Više od 8000 retkih starih automobila doputovaće u Moskvu na Međunarodni festival Autoegzotika-2010. Na pisti aerodroma Tušino svoje raritete predstaviće 200 automobilskih klubova iz 9 zemalja sveta.
Sakupljanje starih automobila, izgleda postaje novi moderni hobi ruskih građana. Najviše onih koji žele da imaju raritetnu igračku ima među moskovljanima. Po ocenama prestoničkog kluba kolekcionara starih automibla, za godinu dana u radinicama grada se obnovi do 50 retkih automibila. Ne čudi što ogromno polje Tušinskog aerodroma već jedva može da smesti sve zainteresovane.
Ljubitelje tehnike posebno privlače automobili s početka prošlog veka. Do naših dana doživeli su bukvalno pojedinačni primerci automobila s početka ere sveopšte automobilizacije. Kolekcionar Sergej Smirnov, vlasnik je retkog Forda iz 1922. godine. On kaže da se ovaj automobil proizvodio 16 godina! Sada je ovaj najmasovniji Ford jedinstveni automobil, još kako! Po spoljašnjem izgledu to su motorizovana kolica za šetnju gospode, govori o svom Fordu Sergej:
On je vozio negde kicoša, zato što je dvosed bio kicoški automobil. Imam još automobil sa istom šasijom – četvorosed, takođe kabriolet. A ovaj automobil je očigledno kicoški, da se u njemu provozaš sa devojkom!
Automobili epohe Elvisa Prislija su takođe popularne: oble forme, udobni kožni salon, jarke boje. Viktor Makuškin, vlasnik raritetnog Rols-Rojsa tvrdi: automobile 60-ih nisu bojili od dana proizvodnje. Objašnjava: ranije su nanosili 20 slojeva emajla, i svaki je poliran posebno. Ako Viktor izlazi da se vozi po moskovskim ulicama, obavezno ga zaustavljaju saobraćajci. Toliko je lepa njegova 15-godišnja lastavica:
Zaustavljaju me zbog radoznalosti. Šta je to? Rols-Rojs? Odovaram: Da, to je Rols-Rojs! Neverovatno!
Posebnu kategoriju čine automobili čiji su vlasnici bili poznati ljudi. Njihova sudbina je pod budnom pažnjom kolekcionara. Boris Lahmetkin poseduje Nisana, za čijim volanom je sedeo sam Generalni sekretar CK KPSS Leonid Brežnjev. Između ostalog, sovjetski lider je bio odličan vozač. Aktualni vlasnih automobila tvrdi da je ovaj Nisan sa levim volanom bio proizvden po specijalnom projektu i predstavlja jedini primerak. Čak je oprema u kabini bila originalna.
Jedinstveni prijemnik koji je bio napravljen specijalno za Brežnjeva. Ovde stoji UKV sovjetskog dijapazona. Kako shvatate, u čitavom svetu u tom dijapazonu se ništa ne hvata, zato drugog takvog prijemnika nema.
Kako tvrde kolekcionari, imati retroautomobil nije samo prestižno, već i skupo. Prosečna cena restauracije jednog raritetnog vozila, po ocenama stručnjaka, iznosi oko 30 000 dolara. Između ostalog, stari automobili donose svojim vlasnicima ne samo moralno zadovoljstvo, već i materijalnu korist. Vrlo često se retro-limuzine snimaju u filmovima i reklamama, a omladina voli da se provoza u njima na dan svadbe.