U povodu pariskog sajma automobila Renault je objavio svoj konceptualni automobil visoke klase, Ondelios. Namenjen ljubiteljima dugih putovanja željnim udobnosti i profinjenosti, Ondelios predstavlja simbol Renaultove vizije crossovera visoke klase: uživanje u udobnoj vožnji uz brigu za zaštitu okoline. Otelotvorenje ove vizije se ogleda u njegovom eteričanom dizajnu, unutrašnjem uređenju i originalnom hibridnom motoru.
Profilisani dizajn: poziv na putovanje
4,80 metara dug i 1,60 metara visok, Ondelios ima vrlo aerodinamične karakteristike inspirisane svetom avijacije: samo 0,29 Cx. Ovo vozilo za duge vožnje ima aerodinamičan i profilisan izgled. Oduševljava fluidnim linijama i čini se da klizi kroz vazduh. Ondelios otelotvorava Renaultovu viziju vozila visoke klase.
«Inspiriaan kretanjem više nego brzinom, Ondelios je novi odgovor na poziv na putovanje» – objašnjava Patrick Le Quément, direktor Dizajna Renault.
Povezana rešetkom za usisavanj vazduha boje aluminijuma, svetla takođe sugerišu fluidnost i kretanje.
Svetiljke funkcionišu pomoću elektroluminiscentnih dioda visoke efikasnosti i zato duže traju.
Još jedna odlika Ondeliosove aerodinamičnosti su zadnja svetla u obliku bumeranga, ugrađena u karoseriju i okružena ekstraktorima vazduha za kontrolu protoka vazduha iz unutrašnjih blatobrana.
Staklena struktura krova naglašava eterični izgled vozila i omogućava prirodno osvetljenje kabine. Koso vetrobransko staklo širi se prema poklopcu motora i još više naglašava osećaj eteričnosti.
«Čini se kao da je napravljen od jednog materijala, pri čemu se karoserija i zastakljene površine stapaju u jedno. Ondelios predstavlja automobil iz bliske budućnosti.» – dodaje Patrick Le Quément.
Bočna vrata tipa leptir doprinose elegantnom stilu automobila. Vrata, takođe velikim delom staklena, podižu se vertikalno, dok se obloga praga spušta kako bi pristup vozilu bio što lakši.
Tamno plava antracit boja karoserije savršeno je usklađena s bojem zastakljenih površina, što čini da vozilo izgleda kao da je napravljeno iz jednog dela i jedne boje.
Gornji deo zadnjih podiznih vrata potvrđuje aerodinamičnost konceptualnog vozila. Zadnji profilisani vizir kliže u unutrašnjost vozila kako bi omogućio provetravanje kabine.
Postavljen na sedmerokrakim aluminijumskim felnama od 23 inča, Ondelios potvrđuje svoj profilisani stil. Propelerski dizajn felni omogućava usmeravanje vazduha prema bočnim delovima šasije kako bi se sprečila turbulencija. Ovaj koncept točkova moguć je zbog ugradnje perifernih disk kočnica.
Gume Michelin Pilot Sport (255/45) velikog prečnika, s profinjenim bočnim dizajnom, garantuju dobru aerodinamiku i s delom za minimiziranje deformacija kontaktne površine, doprinose smanjenju otpora prilikom kretanja vozila. Profil ima efikasne aktivne protočne kanale koji, zajedno sa širokom uzdužnom brazdom koja pomaže oticanju vode, naglašava izgled vrlo kvalitetne i tehnološki napredne gume.
