Volkswagen grupa je zaradila 1.2 milijarde evra operativnog profita u prvoj polovini 2009. godine
· Globalni tržišni udeo se povećava na 12%
- Automobilski sektor prijavljuje znatno veći neto novčani promet
- Neto likvidnost u automobilskom sektoru nadmašuje 12 milijardi evra
Volfsburg, 30.07.2009. – U prvoj polovini 2009. godine Volkswagen grupa je proširila svoju globalnu konkurentsku poziciju i ojačala svoju finansijsku osnovu. U prvih šest meseci ove godine najveći evropski proizvođač automobila je isporučio 3.1 miliona (u prvoj polovini 2008: 3.3. miliona) vozila širom sveta. Iako se celokupno tržište smanjilo za oko 18%, broj isporučenih vozila u okviru grupe se smanjio za samo 4.4%. Njen udeo u globalnom tržištu putničkih automobila je porastao na 12.0% (9.9%). Godišnji prihod od prodaje je opao za 9.4% na 51.2 milijarde evra (56.5% milijardi evra) u prvih šest meseci zbog faktora koji se odnose na volumen. Opreativni profit je iznosio 1.2 milijarde evra (3.2 milijarde evra), od kojih se 928 milijardi evra pripisuje sezonski jakom drugom kvartalu. Grupa je imala profit nakon plaćenih dažbina koje iznose 494 miliona evra (2.6 miliona evra).
Winterkorn: “Naša grupa sa više brendova ima odličnu poziciju”
“Tokom godine se pokazalo da imamo odličnu poziciju, zahvaljujući našoj grupi sa više brendova. Čak i u posebno teškoj fazi na međunarodnom automobilskom tržištu u mogućnosti smo da dobijemo udeo na ključnim tržištima. Ovo je dodatno poboljšalo našu poziciju na putu do vrha”, rekao je prof. dr Martin Winterkorn, predsednik borda direktora Volkswagen akcionarskog društva, u četvrtak, na predstavljanju polugodišnjeg finansijskog izveštaja. “Zahvaljujući našem poslovnom modelu poboljšali smo finansijsku situaciju uprkos nepovoljnom okruženju. To je takođe vidljivo i na osnovu naše likvidnosti”, dodao je direktor finansija Hans Dieter Poetsch.
Uprkos izazovnom okruženju Volkswagen grupa nastavlja da investira u ključne proizvode za budućnost. Investicije u imovinu, fabriku i opremu u automobilskom sektoru su porasle za 14% na 2.5 milijarde evra (2.2 milijarde evra). Troškovi se posebno odnose na nove proizvodne kapacitete, zatim modele koji će biti lansirani u 2009. i 2010. godini i ekološku orijentaciju game modela. Koeficijent investiranja u imovinu, fabriku i opremu i prihoda od prodaje je bio 5.6% (4.3%). “Naše tehnološke sposobnosti su ogromne i mi ćemo ih selektivno povećavati uprkos sadašnjoj krizi”, rekao je Winterkorn.
Brendovi i polje poslovanja
Nova inicijativa poslovanja grupe nastavlja da bude isplativa: nedavno lansirani modeli kao što su Golf VI, Audi Q5, Škoda Superb i Seat Ibiza su zabeležile ohrabrujuće cifre prodaje. Ipak, razvoj individualnih brendova i polja poslovanja je teško pogođen globalnom finansijskom i ekonomskom krizom. Volkswagen putnička vozila su zabeležila manji operativni profit od 216 miliona evra (1.295 miliona evra) za period od januara do juna.
Cilj Volkswagena je da dalje unapredi svoju konkurentsku poziciju
Volkswagen grupa neće moći da se odupre ovom opadajućem trendu, ali će kao i u prvih šest meseci ove godine bolje poslovati u odnosu na tržište kao celinu i dodatno će povećati svoj tržišni udeo za vreme krize. “Poslovni izgledi su još uvek nesigurni i mi moramo i dalje biti spremni na rizik. Iako ne samo da imamo dobre okvire poslovanja, već i ogromne tehničke, ekološke i ekonomske potencijale. To se pokazalo isplativim u ovoj krizi. I zato ostajemo posvećeni svojim ciljevima. Samo u 2009. godini npr. brendovi grupe će lansirati 60 novih modela, unapređenih proizvoda i naslednika na tržištu,” rekao je Winterkorn.