Škoda

Nov motor 1.2 TSI za model Octavie

Škoda Octavia će dobiti novi motor – postojeći asortiman benzinskih motora biće proširen turbo četvorocilindričnim motorom 1.2 TSI/77 kW sa direktnim ubrizgavanjem kakav je već korišten kod modela Yeti.

Zahvaljujući svojim performansama i maksimalnom obrtnom momentu od 175 Nm pri 1,550 – 4,100 obrtaja/min-1, ovaj izuzetan nov motor je idealno rešenje kako za gradsku vožnju, tako i za vožnju na otvorenom putu. Kao alternativa, ova jedinica se može kombinovati sa šestostepenim automatskim DSG menjačem.

U skladu sa aktuelnim trendom koji podrazumeva manju zapreminu i veliku snagu motora, ova savremena jedinica kombinuje ekonomičnu potrošnju i dobre ekološke karakteristike sa impresivnim učinkom u vožnji. Uz kombinovanu potrošnju od 5.7 l/100 km, Octavia 1.2 TSI u potpunosti zadovoljava EU5 standarde i trenutno predstavlja najekonomičniji benzinski model u asortimanu Octavie. Štaviše, njegov rekord u niskoj emisiji štetnih gasova (134g CO2/km) značajno doprinosi smanjenju prosečne emisije izduvnih gasova kod Škodinih automobila. Ovo vozilo će se naći na tržištu od februara 2010. godine.

“Istinski smo ponosni na naš, zapreminski najmanji motor, zato što on predstavlja idealnu kombinaciju vrhunske tehnologije, ekonomične potrošnje i izuzetnih ekoloških karakteristika. Ova jedinica koja predstavlja odraz napredne tehnologije garantuje odlične karakteristike u vožnji u svim uslovima.,” istakao je Dr Eckhard Scholz, član Upravnog odbora Škode Auto zadužen za tehnički razvoj.

Ovaj nov motor nastavlja Škodinu tradiciju dugu preko 110 godina, a koja se ogleda u proizvodnji izuzetnih motora.  Fabrika u  Mladoj Boleslavi započela je proizvodnju ove jedinice 2009. godine. Sa planom da u toku ove godine dostigne proizvodnju od 1.000 jedinica dnevno, fabrika zapošljava 600 radnika u delu proizvodnje motora i proizvodi čak 2.800 motora dnevno. Osim motora 1.2 TSI, fabrika proizvodi dve verzije 1.2 HTP motora (koje se razlikuju po snazi) i vrši finalnu montažu motora 1.4 MPI i dizel jedinica 1.4 TDI PD, 2.0 TDI PD, 2.0 TDI CR.

the authorGoran Aničić