Opel

Opel ecoFLEX: U pokretu ka zelenijim ulicama

l Opel se zalaže za efikasnu mobilnost bez kompromisa performansi – po pristupačnoj ceni. U vremenima kada je ekološka kompatibilnost i ekonomičnost pioritet, Opelov širok spektat ecoFLEX modela ispunjava najrazličitije potrebe vozača – bez obzira na to da li žele mali automobil ili karavan srednje veličine; mali monovolumen ili veliki prevoznik ljudi.

Ali ecoFLEX je mnogo više od oznake; on definiše Opelov dvostruki tehnološki pristup u globalnom naporu da se unapredi okolina.

·  Prvi je predanost brenda kontinuiranom poboljšanju motora s unutarnjim sagorevanjem, tražeći maksimalnu učinkovitost motora koji rade na benzin, dizel i alternativna goriva poput TNG i CNG goriva. Ovo takođe uključuje integraciju inovacija koje još više poboljšavaju ekološku stranu vozila – poput ‘shift up’ indikatora i Start / Stop tehnologije.

·  Od sledeće godine, Opel će povesti motorizovani svet ka alternativama kao što su čist električni pogon, E-REV i vodonik.

Opel ecoFLEX: Start/Stop i druge tehnologije za smanjenje emisije CO2

Ove godine, Opel je počeo sa proizvodnjom Start/Stop tehnologije za uštedu goriva koja je dostupna na ecoFLEX modelima. Prvi koji su dobili ovu tehnologiju su Agila 1.2 ecoFLEX (69 kW/94 ks) i Korsa 1.3 CDTI (55 kW/75 ks). Uskoro će doći i Astra i Meriva. Do kraja sledeće godine, sve proizvodne linije Opela će imati ovu ekološku tehnologiju.

Princip je jednostavan: Motor koji se ne radi ne može da troši gorivo.  Umesto praznog hoda na semaforu ili prelazu preko pruge, motor se zaustavlja kada vozač izbaci iz brzine i kada otpusti kvačilo. Kad se na semaforu upali zeleno svetlo, vozač jednostavno pritisne kvačilo za ponovno pokretanje motora, ubaci u prvu brzinu i krene. Naravno, ugodna klima, sposobnosti upravljanja i kočenja se održavaju kako bi putnici bili bezbedni i kako bi im bilo udobno, čak i dok je motor privremeno isključen.

Eliminišući vreme praznog hoda, motori emituju manje izduvnih gasova i ono pto je važno je da prave manje buke. Prirodno, vlasnici najveću uštedu primete tokom gradske vožnje: U urbanom ciklusu, Korsa 1.3 CDTI sa 55 kW/75 ks i sa Start/Stop tehnologijom emituje 10,6% manje CO2 od slične verzije bez ove ekološke tehnologije – ili, 4.8 l/100 km, u poređenju sa 5.3 l/100 km bez Start/Stop tehnologije. U kombinovanom ciklusu, Korsa 1.3 CDTI sa Start/Stop tehnologijom troši samo 4.0 litra dizela na 100 km.

Čista mobilnost bez kompromisa

U svojoj misiji za smanjenjem potrošnje goriva, Opel ne pristaje na kompromise kada su performanse u pitanju. Kao dokaz Opelovog kontinuiranog rada na poboljšanju efikasnosti njegove ecoFLEX porodice, linija proizvoda se znatno promenila u poslednjih šest meseci.

Nova Meriva 1,3 CDTI ecoFLEX koja je predstavljenja na Mondial de l’Automobile (pariski sajam automobila), na primer, kombinuje 12% više snage (70kW/95 ks) sa 11.2% nižom emisijom (119 g/km CO2) od njegovog ecoFLEX prethodnika.

U novoj ponudi Astre, imate izbor između ecoFLEX dizel i benzinske verzije. Astra 1.3 CDTI ecoFLEX nudi potrošnju goriva od samo 4.1 litre i smanjuje emisiju CO2 na 109 g/km. Dve 1.4 ecoFLEX benzinske alternative, sa 64 kW/87 ks i 74 kW/100 ks, obe imaju emisiju CO2 od samo 129 g/km.

U ponudi Insignije, najnovije 2.0 CDTI ecoFLEX sedan verzije takođe nude nisku potrošnju goriva i emisiju CO2, smanjene sa 5.2 l/100 km i 136g/km na 4.9 l/100 km i 129 g/km.

Opel nastavlja da unapređuje efikasnost svih njegovih motora sa unutrašnjim sagorevanjem i prenosa. Važan korak je tzv. odgovarajuća veličina, pri čemu se veći pogoni zamenjuju manjim motorima sa turbo punjenjem. Na primer, novi 1,4 Turbo (88 kW/120 ks) sa 175 Nm obrtnog momenta je imao svetsku premijeru u Merivi ove godine, gde je zamenio 1,6 motor sa 105 ks iz prethodne generacije, sa 10% manjom emisijom CO2 i potrošnjom goriva, i sa 15% većom snagom.

Ova strategija se sprovodi paralelno sa pojačanom upotrebom alternativnih pogonskih sistema, kao CNG i TNG, i sa tehnologijama kao što je Start/Stop. Opel nudi jedan od najvećih izbora CNG i TNG sistema u Evropi.

Konačni cilj: Istisnuti zavisnost od nafte

Opel nastavlja da teži svom cilju, a to je smanjenje potrošnje goriva i emisije. Ovaj brend je posvećen radu na inovacijama koje mogu da smanje ili da potpuno istisnu zavisnost od nafte, smanje emisiju CO2 i pojačaju raznovrsnost energestskih izvora.

Opel continues to strive towards its goal of lowering fuel consumption and emissions. The brand is committed to working on a range of innovations that can reduce and ultimately displace oil dependency, minimize CO2 emissions and encourage energy diversity. Brend je u tu svrhu pokrenuo zelenu strategiju koja će povesti Opel u budućnost.

Ova strategija uključuje:

•  Mala električna vozila za ljude koji prelaze kratke razdaljine i za gradski saobraćaj širom sveta.

•  Električna vozila sa produženim dejstvom za porodice koje žele automobil koji mogu da voze bilo kada, bilo gde bez brige o razdaljini. Prvo električno vozilo sa produženim dejstvom u Evropi, Opel Ampera, treba da stigne u salone početkom sledeće godine.

•   Na duže staze, električna vozila sa gorivim ćelijama vodonika za veće razdaljine sa nula emisijom i bez ograničenja vezanih za veličinu ili funkciju vozila. Pionir u tehnologiji gorivih ćelija u Evropi, Opel testira četvrtu generaciju HydroGen4 vozila u Berlinu zajedno sa svojih 11 poslovnih partnera.

Opel ima tradiciju ekološkog napretka

Godine 1985. Opel je bio prvi nemački proizvođač automobila koji je uključio verziju sa katalitičkim konvertorom u svaku liniju svojih modela, a samo četiri godine kasnije je postao prvi proizvođač u Evropi koji je ponudio sve benzinske modele sa trosmernim katalitičkim konvertorom kao standardnim delom opreme.

Nastavili su sa prekretnicama, uključujući cD svetski rekord 1988. sa Calibra (0.26) modelom, i prva automobil sa tri-litarskim motorom na svietu, Corsa Eco3, 1995. Pet godina kasnije je usledila Astra Eco 4, prvi proizvodni automobil u kompaktnoj klasi sa 4-litarskim motorom. Godine 2001. Opel je lansirao prvi monovalentni automobil na gas, Zafira CNG sa motorom razvijenim posebno za rad na prirodni gas. Prvi Euro 4 dizel motor je debitovao 2004. godine u Astri.