Automobili

Rusi na sajmu automobila u Frankfurtu

Na sajmu automobila u Frankfurtu danas treba da budu predstavljena tri ruska automobilska izuma – jo-krosover, jo-furgon i sportski jo-koncept. To je porodica najnovijih hibridnih vozila, čije stvaranje finansira grupa „ONEKSIM“ ruskog milijardera Mihaila Prohorova.

Svaki od ovih modela objedinjuje korišćenje naprednih tehnologija: karoserija od kompozitnih materijala i motor, koji radi kako na prirodni gas, tako i na benzin. A pošto je to ipak hibrid, on se napaja i s utičnice napona od 220 volti. Jo-mobil je snabdeven senzorskom kontrolnom tablom i pristupom internetu. Početak serijske proizvodnje novog ruskog čuda planiran je za proleće sledeće godine. Po mišljenju premijer-ministra Vladimira Putina, koji je mogao lično da testira jo-mobil, to je „principijelno novi proizvod“.

Naš kolega Prohorov propagira jedan od takvih proizvoda. Kako ste ga nazvali? Jo-mobil? Pa naziv je nerazumljiv, gde ste ga uzeli – možda i nije loš, privlači pažnju. Ali to je potpuno novi proizvod. Tehnološki nov.

Potpuno kompletiran jo-mobil podrazumeva: potpuni pogon, kontrolu kretanja, sistem navigacije GSP/GLONAS, kontrolu klime, umesto tradicionalnog menjača je samo jedno dugme. Kasnije će moći da se pokrene sa specijalnog telefona (jo-fona). Vlasnik će imati čime da se zabavi kad je gužva, zato što pravo iz jo-mobila lako može da se priključi na internet. Elektronsko „filovanje“ vozila radi na bazi operativnog sistema Android koji se sad koristi u mobilnim telefonima, komunikatorima, tabletima i netbukovima. U kompjuter automobila se po želju instaliraju različiti prilozi: od zabavnih do službi za isporuku robe i usluga.

Na blogu kompanije „Jo-auto“ mogu se pročitati najnovije vesti o izumu i videti slikovite prezentacije. Ono što čovek vidi ostavlja utisak, ali ne može odmah da shvati: da li se putnici osećaju udobno u tako majušnom vozilu? Jo-mobil je samo naizgled kompaktan, a unutra je vrlo prostran,“ – govori Mihail Prohorov o vrlinama svog čeda.

Ako ja koji sam visok 2 metra i 4 santimetra u principu udobno sedim u relativno malim kolima… I čak uzmite obična kola – uvek udaram glavom. A ovde mogu mirno da sedim. Međutim, to uopšte ne znači da su kola napravljena specijalno za mene. To je upravo nova klasa vozila, koja pored malih dimenzija imaju veliki unutrašnji prostor zbog toga što su inovacije, koje su ovde primenjene omogućile da se ceo sistem za kretanje napravi kao veoma mali.

Po završetku sajma automobila u Frankfurtu jo-eksponati će krenuti na turneju po 20 gradova Rusije. To se čini kako bi se Rusima roba pokazala uživo. Iako već danas ima mnogo onih koji žele da kupe predstavnike ove automobilske porodice: stiglo je preko 150 hiljada narudžbina. I to pored toga što je fabrika u kojoj će se jo-mobili proizvoditi tek u izgradnji. Ona će proizvoditi 45 vozila godišnje.