MOTOR blog
  • Novosti
  • Automobili
    • Alfa Romeo
    • Aston Martin
    • Audi
    • BMW
    • Cadillac
    • Chery
    • Chevrolet
    • Chrysler
    • Citroen
    • Dacia
    • Dodge
    • Ferrari
    • Fiat
    • Ford
    • General Motors
    • Honda
    • Hyundai
    • Infiniti
    • Jaguar
    • Jeep
    • KIA
    • Lada
    • Lamborghini
    • Lancia
    • Land Rover
    • Lexus
    • Lotus
    • Mahindra
    • Maserati
    • Mazda
    • McLaren
    • Mercedes-Benz
    • MG
    • Mini
    • Mitsubishi
    • Nissan
    • Opel
    • Pagani
    • Peugeot
    • Porsche
    • Range Rover
    • Renault
    • Rolls Royce
    • Saab
    • Seat
    • Smart
    • SsangYong
    • Subaru
    • Suzuki
    • Škoda
    • Tata
    • Toyota
    • Volkswagen
    • Volvo
    • Zastava
  • Motocikli
  • Kamioni
  • Nautika
  • Testovi
  • Turizam
  • Sport
Najsvežije
Alfa Romeo Stelvio Serije 1
Novi Opel Crossland
Nova Opel Corsa-e osvojila „Zlatni volan 2020“
Opel Grandland X sa električnim ponognom na sva...
Euroimpex zastupa Opel u regionu
Renault CLIO slavi 30. rođendan
Nova Opel Mokka premijerno
Opel Ascona 1.8i prvi nemački automobil sa katalizatorom
PSA grupacija donirala preko 400.000 maski i drugu...
Duga tradicija Opel električnih automobila

MOTOR blog

  • Novosti
  • Automobili
    • Alfa Romeo
    • Aston Martin
    • Audi
    • BMW
    • Cadillac
    • Chery
    • Chevrolet
    • Chrysler
    • Citroen
    • Dacia
    • Dodge
    • Ferrari
    • Fiat
    • Ford
    • General Motors
    • Honda
    • Hyundai
    • Infiniti
    • Jaguar
    • Jeep
    • KIA
    • Lada
    • Lamborghini
    • Lancia
    • Land Rover
    • Lexus
    • Lotus
    • Mahindra
    • Maserati
    • Mazda
    • McLaren
    • Mercedes-Benz
    • MG
    • Mini
    • Mitsubishi
    • Nissan
    • Opel
    • Pagani
    • Peugeot
    • Porsche
    • Range Rover
    • Renault
    • Rolls Royce
    • Saab
    • Seat
    • Smart
    • SsangYong
    • Subaru
    • Suzuki
    • Škoda
    • Tata
    • Toyota
    • Volkswagen
    • Volvo
    • Zastava
  • Motocikli
  • Kamioni
  • Nautika
  • Testovi
  • Turizam
  • Sport
Saab

Novi Saab 9-3X

02. March 2009

Svestrano vozilo za sve terene

•    Sportski, robusni dodatak Saab 9-3 seriji
•    Namenjen ljudima koji vode aktivan život, a ne žele masivno terensko vozilo
•    Predvodnik u klasi Saab XWD s BioPower motorom po prvi put

Tokom salona vozila u Ženevi u Martu, Saab će predstaviti 9-3X novi adut 9-3 liniji vozila koji će biti dostupan kupcima krajem ove kalendarske godine..

Saab 9-3X je robusno vozilo dizajnirano za entuzijaste koji provode mnogo vremena na otvorenom.  Sa prepoznatljivim izgledom, SportCombi verzija, povišena je od tla i najnaprednijom tehnologijom pogona na sve točkove, 9-3X nudi ekonomičnu potrošnju goriva te funkcionalni prtljažni prostor koji Vas neće limitirati bez obzira kakvi su uslovi na putu ili koja je vrsta podloge kojom se vozite. To je idealna zamena za velike i masivne terence koji se nude na tržištu.

Po prvi put Saab kombinije E85 BioPower tehnologiju motora sa priznatom najnaprednijom tehnologijom pogona na sve točkove  XWD.  9-3X je takođe dostupan sa 2.0 litarskim benzinskim motorom.  1.9 TTiD dizelska opcija motora dolazi s pogonom na prednje točkove.
Sve tri opcije motora učinkovite su, četvorocilindrični motori s dodatkom turbo punjača za povećanje snage.  Ukupno gledajući 9-3X kombinujući Saab-ovu EcoPower (ekološki prihvatljivo, a velike snage) tehnologiju , dinamična vozna svojstva i ekonomičnost daje optimalna i odgovorna svojstva vozilu.

Prepoznatljiv izgled
Saab-ovi inžinjeri podignuli su šasiju vozila 35mm za razliku od standardnog 9-3 SportCombi kako bi lakše savladavali teške terene. Vozilo je specijalno konstruisano za one koji ga često koriste van asfalta ali ne narušavajući vozna svojstva vozeći i po asfaltu.

