Toyota

Toyota Motor Europe objavila izveštaj o održivom razvoju za 2011.

Prema podacima objavljenim danas u izveštaju o održivom razvoju za 2011. godinu, Toyota Motor Europe (TME) nastavlja da smanjuje emisije CO2 iz godine u godinu i, bez obzira na ekonomsku krizu, povećava intenzitet svojih ekoloških i društvenih aktivnosti. Ovaj izveštaj daje detaljne podatke o Toyotinim ekološkim, društvenim i ekonomskim rezultatima za fiskalnu godinu (FJ) 2010, koja se odnosi na period od aprila 2010. do marta 2010.

FJ 2010. je označila kraj 5-godišnjeg ekološkog akcionog plana TME (FJ 2006. – FJ 2010.).

Kod prodaje vozila, kompanija je u FJ 2010. postigla dodatno smanjenje emisija CO2 od 1.7% za Toyota i Lexus vozila prodata u Evropi (EU27) u poređenju sa FJ 2009, kao i smanjenje od 23.5% u poređenju sa FJ 2006. Emisije su u FJ 2010. pale na 130 g/km, prema podacima JATO-a. To je rezultat  neprekidnih investicija kompanije u tehnologije kao što su Toyota Optimal Drive ili sve popularniji Hybrid Synergy Drive (HSD) i Lexus Hybrid Drive (LHD). Ukupno je prodato 70,520 hibridnih vozila u EU 27 u FJ 2010. (+96% u poređenju sa FJ 2006.).

2010. godine Toyota je takođe najavila početak proizvodnje Yarisa HSD. „Toyota Motor Manufacturing France”, održiva fabrika u Valensijenu, Francuska, će izbaciti sa trake Yaris HSD u drugoj polovini 2012.

Kao deo Toyotinog globalnog projekta „Plug-in” hibridnih električnih vozila (Plug-in Hybrid Electric Vehicle – PHEV), TME je iznajmila 200 Prius Plug-in Hybrid vozila odabranim partnerima u 18 evropskih zemalja, koji testiraju automobile u realnim uslovima. Ovo vozilo je opremljeno litijum-jonskom baterijom koja može da se puni preko standardne električne utičnice i ima domet od 20 km u električnom režimu. Prvi rezultati ovog projekta pokazuju 36% manju potrošnju goriva od najboljeg u klasi dizela uporedive veličine i 49% manju potrošnju goriva od benzinskog vozila slične veličine.

Toyotina posvećenost smanjenju emisija CO2 nije ograničena samo na proizvode, već i na proizvodnju, logistiku i prodaju. Emisije CO2 koje izbacaju proizvodna postrojenja TME su smanjenje za 31% u odnosu na FJ 2007. Ipak, nismo uspeli da postignemo naš prvobitan cilj od 425 kg CO2 po jedinici, zbog smanjenog obima proizvodnje. Logistika delova za proizvodnju je postigla 39% manje emisije CO2 , logistika vozila gotovo 37% manje emisija, a logistika servisnih delova 40% manje emisija CO2 u poređenju sa FJ 2006.

Još jedan primer ovog Toyotinog cilja je otvaranje „održivog prodavca” u Salzburgu, koji je otvorio „Toyota Frey Austria”. Ekološke odlike ovog partnera Toyote uključuju sistem fotonaponskih ćelija ugrađenih u krov, koje zadovoljavaju 10% potreba za električnom energijom. Sistem za obradu vode smanjuje količinu vode potrebne za pranje vozila za 80%.

Izazovna ekonomska klima daje Toyoti priliku da pokaže svoju predanost lokalnoj zajednici. 2010. godine Toyotini radnici i prodavci su bili uključeni u preko 150 lokalnih projekata, što je dovelo do društvene koristi od 4.99 miliona €. Povezanost sa dobavljačima je ojačana zahvaljujući „politici kupovine”, što je dodatno unapredilo već dobru poslovnu saradnju. Toyotin princip uzajamnog poverenja i razumevanja je pokazan kroz želju kompanije da stvori stabilno radno okruženje za stalno zaposlene i dugoročan razvoj za sve članove tima.

Iako je kompanija morala da revidira strukturu troškova kako bi mogla da radi u Evropi na održiv način, ona se je ograničila samo na nezapošljavanje novih ljudi na upražnjena mesta ili prihvatanje individualnih dobrovoljnih ostavki, radi smanjenja troškova radne snage.
Evropske investicije u FJ 2010. su bile 283 miliona € (+24% u poređenju sa FJ 2009.). To uključuje proširenje poligona za testiranje u Toyotinom objektu za istraživanje i razvoj u Zaventemu, Belgija i novi Toyotin centar za delove u Španiji.

Kompletan izveštaj možete da preuzmete ovde.