Opel

“Zlatni volan 2021” za Opel Mokka-e

Najbolji automobil ispod 25.000 evra: Mokka-e sa električnim pogonom zauzima prvo mesto

Opel Mokka

Nova Opel Mokka-e osvojila je „Zlatni volan 2021“, pobedivši jaku konkurenciju i dobila jednu od najprestižnijih nagrada u automobilskoj industriji, kao “Best Car under €25,000”.

Mokka-e nastavlja Opelov uspešan niz kada je u pitanju ova nagrada. Već prošle godine, električna Opel Corsa-e donela je “Zlatni volan” u Riselshajm. Posle Ampere-e 2017 i Corse-e 2020, Mokka-e je sada treći električni model i takođe prvi Opelov SUV koji osvaja ovu prestižnu titulu. Električna vozila sa znakom munje elektrifikuju eksperte i čitaoce magazina AUTO BILD i BILD am SONNTAG baš kao i svoje kupce.

“Naša Opel Mokka-e je sve samo ne obična, i dokazala je to ponovo kao ovogodišnji ‘Zlatni volan’”, rekao je CEO Opela Uwe Hochgeschurtz na sinoćnoj ceremoniji dodele nagrada u Berlinskom Axel Springer Hausu. “Sa najsavremenijim tehnologijama i beskompromisnim dizajnom, Mokka-e čini e-mobilnost zabavnom na svaki način. Veoma smo srećni što naši korisnici, čitaoci magazina AUTO BILD i BILD am SONNTAG, kao i stručni žiri, vide ovaj automobil na isti način kao mi.”

Opel Mokka-e: Električna Mokka koja privlači poglede sa Munjom u Opel Vizoru

Nova Opel Mokka-e impresionira ne samo svojim smelim i čistim dizajnom, već i svojim performansama. Električni motor sa 136 KS i 260 Nm maksimalnog obrtnog momenta isporučuje snažan, gotovo nečujan pogon. Zahvaljujući bateriji od 50 kWh, moguće je preći do 338 kilometara, prema WLTP-u. Elektronski ograničena maksimalna brzina je 150 km/h. Najsavremeniji sistem regenerativnog kočenja čini Mokku-e još efikasnijom, omogućavajući električnom vozilu da povrati energiju tokom usporavanja ili kočenja. Baterija se može brzo napuniti do 80 procenata za 30 minuta na DC stanici za punjenje od 100 kW.

Opel i „Zlatni volan“: Svi pobednici iz Riselshajma

Opel Mokka-e je najnoviji Opel u ponosnom nizu dobitnika nagrade “Zlatni volan”. Nagrada koju dodeljuje BILD am SONNTAG još od 1976, a od 2009. u saradnji sa magazinom AUTO BILD, osvojena je od strane brenda sa znakom munje već devetnaest puta. Sve je počelo 1978, dve godine nakon što je nagrada nastala, a dobitnik je bio Opel Senator A.

Na putu ka “Golden Steering Wheel” pobedi, čitaoci magazina AUTO BILD and BILD am SONNTAG su prvi glasači. Oni biraju tri favorita u svakoj kategoriji, dovodeći ih do finala.  Na DEKRA Lausitzringu, istaknuti stručni žiri koji se sastoji od novinara, vozača trka i stručnjaka za automobile zatim ocenjuje pojedinačne finaliste prema kriterijumima zasnovanim na AUTO BILD test šemi.

 

“Zlatni volan” godinaModel
1978Opel Senator A
1979Opel Kadett D
1981Opel Ascona C
1982Opel Corsa A
1984Opel Kadett E
1987Opel Senator B
1990Opel Calibra
1994Opel Omega B
1995Opel Vectra B
1999Opel Zafira A
2002Opel Vectra C
2005Opel Zafira B
2009Opel Astra J
2010Opel Meriva B
2012Opel Zafira Tourer
2015Opel Astra K
2017Opel Ampera-e
2020Opel Corsa-e
2021Opel Mokka-e

 

1978 – Opel Senator A: Prvi “Zlatni volan”

Godine 1978, brend sa znakom munje je osvojio svoj prvi „ Golden Steering Wheel “ sa Opel Senatorom. Predstavljen na IAA u septembru 1977. godine, Senator je bio naslednik legendarnih modela Kapitän, Admiral i Diplomat i bio je Opelova perjanica sve do svog poslednjeg naklona 1993. godine. Senator iz 1978. bio je dostupan sa tri različita motora – 2,8-litarskim motorom sa 103 kW/140 KS, kao 3,0-litarski agregat sa 110 kW/150 KS i vrhunski 3,0-litarski motor sa 132 kW/180 KS.

