesigurne cene goriva i nedavno izlivanje nafte u Meksičkom zalivu podstiču zahteve u Americi za oslobađanje od zavisnosti od nafte. U potrazi za alternativama, američka mornarica i komercijalna avioindustrija ispituju mogućnost korišćenja biljnog ulja kao sirovine za proizvodnju goriva za mlazne motore.
Borbeni avion tipa F-18, koji uzleće sa piste probnog poligona američke mornarice, u Merilendu, koristi benzin koji je pola poreklom od nafte, a pola od semena biljke zvane kamelina.
Da li su mogući avioni na biogorivo?“Nafta je sjajna i svi naši sistemi mogli bi da je koriste zauvek. Ali nafta mora da se uvozi, cena je nestabilna, pa mnogo naših dolara odlazi na kupovinu nafte u inostranstvu”, kaže Rik Kejmin, šef mornaričkog programa za testiranje alternativnih goriva.
Ali, kako kaže Kejmin, avionima je svejedno da li gorivo dolazi od nafte ili od kameline.
“Svaki put kada smo tu vrstu goriva koristili u avionima, ništa nije bilo gore od goriva na bazi nafte, a ponekad je čak bilo i bolje”, kaže Kejmin.
To ne iznenađuje kada se pogleda hemijski sastav ulja od kameline, kaže šef odeljenja za obnovljiva goriva u korporaciji Hanivel, Džim Rikoski.
“Ta struktura nije mnogo različita od dizel ili džet goriva”, kaže Rikoski.
A gorivo za lovce ne razlikuje se mnogo od goriva za putničke avione. Japanska i druge aviokompanije već su uspešno isprobale biogoriva.
Nedavni skok cena nafte snažno je podstakao interesovanje za biogoriva. Ali ima i ekoloških pitanja. Sagorevanje tečnih goriva oslobađa ugljendioksid, dok biljke apsorbuju taj gas iz vazduha, pa gajenje useva za proizvodnju biogoriva predstavlja poslovnu mogućnost.
“Ozbiljno smo razmislili o tome, prvo kao o proširenju biznisa na polje koje je važno za ekologiju, a drugo kao o nečemu što bi stvarno uticalo na tu situaciju”, kaže Rekoski.
Ali Džim Bartis, iz Korporacije Rand, nije ubeđen da bi zamenjivanje nafte kamelinom bila dobra ideja.
“Pokrivanje samo jednog procenta potreba u nafti u Sjedinjenim Državama zahtevalo bi 10 odsto ukupne obradive površine u zemlji. Ukupne, ne samo one koja se već koristi. To je jako mnogo zemlje”, kaže Bartis.
Korišćenje toliko mnogo obradive zemlje poremetilo bi proizvodnju hrane, na primer žita.
“To bi značilo da bi negde u svetu neko morao da raskrči šumu ili uzore pašnjak da bi posejao žito”, kaže Bartis.
A krčenje šuma oslobađa ogromne količine ugljendioksida, što bi moglo da anulira sve prednosti dobijene zamenjivanjem nafte kamelinom. (voa)

Da li su mogući avioni na biogorivo? was last modified: September 26th, 2010 by Goran Aničić
avionibiogorivoF-18
0 comment
previous post
Velika saobraćajna nesreća u Nemačkoj
next post
Chevrolet Aveo unosi ‘hot-heč’ stil u segment malih automobila

Pročitajte još i ovo...

Etihad Airways uveo novu potpuno prilagodljivu ekonomsku...

Etihad Airways i Panasonic Avionics najavili novo...

Etihad Airways u 2018. poboljsao kljucne performanse...


Najnovije AUTO-MOTO vesti

  • Alfa Romeo Stelvio Serije 1

  • Novi Opel Crossland

  • Hamilton i Rozberg na najekstremnijoj trci sveta Extreme E

  • Nova Opel Corsa-e osvojila „Zlatni volan 2020“

  • Pravo je vreme za zimske gume!

  • Opel Grandland X sa električnim ponognom na sva četiri točka

  • Euroimpex zastupa Opel u regionu

Linkovi

  • Android revija
  • Personal magazin
  • Svakodnevnica blog
  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • Pinterest
Footer Logo

@2017 - MOTORblog. All Right Reserved.


Back To Top