Saab 9-3X je vozilo koje manje više zadovoljava potrebe sadašnjih kupaca. “9-3X je funkcionalno vozilo prilagodljivo za sve terene namenjeno svima koji ne žele glomazne terence.”  izjavio je Simon Padian, Saab Brand Design Chief (glavni dizajner). “Pojednostavljeno, nudimo “cipele” za svaku podlogu, koja je lagana za nošenje ,a opet efikasna kao cipela za planinarenje.”

Novi prednji i zadnji branici u tamno-sivoj boji, materijala otpornog na ogrebotine, takođe  primenjeno i na donjim stranicama vozila, štite vozilo od oštećenja koje bi moglo doći od šljunka ili blata.. Dodatci u kombinaciji sa mat alu dodatcima, uklopljenim u linije vrata daju robustan i skladan izgled. Crni krovni nosači su standardni, sa hrom umetcima kao opcija. Vidljivi dvostruki završetci auspuha su standardni su za sve verzije motora.  Prednja svetla za maglu okružena su hrom dodatcima i daju dodatnu snagu robustnom izgledu.

S novo dizajniranim, višekrakim 17 “ aluminijskim naplatcima, 9-3X spoljnim izgledom odaje sposobnost vožnje u lošim uslovima na putu kao i neasfaltiranim površinama.

Unutrašnjost 9-3X bazira se na gornju ponuđenu liniju opreme, uz dodatak aplikacija od tamnog metala na unutrašnjosti vrata, pretincu za odlaganje stvari i oko ručice menjača. Jedinstvena sportska sedišta kombinuju tekstilne dodatke na crnoj koži.

Totalno prijanjanje
Srce Saab-a 9-3X je najnoviji XWD sistem pogona na sve točkove. To je inteligentan, aktivan sistem koji kontinuirano raspodeljuje prenesenu snagu iz motora između prednje i zadnje osovine pružajući optimalnu stabilnost i prijanjanje vozila u svim uslovima kako vožnje tako i na putu.

Sistem uključuje i elektronski upravljiv kontrolor prenosa snage (Torque Transfer Device-TTD), koji raspodeljuje snagu između pogonskih osovina. Ventil povećava ili smanjuje pritisak na hidrauličnu spojku unutar TTD kako bi progresivno uključivao ili isključivao zadnju osovinu. U zavisnosti o stepenu proklizavanja sistem odlučuje o snazi na zadnju osovinu. Opcioni limitirani diferencijal (eLSD) radi na istom principu deleći prenesenu snagu između zadnjih točkova u zavisnosti o trenutnom prijanjanju svakog ponaosob.

Po prvi put 9-3X kombinuje 2.0 turbo BioPower motor (210 KS/ 155 kW/ 300 Nm) sa XWD, kombinujući bioetanolski pogonjen motor sa pogonom na sve točkove. Šestostepeni manuelni menjač odgovara sportskijoj vožnji. Kao deo Švedske proizvodne strategije “prava veličina” takođe nudi 2.0 benzinski motor sa turbo punjačem jednakih osobina. Benzinski motor dolazi u kombinaciji sa šeststostepenim manuelnim ili automatskim menjačem.

Dizel verzija motora, aa 1.9 TTiD dvostepenim turbo motorom (180 KS/132 kW/400 Nm) sa pogonom na prednje točkove, ima emisiju gasova manju od 145 grama CO2 /km. Ovaj motor će takođe biti dostupan sa manuelnim i automatskim menjačem. Za razliku od drugih modela , šasija ovog modela povišena je 20mm nego kod standardnih 9-3 modela sa prednjim pogonom, zadržavajući robustan izgled.

Forma susreće funkciju u prtljažniku
Bez obzira na izbor motora, 9-3X je takođe osmišljen tako da omogući smeštaj sportskih stvari i opreme za odmor lagano, izjednačavajući formu s funkcijom. Zadnji prtljažni prostor sa spuštenim podom, je iznenađujuće prostran i zavidnih proporcija. Kompaktan dizajn zadnjeg vešanja omogućuje prostor poput  duboke kutije,  oslobođenog od zadiranja u korisni prostor, dajući iskoristiv volumen pod 477/ 1331 litre (VDA)(podignuto/ spušteno zad. sedište).

Deljivi zadnji naslon sedišta 60/40 sa otvorom za skije preklapa se bez potrebe za pomicanjem nepomične klupe za sedenje. Preklopni naslon prednjeg sedišta suvozača omogućuje prevoz stvari dugačkih i do 2,5 m.
Potpuno tapaciran prtljažni prostor osvetljen je sa dva unutrašnja svetla smeštenih unutar D-stuba.  Pristup prtljažniku olakšan je sa laganim vratima koja se otvaraju do nivoa zadnjeg branika, amortizeri tih vrata su potpuno skriveni u krovu omogućujući lagano i nesmetano otvaranje. Nepropusne, crne patosnice prtljažnika oblikovane su tako da neće biti oštećene ili izgrebane pri težim teretima.
Dvostruko dno u 9-3X-u, takođe, pomaže održati prtljag i opremu sigurnom i nepomičnom. Središnji deo poda podiže se kada su ručice izvučene, tako da se prednji rubovi oslanjaju na dva pomoćna nosača.

