Volkswagen

Volkswagen, Muzej savremene umetnosti i MoMA PS1 pokreću sveobuhvatno partnerstvo

Volkswagen, Muzej savremene umetnosti (Musem of Modern Arts – MoMA) i MoMA PS1 [1] su sklopili dogovor o sveobuhvatnom višegodišnjem partnerstvu. Centralni tema ovog strateškog partnerstva objavljenog u Njujorku leži u projektu sa radnim nazivom „Međunarodno otkriće“, odnosno razvoju međunarodne izložbe savremene umetnosti. Dalji stubovi partnerstva su proširenje MoMA edukativnih programa na internetu, donacija dva dela Fransisa Alisa (Francis Alÿs) i sponzorstvo serije instalacija u „Abby Aldrich Rockefeller Sculpture Garden“. Ova saradnja sa Volkswagen-om je prvo partnerstvo u ovakvom obimu između prestižne kulturne institucije u Njujorku i vodeće internacionalne korporacije.

Pravljenje inovacija dostupnih širokom broju ljudi i preuzimanje odgovornosti za sredinu i društvo, su osnovne korporativne vrednosti grupe Volkswagen. Kompanija promoviše održivi razvoj u svim sferama života sa svojom „Misli plavo“ inicijativom. Saradnja grupe Volkswagen sa MoMA to najbolje pokazuje. „Umetnici nam daju povode za razmišljanje i omogućuju da vidimo svet iz drugačijih uglova. Muzej savremene umetnosti je jedna od vodećih institucija u oblasti savremene umetnosti. Sa njenim ubedljivim iskustvom i edukativnim ciljevima, ona je naš najbolji izbor za partnera. Ovo partnerstvo pre svega je znak posvećenosti naše korporacije preuzimanju odgovornosti za životnu sredinu i društvo“ rekao je prof dr Martin Vinterkorn (Martin Winterkorn), izvršni direktor Volkswagen Aktiengesellschaft, opisujući partnerstvo u kulturi.

„Zadovoljni smo što imamo tako snažnog partnera u Volkswagen-u, čija posvećenost inovaciji i edukaciji se u potpunosti slaže sa muzejom i njegovim ciljevima“ rekao je direktor muzeja Glen D. Lovri (Glenn D. Lowry). „Ovo partnerstvo omogućava muzeju i MoMA PS1 da ostvare dugoročne ciljeve i ambiciozne izložbe i programe.”

“Dok MoMA PS1 ima dugu tradiciju predstavljanja radova savremenih umetnika na međunarodnom nivou, ova saradnja nam daje slobodu da istražujemo, procenjujemo i predstavljamo najširi mogući spektar originalnih umetnika koji rade na celoj Zemaljskoj kugli” rekao je Klaus Bizenbah (Klaus Biesenbach), direktor MoMA PS1 i glavni kustos u Muzeju savremene umetnosti.

Partnerski projekat
Partnerstvo između Volkswagen-a, muzeja i MoMA PS1 je postavljeno na četiri stuba, sa posebnim fokusom na međunarodnu potragu za novim umetničkim delima koja mogu biti predstavljena u MoMA PS1 u 2013 godini. Sa „Međunarodnim otkrićem“ (radni naslov), Klaus Bizenbah će spojiti inovativne radove koji se bave temama kao što su zaštita životne sredine, socijalna pravda, ograničenost resursa ili rast populacije, a koje stvaraju umetnici širom sveta da bi se dobio svetski pregled nove umetnosti.

Drugi stub je proširenje edukativnog programa muzeja na internetu. Od svog osnivanja 1929. jedna od centralnih misija muzeja je bila pomoć široj publici da razume modernu i savremenu umetnost. U tom kontekstu, tokom 2010. godine muzej je pokrenuo uspešnu inicijativu digitalnog učenja. Uz Volkswagen-ovu podršku, program će biti značajno proširen, dajući ljudima širom sveta pristup kursevima. Još jedna komponenta ove saradnje jesu „labaratorije“ na internet prezentaciji, koje direktno uključuju posetioca u proces stvaranja umetničkog dela i koncepta.

Volkswagen takođe podržava muzej kroz donacije umetničkih dela i sponzorstva izložbi. Kompanija je muzeju donirala i dva video snimka Francisa Alisa. Dela pod naslovom „Tornado“ i “Fatamorgana” su trenutno izložena kao deo izložbe “Francis Alis – Priča o prevari” u Muzeju i MoMA PS1 do 1. avgusta 2011 godine.

Četvrta komponenta partnerstva je podrška instalacijama u muzeju, u “Ebi Oldrič Rokfeler bašti skulputra”, jednoj od najomiljenijih javnih površina u Nju Jorku.

“Misli Plavo”
Paralelno sa saradnjom sa Muzejom, Volkswagen je pokrenuo i svoju “Misli plavo” inicijativu u SAD. Sa ovom akcijom, brend namerava da da povod za razmišljanje u vezi održivih akcija u svim sferama društva. U isto vreme, Volkswagen nastavlja sa razvojem proizvoda i tehnologija koje ne zagađuju životnu sredinu u okviru svoje “Blue Motion” marke. XL1 prototip, koji je Volkswagen premijerno prikazao u januar 2011, nudi kratak uvid u održivu mobilnost budućnosti. Sa potrošnjom od samo 0.9l/100 km, serija XL-1 emituje samo 24g/km C02. Volkswagen takođe osvaja nova mesta u proizvodnji pod kišobranom “Misli plavo”. Nova fabrika u Čatanugi, Teksas – SAD, koja je otvorena 24. Maja 2011 je jedna od “najzelenijih” automobilskih fabrika na svetu.