Volkswagen

Inovativni sistem osvetljenja iz Volkswagena

Interdisciplinarni tim iz LichtLab-a radi na razvoju inovativnih sistema osvetljenja za budućnost pri Istraživačkom automobilskom centru Donja Saksonija u Volfsburgu, što zapravo predstavlja partnerstvo između Volkswagen istraživačke grupe i Tehničkog univerziteta u Braunšvajgu. Cilj istraživačkih aktivnosti jeste da se integrišu nove tehnologije osvetljenja u aktivan sistem prednjih farova kako bi se vozaču pružila najbolja moguća vidljivost, što utiče na povećanje bezbednosti.

U Lichtlab-u, osoblje Volkswagen Grupe za istraživanje radi zajedno sa sektorima za razvoj iz Volkswagena, Audi-ja i Škode, kao i sa naučnicima sa instituta za kompjutersku grafiku pri TU Braunšvajg. Određivanje psihološkog efekta svetla na vozača predstavlja deo osnovnog istraživanja. Ovo znanje se koristi u razvoju simulacionog sredstva za virtuelnu noćnu vožnju pomoću kojeg se realistično može prikazati, između ostalog, kako se saobraćaj iz suprotnog smera zaslepljuje svetlom farova. Nove svetlosne funkcije se onda implementiraju u test vozila kao prototip za drumske testove.

Prof dr Jirgen Leohold, direktor Volkswagen Grupe za istraživanje je prokomentarisao da je “cilj ovih aktivnosti da se u potpunosti ostvari distribucija adaptivnog osvetljenja, koja će se ubuduće automatski prilagođavati svim situacijama i slučajnostima u vožnji, kontinuirano obezbeđujući optimalnu vidljivost u vozilu. Naš cilj je da dodatno unapredimo konkurentnost VW Grupe u oblasti tehnologije osvetljenja.

Tehnologija osvetljenja poznata kao”kontrola celokupnog osvetljenja” kod novog modela Audi A8 kao i “asistencija za dinamično osvetljenje”, koja je uvedena kod VW Touareg-a, zapravo potiče iz VW grupe za istraživanje.

Upotrebom “asistencije za dinamično osvetljenje” u celom svetu kod novog modela Touareg i Phaeton, Volkswagen predstavlja rešenje luksuzne inovativne tehnologije osvetljenja. Ovo je potpuno novi kontrolni sistem osvetljenja. On omogućava vožnju sa uključenim glavnim svetlosnim snopom bez mogućnosti zaslepljenja vozača koji dolaze iz suprotnog smera ili vozača koji se nalaze ispred. Kamera na unutrašnjem retrovizoru detektuje tačnu poziciju drugih učesnika u saobraćaju, a funkcija maske u svakom faru se zatim odvojeno elektronski aktivira i glavni svetlosni snop farova se slabo zatamnjuje za relevantnu oblast. Kao rezultat, osvetljenje puta je generalno poboljšano. “Asistencija za dinamično osvetljenje” pruža novi doživljaj osvetljenja i uvek je optimalno prilagođena situacijama u saobraćaju.