FordToyota

Saradnja Forda i Toyote

Ford i Toyota zajedno rade na razvoju novog hibridnog sistema za lake kamione i terenska vozila, kao i budućim standardima za telematiku. Ford i Toyota sarađuju kao ravnopravni partneri kako bi kupci što pre dobili novi napredni hibridni sistem za lake kamione i terenska vozila.

Novi zajednički razvijen hibridni sistem će biti spreman za upotrebu tokom ove decenije na Fordovim i Toyotinim lakim kamionima sa pogonom na zadnje točkove, kao i terenskim vozilima. To će dovesti do veće uštede u potrošnji goriva, dok će kupci i dalje dobiti upotrebljivost koju žele i trebaju od svojih vozila.

Ford Motor Company i Toyota Motor Corporation – dva vodeća svetska proizvođača hibridnih vozila – su danas objavila da će ravnopravno sarađivati na razvoju naprednog novog hibridnog sistema za kupce lakih kamiona i terenskih vozila.

Ford i Toyota su potpisala pismo o namerama o zajedničkoj saradnji na razvoju proizvoda, dok se očekuje da će formalan ugovor biti potpisan sledeće godine. Obe kompanije su nezavisno radile na razvoju buduće generacije vlastitih hibridnih sistema sa pogonom na zadnje točkove. Ove dve kompanije su se sada obavezale da će sarađivati kao ravnopravni partneri na razvoju novog hibridnog sistema za lake kamione i terenska vozila. Ovaj novi hibridni pogonski agregat će novoj grupi kupaca kamiona i terenskih vozila doneti iskustvo potpuno hibridnog pogona i ekonomičnije potrošnje goriva, a bez pravljenja kompromisa po upotrebljivost koju oni očekuju od svojih vozila. Ford i Toyota veruju da će im saradnja omogućiti da ovu hibridnu tehnologiju ranije i po nižoj ceni dovede do svojih kupaca, nego da je svaka kompanija radila nezavisno.

“Ovaj sporazum udružuje sposobnosti dva globalna lidera u proizvodnji hibridnih vozila i hibridne tehnologije radi razvoja bržeg, povoljnijeg i boljeg rešenja za naše kupce”, rekao je Derrick Kuzak, potpredsednik Ford grupe za globalni razvoj proizvoda. “Ford je napravio veliki pomak sa Ford Fusion hibridom i mi nameravamo da ponovimo taj uspeh sa novom grupom kupaca kamiona i terenskih vozila – kupaca koje veoma dobro poznajemo.”

Takeshi Uchiyamada, izvršni potpredsednik Toyote za istraživanje i razvoj je rekao: “1997. godine, predstavili smo prvu generaciju Priusa, prvog na svetu masovno proizvedenog benzinsko-električnog hibrida. Od tada, prodali smo oko 3.3 miliona hibridnih vozila. Očekujemo da ćemo sa Fordom stvoriti uzbudljive tehnologije od kojih će društvena zajednica imati koristi – a to možemo da učinimo kroz iskustvo koje obe kompanije imaju na polju hibridne tehnologije.”

Dve kompanije su se takođe dogovorile da zajedno rade na poboljšanju standarda o telematici koje ove kompanije već imaju, što će kupcima širom sveta doneti više korisnih informacija i servisa zasnovanih na internetu.

Prema pismu o namerama dve kompanije će uložiti najbolje od svojih nezavisno razvijenih tehnologija i znanja u novi zajednički razvijen hibridni sistem za lake kamione sa pogonom na zadnje točkove, koji će se naći na tržištu tokom ove decenije. Konkretno, Ford i Toyota će:

• Zajednički, kao ravnopravni partneri, razviti novi hibridni sistem sa pogonom na zadnje točkove i pripadajuću tehnologiju za lake kamione i terenska vozila.

• Nezavisno integrisati novi hibridni sistem u svoja buduća vozila.

Tokom prethodnih godina, i Ford i Toyota su nezavisno radili na sličnim hibridnim sistemima sa pogonom na zadnje točkove koji imaju za cilj da postignu nižu potrošnju goriva u lakim kamionima i terenskim vozilima. Kada su dve kompanije započele priču od potencijalnoj saradnji, brzo su ustanovili da imaju zajedničke interese.

“Zajedničkim radom moći ćemo da ponudimo našim kupcima zaista najbolje napredne pogonske agregate po prihvatljivoj ceni i sa još nižom potrošnjom goriva”, rekao je predsednik i generalni direktor Forda Alan Mulally. “Ovo je tip zajedničke saradnje koji je potreban da bi se odgovorilo na velike globalne izazove energetske nezavisnosti i ekološke obnovljivosti.”

Predsednik Toyote Akio Toyoda je dodao: “Toyota je izuzetno ponosna što će se pridružiti Fordu u razvoju hibridnih sistema za pikap kamione i terenska vozila. Ova saradnja ne samo da će automobile učiniti još boljim, već će takođe postati važan kamen temeljac za budućnost mobilnosti u SAD. Stvaranjem globalne dugoročne saradnje sa Fordom, naša je želja da narodu Amerike ponudimo automobile koji prevazilaze njihova očekivanja.”

Hibridni sistem sa pogonom na zadnje točkove je zasnovan na potpuno novoj arhitekturi koja zadržava sposobnost kamiona i terenaca koju kupci zahtevaju, dok u isto vreme nudi ekonomičniju potrošnju goriva. Dok će hibridni sistem sa pogonom na zadnje točkove u velikoj meri imati zajedničku tehnologiju i delove, Ford i Toyota će nezavisno integrisati ovaj sistem u svoja vozila. Takođe, svaka kompanija će nezavisno podesiti performanse i dinamičke karakteristike svojih lakih pikap i terenskih vozila.