1979 – Opel Kadett D: Nagrađivano svemirsko čudo

Godinu dana kasnije, Opel se vratio na podijum. Kadett D iz 1979. godine bio je prvi Opelov automobil kompaktne klase sa pogonom na prednje točkove i doneo je kompaniji drugi „Zlatni volan“. Zahvaljujući poprečnim motorima i nedostajućoj fleksibilnoj pogonskoj osovini, ponudio je putnicima dovoljno prostora uprkos kompaktnim dimenzijama i činjenici da je 126 mm kraći od svog prethodnika. Pored toga, Kadett je uvideo uvođenje novih motora sa bregastom osovinom na glavi motora. Četvorocilindrični 1,3-litarski OHC motor je generisao 60 ks ili 75 ks. Pored prostranog karavana sa zapreminom tereta do 1.425 litara, Opel je ponudio dve različite fastback verzije. Januara 1983. usledio je sportski Kadett GTE, sa maksimalnom brzinom od 187 km/h i opremljen 1,8-litarskim četvorocilindričnim motorom koji je razvijao 115 KS.

1981 – Opel Ascona C: Dobre stvari dolaze u troje

Godine 1981. došao je red na Opel Asconu C da kući donese nagradu. Bio je to prvi Opelov automobil srednje klase sa pogonom na prednje točkove i bio je dostupan kao hečbek i karavan. Asortiman pogonskih sklopova za Asconu C sastojao se od benzinskih motora od 1,3 do 1,6 litara i 1,6-litarskog dizel motora.

1982 – Opel Corsa A: Mali auto, veliki uticaj

Samo 12 meseci kasnije, 1982. godine, potpuno novi Opelov model je osvojio nagradu „Zlatni volan” – Corsa A. Opelov prvi mali automobil u istoriji imao je blisko spojene proporcije na kratkoj dužini od samo 3,62 metra. Imao je smele, proširene lukove točkova poput reli automobila i izuzetno nizak koeficijent otpora od 0,36, što je verovatno bilo rekordno za svoju klasu. Corsa A je dizajnirana da se dopadne posebno „porodičnom čoveku“. Vrhunac je bila Corsa GSi od 98 KS. Ponuda hečbeka sa dvoja vrata i četvoro vrata proširena je 1985. dodatkom popularnog modela sa petoro vrata. Corsa A je postala veoma cenjena najprodavanija sa 3,1 milion proizvedenih jedinica.

1984 – Opel Kadett E: Još jedan pobednik u kompakt klasi

Pet godina nakon što je po prvi put osvojio „Zlatni volan“, Kadett je ponovo zauzeo pol poziciju sa svojom novom generacijom lansiranom 1984. Drugi Kadett sa prednjim pogonom, proizveden od 1984. do 1991. godine, bio je apsolutni pobednik i takođe je osvojio nagradu “Auto godine” 1984. Štaviše, Kadett je ocenjen kao šampion u aerodinamici. Sportski GSi, sa Cd od 0,30, zapanjio je stručnjake, a čak je i normalna hečbek limuzina postigla senzacionalnu vrednost od 0,32. Ukupno, šampion u aerodinamici je prodat 3,78 miliona puta.

1987 – Opel Senator B: Mirnoća motora

Opel Senator B je takođe uspeo da ponovi uspeh svog prethodnika. Zasnovan na Opel Omegi sa pogonom na zadnje točkove, novi vodeći model je uglavnom dolazio sa šestocilindričnim motorima, sa glatkim 3-litarskim linijskim motorom sa 156 ks koji je prednjačio. Možete staviti novčić na njegovu ivicu u motornom prostoru i novčić ne bi pao kada motor radi. Kasnije je predstavljena verzija sa 4 ventila 6-cilindarskog motora sa Dual-Ram varijabilnim usisnim sistemom i snažnim 204 KS.

