Volvo

Volvo C30: savremenija forma za ponosnu baštinu

Dizajnerski i tehnički osvežen model po ceni skoro identičnoj prethodniku – za početnih 18.490 evra

S novom „personalnošću“ i tehničkim samopouzdanjem koje cene mladi i dinamični, kupci koji žele „svoj Volvo“, na naše tržište je stigao C30 u savremenijoj i još privlačnijoj formi. U Srbiji „startuje“ s početnom cenom od 18.490 evra (sa svim dažbinama) za verziju sa benzinskim motorom od 1.596 cm³ i 100 KS (maksimalna brzina 170 km/h, od 0 do 100 km/h za 11,8 sekundi, prosečna potrošnja sedam litara na 100 km).

C30 je nedavno dobio delimično izmenjenu formu prednjeg dela (u nekim elementima podseća na XC60), „oštrije“ podvozje i dva nova dizel motora. Unutrašnjost, inspirisana skandinavskim dizajnom koji potencira preglednost, primenu kvalitetnih materijala i funkcionalnost, nudi još više komfora za četvoto koji se voze na odvojenim sedištima.

U klasi je malo konkurenata koji imaju bogatiji spisak osnovne opreme. Na njemu su, recimo, dinamička kontrola stabilnosti, inteligentni sistem za informacije vozaču, prednji i bočni vazdušni jastuci za vozača i suvozača, vazdušne zavese napred i nazad, zaštita od povreda kičme u prednjim sedištima, automatsko podešavanje visine pojaseva (napred), podešavanje kola upravljača po visini i dubini, servo asistencija u upravljačkom mehanizmu, displej spoljne temperature, električno podešavanje spoljnih retrovizora sa grejanjem, „odlazno“ i dolazno osvetljenje, bočni migavci u spoljnim retrovizorima, daljinsko centralno zaključavanje, elektronski imobilajzer…

Uz sve to, u početnom nivou opreme Kinetic su, između ostalog, još i prednji i zadnji naslon za ruku, putni računar, zadnji usmerivač vazduha („spojler“), dupli izduv (T5, D5), elektronska kontrola klime sa odvojenim podešavanjem temperature za vozača i suvozača, farovi sa manuelnim podešavanjem visine, osvetljen prostor kod nogu vozača i suvozača, unutrašnje osvetljenje sa odloženim gašenjem, osvetljena kaseta sa zaključavanjem, mekani prekrivač za prtljažnik, tekstilne patosnice itd.
Osim s paketom Kinetic, kupcima se kao i kod prethodnika, nude još i opcije Momentum, Summum i vrhunski R-Design, a široka je i motorska ponuda. Uz pomenuti benzinski četvorocilindraš od 1,6 litara, C30 pokreću još dva benzinska motora – četvorocilindrični od 1.999 cm³ (145 KS) i petocilindrični od 2.551 cm³ (230 KS), dok dizel „konjicu“ čine četvorocilindraši od .1560 cm³ (109 ili 115 KS) i dva nova petocilindraša od 1.984 cm³ (150 i 177 KS).

Kupcima u Srbiji se prvi put nudi i verzija DRIVe Start/Stop, s četvorocilindričnim dizelašem od 1,56 litara (109 KS), za koji je deklarisana prosečna potrošnja od samo 3,8 litara na 100 km. Pogonski agregat ove verzije se sam isključuje kada je vozilo u stanju mirovanja, a menjač u neutralnom režimu (u „leru“). Motor se ponovo sam uključuje čim vozač pritisne pedalu kvačila. Osim uštede u potrošnji (četiri do pet odsto u mešovitom ciklusu), start/stop sistem omogućava da se za osam odsto smanji emisija ugljen-dioksida,pa je sa 99 grama po kilometru emitivanog CO2 ovo jedan od trenutno „najzelenijih“ automobila u svojoj klasi.