Takođe u prtljažni prostor je smeštena 12 voltna utičnica i odvojeni odeljak za stvari sa svake strane. Jedan od tih pretinaca opremljen je sa držačima za velike boce.

Tehničke karakteristike i podaci o vozilu

Benzin i BioPower

1998 cc. 4 cilindra u liniji. Alu glava i blok motora. Turbokompresor sa intercoolerom. DOHC, 16- ventila. Balansirana osovina.
Saab Trionic i ECM

Dizel

1910 cc. 4 cilindra u liniji. Alu glava motora, blok od livenog gvožđa. DOHC 16-ventila. Common rail, višestruko ubrizgavanje. 2 stepeni turbokompresor sa intercoolerom, dvomasni zamajac. Bosch ECM sistem- filter slobodnih čestica.

Menjač i prenos

6 stepeni ručni menjač, 6-stepeni automatski menjač uključujući Saab Sentronic ručni odabir brzina u Benzinskom i BioPoweru: Saab XWD, pogon na sve točkove, opcija: zadnji limitirani Slip Diferencijal (eLSD)

Vešanje

Prednje: McPherson ramena, plinski amortizeri. Stabilizator. Zaštita donjeg dela
Zadnje:  Nezavisni, spone, uklj. spona za vuču. Opruge. Plinski amortizeri. Stabilizator. Zaštita donjeg dela

Naplatci i gume

17 x 7”  alu, 225/50
18 x 7,5 alu, 235/45 opcija XWD
18 x 7,5 alu, 225/45 opcija FWD

Upravljač

Nazubljena letva volana
Benzinski I BioPower: hidraulički servo upravljač
Dizel: Elektro hidraulički servo upravljač
Maksimalni zaokret volana: 2,67 okr. XWD/ 2,75 FWD
Maksimalni krug zaokreta vozila: 11,7 m XWD/ 11,4 FWD

Kočioni sistem

Dvo stepeni vakumski pojačivač. ESP, ABS, TCS, MBA, EBD, CBC.
Diskovi (pr/str): 302/292 mm, oba ventilirajuća

Težine:
Masa vozila: 1580 – 1761 kg

Distribucija snage:

57/43% (pr/str) XWD
60/40% (pr/str) FWD

Maksimalna vučna masa:

1400 – 1600 kg (s pomoćnom kočnicom), 750 kg (bez pomoćne kočnice)

Kapacitet
Prtljažnik (VDA, dm3,):
477 / 1331, spuštena zadnja sedišta

Zapremina rezervoara: 61 litra (Dizel 58 litara)
Posuda za pranje stakla: 5,2 litara

Motori 2.0T 2.0T BioPower¹ 1.9 TTiD
Zapremina motora (cc) 1998 1998 1910
Max. snaga 210 KS (154 KW)
at 5,300 okr.
210 KS (154 KW)
at 5,300 okr.
180 KS (132 kW)
at 4,000 okr.
Max. okr. moment 300 Nm
at 2,500 – 4,000 okr.
300 Nm
at 2,500 – 4,000 okr.
400 Nm²
at 1,850 – 2,750 okr.
Prečnik/ Visina (mm) 86 / 86 86 / 86 90.4 / 82
Kompresija 9.5:1 9.5:1 16.5: 1
Max. pritisak turbine 0.85 ba 0.85 bar 1.8 bar
PERFORMANSE M6 A6 M6 M6 A6
0-100 km/h 8.5 9.6 8.5 8.7 9.2
80-120 km/h, 5th brzina (s) 12.7 12.7 9.5
Top speed (km/h) 230 220 230 220 215
Potrošnja goriva M6 A6 M6 M6 A6
Kombinovana (l/100 km) 8.3 10.1 8.3 5.5 6.9
CO2 (g/km) 199 242 199 144 182

Novi Saab 9-3X was last modified: March 2nd, 2009 by Goran Aničić
SaabSaab 9-3X
0 comment
previous post
Saab na putu prema potpunoj nezavisnosti
next post
Kia u Ženevi sa konceptom manjeg monovolumena

Pročitajte još i ovo...

NEVS koji je preuzeo Saab uskoro predstavlja...

Nevs predstavio novi Saab 9-3 EV prototip

Saab 9-3 TXR (1000+KS) na prodaji


Najnovije AUTO-MOTO vesti

  • Pesak za mačke sprečava probleme s klima-uređajem

  • Alfa Romeo Stelvio Serije 1

  • Novi Opel Crossland

  • Hamilton i Rozberg na najekstremnijoj trci sveta Extreme E

  • Nova Opel Corsa-e osvojila „Zlatni volan 2020“

  • Pravo je vreme za zimske gume!

  • Opel Grandland X sa električnim ponognom na sva četiri točka

Linkovi

  • Android revija
  • Personal magazin
  • Svakodnevnica blog
  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • Pinterest
Footer Logo

@2017 - MOTORblog. All Right Reserved.


Back To Top