1990 – Opel Calibra: Sportista blista

Pravi šampion osvojio je „Zlatni volan“ 1990: Kupe koji oduzima dah sa rekordnim koeficijentom otpora od 0,26! Calibra je bila dostupna sa snažnim motorima u rasponu od 115 ks do 204 ks. Opel Calibra Turbo sa pogonom na sve točkove i ubrzanjem od 0 do 100 km/h za samo 6,8 sekundi bio je šlag na torti. Ponudu je zaokružio V6 motor sa 170 KS. U motosportu, Calibra V6 je osvojila krunu turing automobila osvojivši ITC 1996. godine.

1994 – Opel Omega B: Veliki auto uzima zlato

Drugo izdanje Omege ostavilo je poseban utisak na žiri. Dinamičan dizajn, veliki prostor i novi V6 motori sa glavama cilindra od legure i do 210 KS impresionirali su stručnjake. Novi sistemi vazdušnih jastuka su obezbedili visok nivo bezbednosti za sve putnike. Karavanska verzija se pohvalila beskrajnim kapacitetom utovara, što ga čini idealnim automobilom za porodice i zanatlije, dok je notčbek verzija ocenjena kao reprezentativna poslovna limuzina.

1995 – Opel Vectra B: Ogledalo na vratima

Najprivlačnija karakteristika Opel Vectre bili su aerodinamički oblikovani retrovizori koji su činili harmonično jedinstvo sa prednjim delom automobila – osobina kojoj žiri „Zlatnog volana“ jednostavno nije mogao da odoli. Vectra je takođe pobedila zbog svojih novih i efikasnih benzinskih motora u rasponu od 1,6 do 2,6 litara sa snagom između 75 ks i 170 ks.

1999 – Opel Zafira A: model sa čak 7 sedišta

Ko je to izmislio? Opel! Da, kompaktni kombi koji se od potpunog sedmoseda može pretvoriti u transporter sa impresivnom maksimalnom zapreminom tereta (maksimalno 1.700 litara) u trenu (za samo 15 sekundi!) bez uklanjanja sedišta – ideja Riselshajma. Formula se zove Flex7 i pomogla je Zafiri da osvoji “Zlatni volan” 1999. Zahvaljujući genijalnom konceptu, sedišta nestaju u podu vozila kada je to potrebno. Fleksibilno svemirsko čudo takođe impresionira kompaktnim dimenzijama i izvanrednom dinamikom vožnje.

2002 – Opel Vectra C: Glavni električar

Treća generacija Vectre uspešno je odbranila titulu koju je osvojio njen prethodnik tako što je još jednom osvojio zlato. Novi automobil srednje klase ušao je u elektronsko doba, povezao svoje sisteme preko CAN (Controller Area Netvork) magistrale umesto preko kablovskog svežnja i došao sa elektrohidrauličnim servo upravljačem. Snage benzinskih i dizel motora kretale su se od 100 KS do 280 KS sa zapreminom od 1,6 do 3,2 litra. U 2004. Opel je takođe opremio Vectru IDS Plus aktivnim vešanjem sa kontinuiranom kontrolom ogibljenja (CDC), što je obezbedilo da se amortizeri prilagode situaciji u vožnji.

2005 – Opel Zafira B: Kompletiranje zlatnih nagrada

Druga generacija Zafire nastavila je da postavlja standarde daljim razvojem Flex7 sistema sedišta i ponovo je osvojila „Zlatni volan“. Štaviše, takođe je bila klasifikovana kao najbrži kombi na planeti kada je OPC verzija sa 240 KS prešla krug na Nirburgring Nordschleife za 8:54:38 minuta. 240 moćnih konja ispod haube i izvanredan sistem upravljanja performansama pomogli su da se postigne ovo rekordno vreme.

2009 – Opel Astra J: Kompaktan dizajnerski komad

Godine 2009, Astra J, pravi dizajnerski komad, krenula je stopama Kadetta D svemirskog čuda i Kadetta E šampiona u aerodinamici, obezbedivši Opelovu treću titulu „Zlatni volan“ za kompaktnu klasu. Astra je sledila novu Opelovu filozofiju dizajna „Skulpturalna umetnost susreće nemačku preciznost“. Pored toga, Astra J je došla sa modernim sistemima pomoći kao što su Opel Eye i AFL+ sistem farova koji mogu da vide iza uglova. FlexRide adaptivna tehnologija pomogla mu je da se prilagodi situaciji u vožnji, a putnici na prednjim sedištima su mogli da uživaju u vožnji na sedištima sa AGR sertifikatom (Kampanja za zdravija leđa).

