Notice: Trying to access array offset on value of type bool in /home/motorblo/public_html/wp-content/plugins/newsmax-core/includes/core.php on line 87
Renault

RENAULT KOLEOS OSVAJA 5 EURONCAP ZVEZDICA

Koleos je deseti Renaultov model koji je osvojio maksimalnih pet zvezdica u EuroNCAP-ovim crash testovima.

RENAULT KOLEOS OSVAJA 5 EURONCAP ZVEZDICAOvaj rezultat potvrđuje izuzetnu efikasnost opreme za aktivnu i pasivnu sigurnost u vozilu. Putnici su bezbedni u Koleosu kako u vožnji gradom, tako i na autoputu ili u terenskoj vožnji, zahvaljujući sistemu pogona na četiri točka razvijenom u okviru Saveza Renault NIssan. Ovaj sistem doprinosi aktivnoj sigurnosti ispravljajući gubitke prianjanja raspodelom obrtnog momenta između prednje i zadnje osovine pre aktiviranja elektronske kontrole stabilnosti.

Renaultov pristup svim vozilima zasniva se na realnoj sigurnosti. Marka se fokusira na razvoj najefikasnijih tehnologija za “sprečavanje, ispravljanje i zaštitu” kao i za povećanje savesnosti vozača i putnika.

Koleos je deseti model game Renault koji je dobio najveću ocenu od 5 zvezdica za zaštitu odraslih1. Sigurnost je temeljna odlika svih vozila Renault. Renault Koleos je razvijen za postizanje najvišeg nivoa aktivne i pasivne sigurnosti.

Koleos koristi iskustvo iz Renaultovog dugogodišnjeg rada na analizi stvarnih nesreća. Što se tiče pasivne sigurnosti, njegova struktura karoserije ima zone programiranog deformisanja s prednje i zadnje strane. Kabina je dizajnirana kao prava ćelija za preživljavanje u slučaju nesreće. Renault Koleos takođe je opremljen nizom opreme za zaštitu putnika, što uključuje šest vazdušnih jastuka (od kojih su dva frontalna), sigurnosne pojaseve s limitatorima zatezne sile na prednjim i zadnjim sedištima, zatezače sigurnosnih pojaseva na prednjim sedištima, uz Isofix sistem za fiksiranje dečjih sedišta na zadnjim bočnim sedištima. Dizajn naslona za glavu je izuzetno ergonomski i nudi najveću zaštitu od povreda u slučaju udarca od pozadi.

U području aktivne sigurnosti Renault Koleos se odlikuje krutom šasijom. Kako bi pomogao vozaču u slučaju hitnog kočenja, serijski je opremljen sistemom ABS s elektronskim razdelnikom kočione sile i sistemom za pomoć pri naglom kočenju.

Koleosov sistem pogona na četiri točka takođe značajno doprinosi aktivnoj sigurnosti ispravljajući gubitak prianjanja. Razvijen u okviru Saveza Renault Nissan i prvi put uveden u Novom Nissan X-Trailu, sistem se koristi za trenutno ispravljanje najmanjeg znaka podupravljanja preraspodelom obrtnog momenta između prednjih i zadnjih osovina pre aktiviranja elektronske kontrole stabilnosti (ESC – Electronic Stability Control).

Renaultov pristup sigurnosti na četiri nivoa

Za celu gamu vozila Renaultov pristup je utemeljen na analizi stvarnih nesreća i sigurnosti kako bi se ponudili proizvodi prilagođeni realnoj situaciji na putu. Naglasak je na najefikasnijim tehnologijama za sprečavanje svih rizika od nesreće, ispravljanje neočekivanih situacija u vožnji i zaštitu putnika u slučaju sudara.

Tokom godina Renault se nametnuo kao merilo u području automobilske sigurnosti, kao što je vidljivo u rezultatima iz ocena na testovima.

– Laguna II: 5 zvezdica (2001. i 2003.), prvi auto koji je ikada osvojio ovaj rezultat,
– Vel Satis: 5 zvezdica (2002. i 2005.),
– Mégane II: 5 zvezdica (2002.), prvo vozilo iz segmenta M1 koje je osvojilo 5 zvezdica,
– Espace IV: 5 zvezdica (2003.),
– Scénic II: 5 zvezdica (2003.), prvi kompaktni MPV sa 5 zvezdica,
– Modus: 5 zvezdica (2004.), prvo vozilo s 5 zvezdica u svojoj kategoriji,
– Mégane II Coupé Cabriolet: 5 zvezdica (2004.), prvo vozilo sa 5 zvezdica u svojoj kategoriji,
– Clio III: 5 zvezdica (2005.),
– Nova Laguna: 5 zvezdica (2007.),
– Koleos: 5 zvezdica (2008).

Rezultati EuroNCAP za gamu Renault:
Jedini proizvođač koji je 10 puta postigao maksimum od 5 zvezdica.

Renaultova politika sigurnosti nadilazi tehničke aspekte. Podizanje svesti vozača i putnika je takođe jedan od prioriteta Grupe. Kao socijalno svesna kompanija, Renault se obavezao na podizanje svesti i organizaciju edukativnih programa putem brojnih akcija i međunarodnih inicijativa s ciljem poboljšanja ponašanja korisnika u saobraćaju. Ove akcije uključuju inicijativu Global Road Safety Initiative i međunarodni program “Sigurnost za sve” (www.securite-pour-tous.com).

the authorGoran Aničić