Toyota

Toyota proglašena za najbolji globalni ekološki brend

Toyota je zauzela vodeće mesto kao “najzeleniji” brend po “Najbolji globalni ekološki brendovi” izveštaju, prvom izveštaju takve vrste koji je 26. jula objavila Interbrand konsultantska agencija. Za bodovanje ekoloških performansi ova studija uzima u obzir javno dostupne informacije o ekološkim performansama brenda, kao i poimanje ekološke obnovljivosti brenda ili „ekološke slike” brenda od strane javnosti.
Interbrand izveštaj kaže da je Toyota najbolji primer kako zaštita životne sredine može da bude najveći prioritet menadžmenta i u isto vreme popularizovana kod ljudi širom sveta.

Toyotina posvećenost zaštiti životne sredine je naglašena u Toyotinoj globalnoj viziji, objavljenoj u martu 2011. godine, sa ciljem smanjenja emisije ugljen dioksida tokom čitavog procesa proizvodnje i prodaje. Kompanija takođe teži da kroz recikliranje sačuva prirodne izvore, te obavlja svoje aktivnosti u harmoniji sa prirodom.

Prema ovom izveštaju, ključan doprinos odličnim ekološkim performansama Toyote je potpuno hibridna tehnologija. Od njegovog predstavljanja 1997. godine, kultno Prius hibridno vozilo – sada već treće generacije – je doprinelo ukupnoj prodaji od 3.2 miliona Toyota i Lexus hibridnih vozila širom sveta (1). To je kupcima na svim meridijanima omogućilo da uživaju u nenadmašnim ekološkim performansama.

2010. Toyota je svoju inovativnu hibridnu tehnologiju uvela u kompaktni Toyota Auris, koji se pravi u proizvodnom postrojenju u Ujedinjenom kraljevstvu. Prius porodica će uskoro dobiti novog člana – verziju sa sedam sedišta Prius+, dok je sledeći korak na Toyotinom 40 godina dugom putu ka održivoj mobilnosti i ultimativnom ekološkom automobilu uvođenje Prius Plug-in hibrida sledeće godine.

Na osnovu dugoročnog, „od izvora do vožnje“, pristupa održivom načinu poslovanja, Toyota je u svojim evropskim fabrikama započela nekoliko inicijativa na polju zaštite životne sredine. Nedavno uvedena inicijativa uključuje: solarni zid u Toyota Motor Manufacturing France fabrici u Valensijenu, Francuska; prvi solarni panel velikog razmera u automobilskoj industriji Ujedinjenog kraljevstva koji se nalazi u Toyota Motor Manufacturing United Kingdom postrojenju u Derbiširu, UK; kao i planirano postavljanje dve vetrenjače u Toyotinom centru za logistiku vozila u Zebrugu, Belgija.

Metodologija merenja za „Najbolji globalni ekološki brend“ je razvijena od strane agencija Interbrand i Deloitte, dok je bodovanje ekoloških performansi brenda osmišljeno tako da može da se koristi u različitim industrijama. Tokom sastavljanja izveštaja, Interbrand je takođe intervjuisao oko 10000 kupaca u 10 najvećih svetskih tržišta (uključujući Sjedinjene države, Japan, Kinu, Nemačku, Francusku, Ujedinjeno kraljevstvo, Italiju, Brazil, Španiju i Indiju) kako bi izmerio viđenje ekoloških performansi brenda iz perspektive kupaca. Podaci o performansama su dobijeni iz javno dostupnih informacija, kao i podataka iz Thomson Reuter ASSET4.