2010 – Opel Meriva B: Tako pametan, tako kompaktan, tako zlatan

Zafirin mlađi brat osvojio je zlato 2012. Godine. Meriva B istakla je Opelovu stručnost za kombije. Žiri su ubedili svestrani FlexSpace sistem zadnjih sedišta i inovativni sistem zadnjih vrata sa šarkama. FlexDoors omogućavaju lak pristup dečjim sedištima pozadi i obezbeđuju udoban ulazak i izlazak za visoke putnike. Portfolio motora nudio je dovoljno snage uz smanjenje potrošnje zahvaljujući smanjenju veličine i turbo-punjenju. Snage su se kretale od 75 ks do 140 ks.

2012 – Opel Zafira Tourer: Salon na točkovima

Zafiru je pratio premium partner Zafira Tourer, i odmah je osvojio još jedan „Zlatni volan“. Pored fleksibilne unutrašnjosti, nova zvezda impresionira udobnošću, panoramskim staklenim krovom i inovacijama kao što su kontrola brzine zasnovana na radaru i naglašeno upozorenje na sudar.

2015 – Opel Astra K: Kvantni skok

A pobednik je: Astra aktuelne generacije zasnovana na potpuno novoj arhitekturi lakog vozila, pokreću je isključivo ultramoderni motori i omogućava izvanrednu povezanost putem integracije pametnog telefona i ličnog povezivanja i pomoćnika za servisiranje OnStar. Astra takođe nastavlja Opelovu tradiciju uvođenja karakteristika koje su ranije bile poznate samo iz viših segmenata u kompaktni segment. Sve ovo je rezultiralo „Zlatnim volanom“ 2015.

2017 – Opel Ampera-e: Šampion električnih dometa

Opel Ampera-e ostavlja konkurenciju iza sebe svojim ubrzanjem poput sportskog automobila i daleko najdužim električnim dometom u svom segmentu. Sa jednim punjenjem litijum-jonske baterije od 60 kWh dostiže se razdaljina do 520 kilometara u skladu sa novim evropskim ciklusom vožnje (NEDC). Takođe, Opel Ampera-e impresionira kada se testira po profilu brzine definisanom u ciklusu vožnje WLTP3 (Worldwide Harmonized Light-Duty Vehicles Test Procedure) (skraćeni testni postupak): Na osnovu ovog testa razvoja, inženjeri procenjuju kombinovani WLTP3 opseg od 380 kilometara. Ampera-e ubrzava od 0 do 50 km/h za samo 3,2 sekunde. Štaviše, Ampera-e dugačka je 4,16 metara i takođe nudi dovoljno prostora za do pet putnika, plus prtljažnik od 381 litar (1.274 litara kada su sedišta oborena) – mešavina vredna zlata u svojoj težini.

2020 – Opel Corsa-e: Elektrifikovani bestseler

Sa šestom generacijom Corse najprodavaniji mali automobil postao je električni. Zahvaljujući bateriji od 50 kWh, Corsa-e može da pređe do 337 kilometara sa jednim punjenjem (prema WLTP3 ciklusu) i stoga je pogodna za svakodnevnu upotrebu. Ima mesta za do pet putnika, a početna verzija već ima brojne visokotehnološke sisteme pomoći. Sve po atraktivnim cenama od oko 20.000 evra (u Nemačkoj, uključujući podsticaje). Opel električnu mobilnost čini pristupačnom.

2021 – Opel Mokka-e: Odvažno, čisto, nekonvencionalno i bez emisija

Opel Corsu-e sada prati nova Opel Mokka-e kao najnoviji dobitnik „Zlatnog volana“. Sa licem brenda Opel Vizor spolja i potpuno digitalnim Pure Panel-om iznutra, novajlija odmah impresionira. Pored toga, kao Mokka-e sa električnom baterijom, ima domet bez emisija do 338 kilometara (prema WLTP3). Sve ovo je dostupno po početnoj ceni (minus ekološki bonus) manjoj od 25.000 evra.

Leave a Reply