Renault

Renault Twingo: prvih 20 godina

twingo

Twingo – “automobil koji nije postojao” – ove godine slavi dvadeseti rođendan. Kada je predstavljen, Twingo je oduševio svet odvažnim dizajnom, inovativnim konceptom i razigranom pojavom, pa je do sada prodat u više od dva miliona primeraka.

Ambiciozan projekt

Renault je 1989. dao zadatak direktoru projekta Yvesu Dubreilu da osmisli mali automobil koji će da bude praktičan, štedljiv i udoban – ali neće da konkuriše starijem bratu, Cliju. Koncept Twinga je bio vođen načelom „pristupačnog dizajna” – zadatak dizajnera se sastojao u tome da predlože kompaktan automobil inovativnog, privlačnog dizajna po prihvatljivoj ceni. Da bi se to postiglo, jedino rešenje je bilo da se primeni sasvim drugačiji pristup sa ciljem olakšavanja svakidašnjice… Izbaciti sve suvišno i zameniti jedinstvenim inovacijama kao što je zadnje klizno sedište.

Jednostavna ponuda

Za razliku od raznovrsnih linija konkurentskih modela, Twingo je bio jedinstven po tome što je imao jednu verziju, sa samo jednim motorom od 1,2 litra od 55 KS i jednim paketom opreme koji je sadržao električne podizače prozora i zelene komande. Twingo je pri predstavljanju ponuđen u četiri boje: plavoj, crvenoj, žutoj i zelenoj. Na listi dodatne opreme su bile samo dve stvari: sklopivi platneni krov i klima-uređaj.

Mali spolja, prostran i prilagodljiv iznutra
Twingo je imao jednovolumensku građu koja je omogućavala bolju raspodelu prostora između motornog prostora i putničke kabine. Točkovi, samo u jednoj veličini, pomereni su u same uglove karoserije, a u ponudi je bio samo jedan motor. To je omogućilo da se prostor odlično prilagodi.

Kada je predstavljen, Twingo je u klasi malih gradskih automobila nadmašio sve konkurente ponudom prostora u području glave, ramena i kolena – najviše zahvaljujući inovativnom zadnjem kliznom sedištu. Sva četiri sedišta su se mogla preklopiti do kraja i nastao bi praktičan krevet za dvoje – bila je to jedinstvena ponuda u klasi koja je naglasila Twingov pametan dizajn i prilagodljivost.

„Na vama je da izmislite životni stil koji ide uz Twingo!”

Tim reklamnim sloganom je bilo propraćeno Twingovo predstavljanje, koji su neki nazvali „žabom iz Billancourta”. Naziv Twingo je složenica od reči „twist”, „swing” i „tango” i dočaravala je neobičan, dinamičan i za oko prijatan dizajn automobila koji je odisao optimizmom i životnom radošću.

Renault je pojavom Twinga zauzeo sasvim novi stav prema prema automobilima. Kao čista suprotnost automobilu kao statusnom simbolu, pokrenuo je novi potrošački trend: ljudi su ga kupovali su za sebe, a ne da zadive druge. Kupovali su ga jer im se sviđao i pritom su izmislili novi životni stil koji je išao uz njega.

Jedinstveni, privlačni karakter

Twingo nije bio smanjena verzija Renaulta Espace. Imao je jedinstveni karakter. Talasast, zaobljen dizajn je izražavao snagu i lepotu sa gotovo ljudskim licem. Dizajn instrument table je garantovao savršenu vidljivost i spojio jednostavnost i funkcionalnost središnje konzole, uz pomalo humora koji je uneo prekidač za paljenje svih žmigavaca u obliku klovnovog nosa.

Najvažniji datumi

Mart 1993.: Twingo izlazi na tržište, nekoliko meseci nakon predstavljanja na Pariskom salonu automobila.
1994.: Jedan Francuz je u Twingu prešao 240 000 km po australskoj divljini i time dokazao da je Twingo sposoban automobil i izvan gradskih ulica. Na kraju putovanja automobil je oslikao aboridžinski slikar.
1994.: Predstavljen je Twingo Easy, opremljen ručnim menjačem bez papučice kvačila.
1996.: Predstavljena je ograničena serija Twinga „Benetton” i verzija Twingo’Matic, opremljena trostepenim automatskim menjačem. Osim toga, motor je dobio dodatnih 5 KS i onda je imao 60 KS.
1998.: Prvi veliki redizajn Twinga sa poboljšanjima šasije, sedišta, instrument table, svetala i prednjeg branika. Uvedena je ograničena serija verzije „Elite”.
1999.: Predstavljena je vrhunska verzija „Initiale Paris”.
2000.: Predstavljen je motor sa šesnaest ventila i 75 KS, kao i sekvencijalni menjač Quickshift.
2005.: Predstavljena je ograničena serija „Kiss Cool”.
28. juna 2007.: Proizveden je poslednji Twingo 1 u Evropi. Posle 2 075 300 prodatih primeraka za četrnaest godina – cele večnosti u okvirima automobilske industrije.
2012.: Proizvodnja Twinga je nastavljena u Kolumbiji sve do 2012. Između 1995. i 2012. Twingo je postigao izuzetan uspeh na kolumbijskom tržištu gdje je prodat u više od 100 000 primeraka. Twingo Tatoo je bila poslednja ograničena serija Twinga 1.