Volkswagen

Novi VW Passat slavi svetsku premijeru na sajmu “Mondial de l`Automobile”

Volkswagen je prezentovao svoj novi bestseller: sedmu generaciju Passata istovremeno kao limuzinu i Variant. Sa više od 15 miliona prodanih primeraka u više od 100 zemalja Passat predstavlja jedan od većih uspeha u istoriji automobila.

Novi Passat nudi elemente više klase u srednjoj klasi. Serija Passata oduvijek je bila tehnički pionir u svojoj klasi. Tehnika ne služi kao svrha sama sebi, već kupac tehniku može osjetiti i doživjeti“, rekao je dr. Ulrich Hackenberg, Volkswagenov izvršni član upravnog odbora za razvoj, pred 1400 gostiju u dvorani Freyssinet tokom Volkswagen Group Night u Parizu.

Na dan otvoranja sajma „Mondial de l`Automobile“ novom Passatu na Volkswagenovom štandu u paviljonu 4 pridružila se fudbalska zvezda i pridošlica kluba VfL Wolfsburg Diego: „I on je pridošlica u Volkswagen timu, isto kao i ja. Drago mi je što ovde u Parizu mogu prezentovati sedmu generaciju bestsellera. To je izvanredan porodični automobil – i za moju suprugu i mene, ali i za našu prinovu, koju uskoro očekujemo“, rekao je Diego u kamere uz smešak.

Volkswagen sa novim Passatom vizualizuje intenzivnije no ikada kvalitet i preciznost serije. Ravne linije, jasno strukturirane površine i dinamične proporcije obeležavaju dizajn. Stilistika bestsellera pri tome čini velik iskorak.

Kao što je uobičajeno za Volkswagen, i novi Passat postavlja merila na području ekologije. Svih deset motora (77 kW / 105 KS do 220 kW / 300 KS) je štedljivije – i to čak za 19 posto. „Najmanji“ turbodizelski motor (1.6 TDI sa 105 KS i 250 Nm), koji uprkos tome ima visok obrtni moment, troši samo 4,2 l/100 km; to odgovara 109 g/km CO2. U međuvremenu downsizing i tehnologije poput start-stop sistema osiguravaju i na području benzinskih motora neobično niske vrednosti potrošnje. Progresivnu ulogu ima 1.4 TSI (90 kW / 122 KS); on se u verziji BlueMotion Technology zadovoljava sa 5,8 l/100 km.

Novi model ispunjava očekivanja između ostalog sa elementima sigurnosti poput automatske funkcije kočenja u slučaju nužde u gradskoj vožnji i sistem za prepoznavanje umora kod vozača koji je u serijskoj opremi od linije Comfortline. Funkcija kočenja u slučaju nužde reaguje u slučaju potrebe automatski kao sastavni deo opcionalne, automatske regulacije razmaka ACC na području ispod 30 km/h te na taj način može doprineti sprečavanju sudara naletom straga.

Sistem prepoznavanja umora kod vozača, koji je po prvi put korišćen kod Volkswagena i u ovoj klasi, stalno je aktivan; on registruje popuštanje koncentracije kod vozača te ga u skladu sa tim upozorava sa akustičnim signalom i optičkom preporukom u kombinovanom instrumentu da napravi pauzu. Već od sredine novembra novi Passat će biti dostupan na prvim evropskim tržištima, a na srpsko tržište dolazi početkom januara 2011.