Tačno dva meseca pre zvanične premijere na IAA salonu u Ženevi iz Raselshajma stižu prve zvanične informacije o novom modelu popularnog mini MPV-a pod imenom Meriva. Ne očekujte da vidite enterijer, niti da saznate šta će od opreme imati Meriva, jer nešto treba da ostane i za sajam. Tržišna premijera će se u Evropi odigrati negde na leto, kad količine stignu u salone iz Opelovih proizvodnih pogona u Saragosi u Španiji.
Za novu Merivu upotrebljena je platforma Corse sa produženim međuosovinskim rastojanjem i sa širim prednjim i zadnjim tragovima točkova. Suštinski Meriva koristi delove većih modela – Astre i Zafire, a izvedene modifikacije poboljšavaju manevarske sposobnosti i udobnost u vožnji.
Ova nova Meriva se može pohvaliti dovršenim dizajnom, za razliku od prethodne koja je izgledala kao da je dizajner videvši parkiranu Corsu posle snežne vejavice odlučio da na brzinu skicira novi model mini MPV-a. Merivinim dizajnom dominira splet tečno prelomljenih linija (motiv oštrice i talasa), od kojih u prvi mah upada u oči prelomljena i niže postavljena donja linija zadnjih stakala, efektivno stvarajući veću providnu površinu (DLO) i bolju vidljivost za putnike na zednjem redu sedišta.
Koncept FlexSpace organizacije prostora pomeranjem zadnjih sedišta, u ovoj novoj Merivi je dodatno unapređen kako bi bio još intuitivniji i lakši za korišćenje. Sedišta se veoma lako postavljaju u drugi položaj ili se preklapaju, oslobađajući prostor za kabast prtljag. Uz ovaj kao pojačanje stiže i FlexDoors sistem otvaranja zadnjih vata u „kontra“ smeru, kao kod old-tajmera i luksuznih maloserijskih automobila. Oba para vrata se oslanjaju na konvencionalni „B“ stub, čime se zadržava isti nivo bezbednosti pri bočnom sudaru, kao kod tipičnih MPV-ova sa „običnim“ vratima. Uvođenjem „kontra“ zadnjih vrata dobija se na prostoru za noge, olakšava se pristup zadnjim sedištima, a vrata se mogu šire otvoriti u odnosu na uobičajena.
Na zadnjem odbojniku čeka u pripravnosti FlexFix sistem koji je primenjen kod Corse, a radi se o nosaču za bicikle koji se izvlači iz branika. Ovaj je većim delom smešten ispod prtljažnika kad se ne upotrebljava i na sebi ima dodatni par stop svetala.
U putničkom prostoru prisutan je FlexRail sistem izmenjivih konzola koji se sastoji od različitih delova za skladištenje koje mogu da klize po šinama između prednjih sedišta. Kako on izgleda ostaje da vidimo, kada se pre sajma budu pojavile dodatne fotografije detalja i poneki demonstracioni video.
Šest nivoa opreme, šest boja unutrašnjosti i šest pogonskih grupa – to je ono što je proizvođač sa znakom munje predvideo za tržišni start nove Merive. Agregati su snage od 75 do 140 KS, a posebno će biti zanimljiva ecoFLEX verzija. Motore prate 5 i 6-stepeni menjači od kojih je najzanimljiviji 6-stepeni automatik, ali će zasigurno najviše simpatija privući 6-stepeni manuelni menjač zbog svoje ekonomičnosti.