Opel

Opel Ampera – pet zvezdica na Euro NCAP testu

Opel Ampera je nagrađena sa pet zvezdica od strane nezavisne potrošačke organizacije Euro NCAP (Evropski program za ocenjivanje novih automobila – European New Car Assessment Programme). Ovim je prvo električno vozilo evropskog proizvođača pogodno za svakodnevnu upotrebu postiglo maksimalan nivo bezbednosti, pridruživši se aktuelnim Opelovim modelima koje je Euro NCAP takođe testirao.

Opel Ampera je prešla gornju granicu sakupljenih poena potrebnih da se dobije vrhunska ocena u svim kategorijama, uključujući zaštitu putnika,  bezbednost dece, zaštitu pešaka i pomoćni bezbednosni sistem. Ova limuzina sa pet vrata je ostvarila vrhunske rezultate i na testu bočnog udara u stub. Ampera je ovde postigla vrhunske vrednosti zahvaljujući kombinaciji čvrste strukture karoserije, krute putničke ćelije i efikasnih sistema vezivanja.

“Opel ima dugu tradiciju sa ponudom najviših mogućih bezbednosnih standarda, a Ampera impresivno nastavlja sa ovom tradicijom preuzimajući vođstvo u bezbednosnim tehnologijama. Ampera ne samo da dostiže već i prevazilazi i najstrože zahteve za visoku klasu u svim kategorijama Euro NCAP testova. Ovo je jedinstven uspeh na koji smo veoma ponosni.” , izjavio je Opelov izvršni direktor Karl Fridrih Strake.

Ampera je prvi automobil koji je na Euro NCAP testu dobio maksimalan broj bodova na testu bočnog udara u stub, koji je obavezan od 2009. godine. Na ovom testu, automobil koji se testira se bočno kreće pri brzini od 29 km/h i udara u stub koji simulira drvo. Zahvaljujući izvanrednoj otpornosti na udarce i krutosti strukture Amperine karoserije, putnici u automobilu su veoma dobro zaštićeni. Zaštita od udara pri sudaru je obezbeđena od strane izuzetno krutog putničkog kaveza.

Dizajniran je da osigura najmanju moguću deformaciju i najveći moguć prostor za preživljavanje u slučaju sudara. Kako bi se ublažile velike sile udara, prednji deo, strane i zadnji deo putničkog kaveza su zaštićeni zonama koje apsorbuju energiju i koje se kontrolisano deformišu.

Električna bezbednost automobila je takođe proverena tokom test sudara. Amperin set akumulatora, koji se sastoji od 288 ćelija koje su deo devet različitih modula, je smešten u središnjem delu vozila, a struktura vozila je izgrađena oko njega. Zahvaljujući pametnom strukturnom dizajnu vozila, set akumulatora je efikasno zaštićen protiv prednjih i bočnih sudara, pri kojima ostaje na svom mestu. Iako je cilj električnog bezbednosnog sistema nakon sudara da izbegne visoku voltažu, u slučaju nesreće spasilačke ekipe mogu lako da diskonektuju set akumulatora sa visokom voltažom.

Nakon sudara, Ampera ne bi smela da dozvoli prosipanje elektrolita unutar putničke kabine, a maksimalna dozvoljena količina elektrolita van putničke kabine i akumulatora je sedam procenata.

Aktivne i pasivne bezbednosne karakteristike Ampere uključuju:

  • Standardni sistem protiv blokiranja kočnica na sva četiri točka, kontrola vuče, elektronska raspodela sile kočenja, asistencija pri kočenju i elektronska kontrola stabilnosti
  • Osam vazdušnih jastuka, uključujući prednje, bočne i vazdušne jastuke za kolena, kao i  krovne vazdušne jastuke za glavu koji pomažu u zaštiti putnika prilikom bočnog sudara ili prevrtanja
  • Opcioni sistem retrovizorskih kamera koji uključuje displej ugrađen u navigacioni sistem
  • ISOFIX sistem instalacije dečjeg sedišta na zadnjem sedištu
  • Podesive naslone za glavu na prednjim sedištima koji pomažu u zaštiti protiv povreda vrata usled naglih pokreta u slučaju udara sa zadnje strane
  • Sistem za otpuštanje pedala (Pedal Release System) za zaštitu donjeg dela nogu u slučaju frontalnog sudara.

 

Pedale su takođe sklopive (sistem za otpuštanje pedala) radi zaštite donjeg dela nogu u slučaju frontalnog sudara. Ampera je zasnovana na GM-ovoj globalnoj arhitekturi kompaktnih automobila, na kojoj se zasniva i Opel Astra, još jedan Opelov dobitnik vrhunskih Euro NCAP ocena.

Električna mobilnost pogodna za svakodnevnu upotrebu

Ampera je prvo električno vozilo koje vam omogućava da idete bilo gde i bilo kada. Limuzina sa petoro vrata nudi prostor za četiri odrasle osobe i njihov prtljag, a naći će se na tržištu krajem godine. Litijum-jonska baterija od 16 kWh napaja električnu pogonsku jedinicu od 111 kW/150 ks. U zavisnosti od tehnike vožnje, terena i temperature, ovaj automobil može da pruži između 40 i 80 km čisto električnog rada sa nultom emisijom štetnih gasova.

Nezavisna istraživanja su pokazala da je ovo savršeno dovoljno da odgovori na svakodnevne potrebe 80% evropskih vozača, koji voze manje of 60 km na dan. Kad god se baterija isprazni do minimalnog nivoa, benzinski motor se automatski pali i napaja generator koji pokreće električnu pogonsku jedinicu. Ovo produžava domet vožnje na preko 500 km bez potrebe da stanete na stanici za punjenje.