MOTOR blog
  • Novosti
  • Automobili
    • Alfa Romeo
    • Aston Martin
    • Audi
    • BMW
    • Cadillac
    • Chery
    • Chevrolet
    • Chrysler
    • Citroen
    • Dacia
    • Dodge
    • Ferrari
    • Fiat
    • Ford
    • General Motors
    • Honda
    • Hyundai
    • Infiniti
    • Jaguar
    • Jeep
    • KIA
    • Lada
    • Lamborghini
    • Lancia
    • Land Rover
    • Lexus
    • Lotus
    • Mahindra
    • Maserati
    • Mazda
    • McLaren
    • Mercedes-Benz
    • MG
    • Mini
    • Mitsubishi
    • Nissan
    • Opel
    • Pagani
    • Peugeot
    • Porsche
    • Range Rover
    • Renault
    • Rolls Royce
    • Saab
    • Seat
    • Smart
    • SsangYong
    • Subaru
    • Suzuki
    • Škoda
    • Tata
    • Toyota
    • Volkswagen
    • Volvo
    • Zastava
  • Motocikli
  • Kamioni
  • Nautika
  • Testovi
  • Turizam
  • Sport
Najsvežije
Alfa Romeo Stelvio Serije 1
Novi Opel Crossland
Nova Opel Corsa-e osvojila „Zlatni volan 2020“
Opel Grandland X sa električnim ponognom na sva...
Euroimpex zastupa Opel u regionu
Renault CLIO slavi 30. rođendan
Nova Opel Mokka premijerno
Opel Ascona 1.8i prvi nemački automobil sa katalizatorom
PSA grupacija donirala preko 400.000 maski i drugu...
Duga tradicija Opel električnih automobila

MOTOR blog

  • Novosti
  • Automobili
    • Alfa Romeo
    • Aston Martin
    • Audi
    • BMW
    • Cadillac
    • Chery
    • Chevrolet
    • Chrysler
    • Citroen
    • Dacia
    • Dodge
    • Ferrari
    • Fiat
    • Ford
    • General Motors
    • Honda
    • Hyundai
    • Infiniti
    • Jaguar
    • Jeep
    • KIA
    • Lada
    • Lamborghini
    • Lancia
    • Land Rover
    • Lexus
    • Lotus
    • Mahindra
    • Maserati
    • Mazda
    • McLaren
    • Mercedes-Benz
    • MG
    • Mini
    • Mitsubishi
    • Nissan
    • Opel
    • Pagani
    • Peugeot
    • Porsche
    • Range Rover
    • Renault
    • Rolls Royce
    • Saab
    • Seat
    • Smart
    • SsangYong
    • Subaru
    • Suzuki
    • Škoda
    • Tata
    • Toyota
    • Volkswagen
    • Volvo
    • Zastava
  • Motocikli
  • Kamioni
  • Nautika
  • Testovi
  • Turizam
  • Sport
Automobili

Retroautomobil nije raskoš, već sredstvo samoizražavanja

22. September 2010

Više od 8000 retkih starih automobila doputovaće u Moskvu na Međunarodni festival Autoegzotika-2010. Na pisti aerodroma Tušino svoje raritete predstaviće 200 automobilskih klubova iz 9 zemalja sveta.

Sakupljanje starih automobila, izgleda postaje novi moderni hobi ruskih građana. Najviše onih koji žele da imaju raritetnu igračku ima među moskovljanima. Po ocenama prestoničkog kluba kolekcionara starih automibla, za godinu dana u radinicama grada se obnovi do 50 retkih automibila. Ne čudi što ogromno polje Tušinskog aerodroma već jedva može da smesti sve zainteresovane.

Ljubitelje tehnike posebno privlače automobili s početka prošlog veka. Do naših dana doživeli su bukvalno pojedinačni primerci automobila s početka ere sveopšte automobilizacije. Kolekcionar Sergej Smirnov, vlasnik je retkog Forda iz 1922. godine. On kaže da se ovaj automobil proizvodio 16 godina! Sada je ovaj najmasovniji Ford jedinstveni automobil, još kako! Po spoljašnjem izgledu to su motorizovana kolica za šetnju gospode, govori o svom Fordu Sergej:

On je vozio negde kicoša, zato što je dvosed bio kicoški automobil. Imam još automobil sa istom šasijom – četvorosed, takođe kabriolet. A ovaj automobil je očigledno kicoški, da se u njemu provozaš sa devojkom!

Automobili epohe Elvisa Prislija su takođe popularne: oble forme, udobni kožni salon, jarke boje. Viktor Makuškin, vlasnik raritetnog Rols-Rojsa tvrdi: automobile 60-ih nisu bojili od dana proizvodnje. Objašnjava: ranije su nanosili 20 slojeva emajla, i svaki je poliran posebno. Ako Viktor izlazi da se vozi po moskovskim ulicama, obavezno ga zaustavljaju saobraćajci. Toliko je lepa njegova 15-godišnja lastavica:

Zaustavljaju me zbog radoznalosti. Šta je to? Rols-Rojs? Odovaram: Da, to je Rols-Rojs! Neverovatno!

Posebnu kategoriju čine automobili čiji su vlasnici bili poznati ljudi. Njihova sudbina je pod budnom pažnjom kolekcionara. Boris Lahmetkin poseduje Nisana, za čijim volanom je sedeo sam Generalni sekretar CK KPSS Leonid Brežnjev. Između ostalog, sovjetski lider je bio odličan vozač. Aktualni vlasnih automobila tvrdi da je ovaj Nisan sa levim volanom bio proizvden po specijalnom projektu i predstavlja jedini primerak. Čak je oprema u kabini bila originalna.

Jedinstveni prijemnik koji je bio napravljen specijalno za Brežnjeva. Ovde stoji UKV sovjetskog dijapazona. Kako shvatate, u čitavom svetu u tom dijapazonu se ništa ne hvata, zato drugog takvog prijemnika nema.

Kako tvrde kolekcionari, imati retroautomobil nije samo prestižno, već i skupo. Prosečna cena restauracije jednog raritetnog vozila, po ocenama stručnjaka, iznosi oko 30 000 dolara. Između ostalog, stari automobili donose svojim vlasnicima ne samo moralno zadovoljstvo, već i materijalnu korist. Vrlo često se retro-limuzine snimaju u filmovima i reklamama, a omladina voli da se provoza u njima na dan svadbe.

Retroautomobil nije raskoš, već sredstvo samoizražavanja was last modified: September 22nd, 2010 by Goran Aničić
MoskvaRetroautomobilRusija
0 comment
previous post
Ruska automobilska industrija izbija na novi nivo
next post
VW: “Za optimalnu vidljivost i bezbednost”

Pročitajte još i ovo...

PSA grupacija donirala preko 400.000 maski i...

Bela i dalje dominira u BASF-ovom Izveštaju...

Fuzija grupacija FCA i PSA trebala bi...


Najnovije AUTO-MOTO vesti

  • Pesak za mačke sprečava probleme s klima-uređajem

  • Alfa Romeo Stelvio Serije 1

  • Novi Opel Crossland

  • Hamilton i Rozberg na najekstremnijoj trci sveta Extreme E

  • Nova Opel Corsa-e osvojila „Zlatni volan 2020“

  • Pravo je vreme za zimske gume!

  • Opel Grandland X sa električnim ponognom na sva četiri točka

Linkovi

  • Android revija
  • Personal magazin
  • Svakodnevnica blog
  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • Pinterest
Footer Logo

@2017 - MOTORblog. All Right Reserved.


Back To Top