Pored toga, kako telematika ima sve značajniju ulogu u vožnji automobila, obe kompanije su se složile da sarađuju na standardima i tehnologijama potrebnih za bezbednije, sigurnije i praktičnije karakteristike buduće generacije sistema za telematiku. Saradnja na polju telematike se odnosi samo na standarde i tehnologije i svaka kompanije će nastaviti nezavisno da razvija vlastite proizvode i uređaje.

“Ford je postigao ogroman napredak na polju telematike”, rekao je Kuzak. “Mi danas imamo jedinstvena i veoma dobra rešenja uz SYNC i MyFordTouch sisteme. Radeći zajedno na standardima za uređaje u vozilu možemo samo da iskustvo posedovanja naših vozila.”

Uchiyamada je dodao: “Toyota je takođe u različitim zemljama širom sveta investirala velika sredstva u telematiku, sa uslugama kao što su G-BOOK i G-Link. U SAD smo upravo predstavili Entune sistem koji je veoma dostupan i lak za korišćenje. Deljenjem našeg znanja i iskustva, želimo da u budućnosti ponudimo još bolje usluge telematike.”

Saopštenje Takeshia Uchiyamade, izvršnog potpredsednika Toyota Motor Coporation

Hvala Vam, G. Kuzak.

Upravo smo potpisali pismo o namerama o saradnji sa Fordom. Ove kompanije će sada početi pripreme za zajednički rad na novim tehnologijama. Računamo da će ove tehnologije koristiti kupcima u Sjedinjenim državama i širom sveta.

Prošlo je više od sto godina od rođenja prvog automobila i naša industrija se sada suočava sa nekoliko izazova. Ponuda bezbednih automobila je važna za svakog proizvođača, ali svi možemo da kažemo da je najveći izazov “očuvanje energije” i “smanjenje gasova staklene bašte”.

Toyota je postigla napredan ovom polju još 1997. godine. Tada smo predstavili prvu generaciju Priusa, kao prvog na svetu masovno proizvedenog benzinsko-električnog hibrida.

Od tada, počeli smo da proizvodimo hibridna vozila u Sjedinjenim državama, Kini, Evropi, Australiji i Tajlandu, kao i u Japanu. Prodali smo oko 3.3 miliona hibridnih vozila u oko 80 zemalja.

Naša saradnja sa Fordom je korak koji će hibridnu tehnologiju učiniti široko rasprostranjenom u segmentu terenaca i kamiona. Ovi modeli su nezamenjivi za američke kupce. Kada im ponudimo našu hibridnu tehnologiju, to će pomoći da se očuva energija i smanji emisija gasova staklene bašte ovde u Sjedinjenim državama. O tome smo mislili kada smo krenuli u ovo saradnju.

Ford je takođe pionir u razvoju hibridne tehnologije. On je i tradicionalni lider u segmentu terenaca i kamiona. Stoga smo izuzetno ponosni što pripremamo saradnju sa Fordom.

Moramo pažljivo da razmislimo kako da automobili ostanu vredan deo društva u njihovom drugom veku postojanja. Velika prednost je informaciona tehnologija i komunikacije koje preobražavaju svet.
Automobili moraju da budu deo tog napretka.

Informacione tehnologije i komunikacije će igrati važnu ulogu u saobraćaju budućnosti. Vozila više neće biti jedinke same za sebe. Ona će biti deo šire interakcije sa drugim vozilima i saobraćajnom infrastrukturom.

Automobili će imati novu ulogu u životima ljudi. Mi u Toyoti verujemo da automobili mogu da postanu partneri u ispunjenijem stilu života.

Temelj za promene koje sam opisao će biti tehnologija telematike. U Toyoti smo komercijalizovali nekoliko tehnologija koje idu u susret predstojećoj revoluciji na polju telematike. Na primer, predstavili smo naš Gazoo automobilski portal 1998. godine. Počeli smo da nudimo G-Book uslugu telematike 2002. U SAD smo upravo predstavili Entune sistem koji je veoma dostupan i lak za korišćenje. Deljenjem našeg znanja i iskustva, želimo da u budućnosti ponudimo još bolje usluge telematike.

U budućnosti, “plug-in” hibridna vozila i električna vozila će biti spojena sa kućnim energetskim sistemima, kao i sa energetskom infrastrukturom. To će pomoći da se poveća ukupna energetska efikasnost, pa će stil života na “točkovima “ postati još prihvatljiviji.

Ford je počeo da razvija sisteme telematike iz istog razloga. Deljenjem našeg znanja i iskustva, možemo da pretvorimo “snove” u “stvarnost”.

Na kraju, želeo bih sa sumiram moje mišljenje o ovoj saradnji.

Očekujemo da ćemo sa Fordom stvoriti uzbudljive i društveno korisne tehnologije, a to možemo da uradimo zato što naše 2 kompanije imaju dovoljno iskustva da unaprede hibridnu tehnologiju i telematiku.

U isto vreme, takmičićemo se oštrije nego ikada u duhu “pravljenja sjajnih automobila”: Naš konkurentski stav će pomoći da učinimo što više za kupce i društvo u celini.

Računamo da će ova saradnja između Toyote i Forda koristiti američkom društvu i otvoriti novu stranu u istoriji svetske automobilske industrije. Kao inženjer, veoma sam zahvalan što vidim ispunjenje ovih ciljeva.

Moramo da razradimo još mnogo detalja sa Fordom pre nego što ću moći više da vam kažem o ovoj saradnji.
U međuvremenu, zahvalan sam na interesovanju i razumevanju.

Hvala.