Notice: Trying to access array offset on value of type bool in /home/motorblo/public_html/wp-content/plugins/newsmax-core/includes/core.php on line 87
Toyota

Dve nove nagrade za Toyotine efikasne motore na Međunarodnom izboru za motor godine 2010.

Toyotino inženjersko savršenstvo je ponovo nagrađeno osvajanjem titule u kategorijama za ‘Ekološki motor godine’ i ‘Motor godine u kategoriji do 1.0 litra’ na Međunarodnom izboru za motor godine 2010.

Ove dve pobede su zaista veliko međunarodno priznanje, a motori su testirani i ocenjeni od strane 65 automobilskih novinara iz 35 Dve nove nagrade za Toyotine efikasne motore na Međunarodnom izboru za motor godine 2010.zemalja. Toyotin najnoviji uspeh dodatno potvrđuje dosadašnje impresivne rezultate kompanije na Međunarodnom izboru za motor godine, sa 23 pobede (od ukupno 144), od kada je nagrada ustanovljena 1999. godine.

Ekološki motor godine – Toyota Hybrid Synergy Drive®

Toyota Hybrid Synergy Drive® i 2010. ostaje na tronu kao ‘Ekološki motor godine’, osvajanjem nagrade četvrti put u poslednjih pet godina. Dostupna u Priusu i Aurisu HSD, ova svetski priznata tehnologija pogonskog agregata je jedna od najuspešnijih u istoriji ovih nagrada, sa ukupno 11 titula.

Hybrid Synergy Drive® pogonski agregat u Aurisu HSD ima potrošnju goriva od samo 3.8 l/100 km i emisije CO2 od samo 89 g/km. I Auris HSD i novi Prius zadovoljavaju Euro 5 standarde emisija izduvnih gasova, a očekuje se da zadovolje i Euro 6 standarde. Kao hibridni pogonski agregat, HSD može da radi samo na struju pri brzinama do 50 km/h, uz domet od 2 km, zavisno od napunjenosti baterije. Ovaj pogonski agregat takođe označava napredak u kvalitetu izduvnog vazduha sa ograničenim emisijama oksida azota (NOx) i nultim emisijama čestica čađi.

Uzimajući sve to u obzir, sudije su Toyotin HSD pogonski agregat ocenile kao “genijalno mehaničko, električno i elektronsko rešenje u paketu koji se prodaje po pristupačnoj ceni”, “najbolju ekološku tehnologiju dostupnu na tržištu – pouzdanu i trajnu, sa vrlo niskim emisijama CO2 u realnim uslovima” i “snažniju, uglađeniju i štedljiviju – najnoviju temeljno redizajniranu verziju Toyotinog kultnog hibridnog pogonskog agregata koji je bolji u svakom pogledu”.

Motor godine u kategoriji do 1.0 litra – Toyota 1.0 VVT-i

Dve nove nagrade za Toyotine efikasne motore na Međunarodnom izboru za motor godine 2010.Toyotin lagan i kompaktan 1.0 litarski VVT-i motor je osvojio titulu ‘Motora godine u kategoriji do 1.0 litra’ već četvrtu godinu za redom. Sa potpuno aluminijumskom konstrukcijom, ovaj novi 1.0 litarski, četvorocilindrični benzinski motor teži samo 67 kg, što ga čini jednim od najlakših motora sa unutrašnjim sagorevanjem na tržištu danas.

Sa maksimalnom snagom od 68 ks/50 kW, ovaj motor nije samo najsnažniji 1.0 litarski agregat u A segmentu, već stvara i najveći u klasi specifični obrtni moment od 93 Nm pri 3600 o/min. Visok nivo obrtnog momenta u niskom i srednjem broju obrtaja su ključni za dobre vozne osobine u gradskoj vožnji sa čestim stajanjem/kretanjem, naglim ubrzanjem i kočenjem. Toyotin razvojni tim je to postigao pomoću tri cilindra sa malim trenjem i finog podešavanja usisa vazduha kroz optimizovanje dužine razvodne grane i upotrebu usisnih otvora optimalnog prečnika.

Ova Toyotina 1.0 litarska jedinica koja se ugrađuje u Aygo, iQ i Yaris je od sudija proglašena za “jedan od najprijatnijih i najštedljivijih trocilindričnih motora ispod 1.0 litara koji pokreću četvorosed” i “…motor koji je i dalje neprevaziđen u ovoj kategoriji”. Dodali su i sledeće “Ovaj trocilindrični motor ima snagu i obrtni moment koji garantuju zabavnu gradsku vožnju, ali ono što je najbolje od svega je vrlo, vrlo niska potrošnja goriva”.

Nagrade za motor godine – Toyotine počasti

1999

  • Najbolji ekološki motor: Toyota Hybrid (prva generacija Priusa)
  • Ispod 1.0 litra: Toyota 1.0 litar (Yaris)
  • 1.4 do 1.8 litara: Toyota Hybrid (prva generacija Priusa)
  • Međunarodni motor godine 1999: Toyota 1.0 litar (Yaris)

2000

  • Najbolji ekološki motor: Toyota Hybrid (prva generacija Priusa)
  • 1.4 do 1.8 litara: Toyota 1.3 litara VVT-i

2002

  • 1.4 do 1.8 litara: Toyota 1.8 litara VVTL-i 190 (Celica)

2004

  • Najbolji novi motor: Toyota Hybrid Synergy Drive¨ (druga generacija Priusa)
  • Najniža potrošnja goriva: Toyota Hybrid Synergy Drive¨ (Prius)
  • 1.4 do 1.8 litara: Toyota Hybrid Synergy Drive¨ (Prius)
  • Međunarodni motor godine 2004: Toyota Hybrid Synergy Drive¨ (Prius)

2005

  • Najniža potrošnja goriva: Toyota Hybrid Synergy Drive¨ (Prius)
  • 1.4 do 1.8 litara: Toyota Hybrid Synergy Drive¨ (Prius)

2006

  • Najniža potrošnja goriva: Toyota Hybrid Synergy Drive¨ (Prius)
  • 1.4 do 1.8 litara: Toyota Hybrid Synergy Drive¨ (Prius)

2007

  • Najniža potrošnja goriva: Toyota Hybrid Synergy Drive¨ (Prius)
  • Ispod 1.0 litra: 1.0 VVT-i (Aygo, Yaris)

2008

  • Ekološki motor godine: Toyota Hybrid Synergy Drive¨ (Prius)
  • Ispod 1.0 litra: 1.0 VVT-i (Aygo, Yaris)

2009

  • Ispod 1.0 litra: 1.0 VVT-i (Aygo, Yaris i iQ)

2010

  • Ekološki motor godine: Toyota Hybrid Synergy Drive¨ (Prius i Auris HSD)
  • Ispod 1.0 litra: 1.0 VVT-i (Aygo, Yaris i iQ)