MOTOR blog
  • Novosti
  • Automobili
    • Alfa Romeo
    • Aston Martin
    • Audi
    • BMW
    • Cadillac
    • Chery
    • Chevrolet
    • Chrysler
    • Citroen
    • Dacia
    • Dodge
    • Ferrari
    • Fiat
    • Ford
    • General Motors
    • Honda
    • Hyundai
    • Infiniti
    • Jaguar
    • Jeep
    • KIA
    • Lada
    • Lamborghini
    • Lancia
    • Land Rover
    • Lexus
    • Lotus
    • Mahindra
    • Maserati
    • Mazda
    • McLaren
    • Mercedes-Benz
    • MG
    • Mini
    • Mitsubishi
    • Nissan
    • Opel
    • Pagani
    • Peugeot
    • Porsche
    • Range Rover
    • Renault
    • Rolls Royce
    • Saab
    • Seat
    • Smart
    • SsangYong
    • Subaru
    • Suzuki
    • Škoda
    • Tata
    • Toyota
    • Volkswagen
    • Volvo
    • Zastava
  • Motocikli
  • Kamioni
  • Nautika
  • Testovi
  • Turizam
  • Sport
Najsvežije
Alfa Romeo Stelvio Serije 1
Novi Opel Crossland
Nova Opel Corsa-e osvojila „Zlatni volan 2020“
Opel Grandland X sa električnim ponognom na sva...
Euroimpex zastupa Opel u regionu
Renault CLIO slavi 30. rođendan
Nova Opel Mokka premijerno
Opel Ascona 1.8i prvi nemački automobil sa katalizatorom
PSA grupacija donirala preko 400.000 maski i drugu...
Duga tradicija Opel električnih automobila

MOTOR blog

  • Novosti
  • Automobili
    • Alfa Romeo
    • Aston Martin
    • Audi
    • BMW
    • Cadillac
    • Chery
    • Chevrolet
    • Chrysler
    • Citroen
    • Dacia
    • Dodge
    • Ferrari
    • Fiat
    • Ford
    • General Motors
    • Honda
    • Hyundai
    • Infiniti
    • Jaguar
    • Jeep
    • KIA
    • Lada
    • Lamborghini
    • Lancia
    • Land Rover
    • Lexus
    • Lotus
    • Mahindra
    • Maserati
    • Mazda
    • McLaren
    • Mercedes-Benz
    • MG
    • Mini
    • Mitsubishi
    • Nissan
    • Opel
    • Pagani
    • Peugeot
    • Porsche
    • Range Rover
    • Renault
    • Rolls Royce
    • Saab
    • Seat
    • Smart
    • SsangYong
    • Subaru
    • Suzuki
    • Škoda
    • Tata
    • Toyota
    • Volkswagen
    • Volvo
    • Zastava
  • Motocikli
  • Kamioni
  • Nautika
  • Testovi
  • Turizam
  • Sport
Volkswagen

Sudbinska povezanost Porschea i Volkswagena

17. May 2009

porscheVeć nedeljama je preuzimanje velikog Volkswagena od strane puno manjeg Porschea važna privredna tema u Nemačkoj. Pritom se zaboravlja da i jedan i drigi proizvođač automobila imaju istog oca – Dr. Ferdinanda Porschea.

Dekadama je Porsche jedna od najpoznatijih marki sportskih automobila na svetu. Bez obzira radi li se o starijem Roadsteru, o legendarnom modelu 911 Carrera ili o savremenom Caymanu – već dekadama Porsche je san ljubitelja skupih sportskih automobila širom sveta i istovremeno statusni simbol. Sa druge strane je Volkswagen jedan od najvećih proizvođača automobila na svetu, a popularna buba je najprodavaniji auto svih vremena.

Svoj službeni početak priča o Bubi i Volkswagenu ima 26. maja 1938. godine, kada je u Wolfsburgu, tada još samo malom mestu kraj Hanovera, po nalogu Führera Adolfa Hitlera počela izgradnja gigantske fabrike kojom se htelo da se zadivi čitav svet. Na otvaranju gradilišta prisutan je bio i sam vođa, kancelar Adolf Hitler: “Jedan problem mi se učinio posebno pogodnim u borbi protiv nezaposlenosti – problem motorizacije. Tu je Nemačka najviše zaostajala.”

Ima neka tajna – austrijska – veza

Hitler, Austrijanac poreklom, je nekoliko godina ranije, 1934. dao nalog malom konstrukcijskoj agenciji Ferdinanda Porschea, inače takođe poreklom iz Austrije, da konstruiše narodni auto namenjen širokom masama. Austrijanac je bio i Porscheov zet i saradnik Anton Piech – još iz tih vremena potiče povezanost i današnjih vlasnika Porschea – porodica Porsche i Piech.

Auto koji je Hitler želeo je morao biti jednostavan za proizvodnju, i nije smeo da košta više od 1000 tadašnjih maraka. Ferdinand Porsche, koji je ranije prikupljao iskustva u pogonima Daimlera, bio je tada konstruktor motora i automobila poznat samo uskom krugu stručnjaka. On je prihvatio Hitlerovu ponudu i ostvario zacrtani cilj: “Doktor Porsche je konstruisao jednu limuzinu i jedan cabrio. Uz potrošnju goriva od 6 do 7 litara auto košta samo 990 maraka”, objavio je ponosno reporter Nemačkog radija.

Porsche na čelu Volkswagena

Samog Porschea, koji je postao omiljeni Hitlerov konstruktor automobila, Führer je postavio za Izvršnog direktora fabrike Volkswagen – takođe tradicija koja se nastavlja do danas, kada je Ferdinand Piech, unuk Ferdinanda Porschea, predsednik Nadzornog odbora.

Manje je poznato da je u to vreme Volkswagen predstavljao i slamku spasa za Ferdinanda Porschea i njegov preduzetnički rad. On je u to vreme bio zadužen, i godinama je poslovanje njegovog konstrukcionog biroa – u kom su nastajali legendarni modeli ekskluzivnih sportskih automobila namenjenih samo eliti – bilo više ili manje finansirano od strane Volkswagena.

Sama Buba za vreme Hitlerova života u Wolfsburgu nije proizvođena – 1939. je započeo rat, sada su trebali vojni kamioni, a ne mali automobili. Trijumfalni pohod Bube, a s njom i porodice Porsche, započeo je tek nakon rata. I traja do danas. (dw)

Sudbinska povezanost Porschea i Volkswagena was last modified: May 17th, 2009 by Goran Aničić
Anton PiechDr. Ferdinand PorscheVolkswagenWolfsburg
0 comment
previous post
Tojota objavila gubitke
next post
Kako spasiti GM u Evropi?

Pročitajte još i ovo...

Volkswagen zvanično vozilo Evropskog atletskog prvenstva u...

Novo inteligentno vetrobransko staklo sa providnim srebrnim...

VW Touran je prvi put najprodavaniji monovolumen...


Najnovije AUTO-MOTO vesti

  • Pesak za mačke sprečava probleme s klima-uređajem

  • Alfa Romeo Stelvio Serije 1

  • Novi Opel Crossland

  • Hamilton i Rozberg na najekstremnijoj trci sveta Extreme E

  • Nova Opel Corsa-e osvojila „Zlatni volan 2020“

  • Pravo je vreme za zimske gume!

  • Opel Grandland X sa električnim ponognom na sva četiri točka

Linkovi

  • Android revija
  • Personal magazin
  • Svakodnevnica blog
  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • Pinterest
Footer Logo

@2017 - MOTORblog. All Right Reserved.


Back To Top