Udobnost poslovne klase za dugo putovanje
Ondelios otkriva elegantnu unutrašnjost u skladu s pozivom na putovanje koji sugerše njegov spoljni izgled. Kao prvo, Ondelios nudi velik unutrašnji prostor. Konceptualno vozilo je opremljeno s tri reda sedišta u kojima se može smestiti šest odraslih osoba. Ove eterične fotelje s istaknutim montažnim elementima daju utisak lebdenja. Podsećaju na avionska sedišta svojom posebnom kinematikom: njihov električno podesivi naslon pomiče se u položaj „velike udobnosti” kao u poslovnoj klasi, a putnici mogu izvlačiti podložak za noge po želji. Iako njihov tanak oblik sugeriše laganost, njihov dizajn je poput velikih fotelja u kojima se putnik može sklupčati i uživati u udobnosti i podršci. Visina sedišta omogućava putnicima prijatnu komunikaciju.
U odnosu na klasično otvaranje vrata, Ondeliosova vrata su pričvršćena na krov, što čini pristup kabini posebno jednostavnim. Drugi red sedišta jednostavno se pomiče i preklapa kako bi se olakšao pristup trećem redu sedišta. Osim udobnosti sedenja, kabina odiše vrlo profinjenim ugođajem. Materijali su inspirisani modernim dizajnom enterijera i daju utisak sedenja u salonu na točkovima. Kombinuju mekane i prijatne teksture poput svetlo sive kože i tkanine, kao na armaturnoj ploči, sedištima i oblogama vrata. Na naslonima sedišta boje se prelijevaju od oker do ljubičaste, što još više naglašava sigurnost i udobnost sedišta.
Unutrašnjost je opremljena modernim i intuitivnim elementima. Različite komande u skladu s Renaultovim pristupom Touch Design garantuju jednostavnu ergonomiju.
Armaturna ploča ponavlja spoljnu aerodinamičnost preko velikih, čistih površina i fluidnih linija. Naglašena je velikim visećim pretincem zaštićenim osvetljenim kućištem. Jednostavno i udobno korišćenje svih funkcionalnih površina armaturne ploče izuzetno je vidljivo:
– aktivan prikaz informacija za pomoć u vožnji,
– ekran na dnu vetrobranskog stakla prikazuje različite sadržaje, kao i slike iz kamera na spoljnim retrovizorima,
– tri velike trake iza upravljača prikazuju informacije o vožnji, broj obrtaja i invormacije o funkcionisanju hibridnog motora,
– digitalni brzinomer.
Tehnologije kojima je opremljen Ondelios doprinose individualnoj i zajedničkoj udobnosti putnika. Svaki putnik (uključujući i one u trećem redu sedišta) ima sopstveni, interaktivni prenosni multimedijalni ekran Samsung, koji se može koristiti za razmenu podataka ili igranje igrica s drugim putnicima. Zvučnici su takođe integrirani u naslone za glavu. Višezonske komande klima uređaja nude mogućnost individualnog podešavanja temperature.
Promišljen dizajn Ondeliosa olakšava smeštaj vozača. Mobilni telefon Samsung, koji funkcioniše i kao hands-free kartica za otključavanje vrata, prepoznaje korisnike i učitava sve lične parametre (podešenje sedišta, muzike itd.). Automobil na kraju dodaje prijateljski ‘pozdrav’ u obliku loga koji zasvetli kad prepozna vozača.
Ekološki svjesno putovanje
Osim velike pažnje koja je posvećena aerodinamičnosti, u dizajnu Ondeliosa se veoma vodilo računa o zaštiti okoline. Neki elementi Ondeliosove strukture napravljeni su od prirodnih lanenih vlakana radi veće mogućnosti recikliranja. Uzimajući u obzir obvezu da vozila budu što lakša, karoserija je od ugljenika, a stakla od polikarbonata.
Ondelios je opremljen hibridnim motorom koji, u snažnijoj verziji, kombinuje motor od 205 KS (150 kW) 2.0l dCi sa dva električna motora napred i nazad. Ovi električni motori od 20 kW svaki rade u blagom hibridnom načinu, dajući motoru dodatni podsticaj kada je potrebno. Koriste tehnologiju «brake & boost» za prikupljanje energije tokom kočenja koju prenose u motor za veće ubrzanje. Motor smešten u prednjem delu vozila također koristi tehnologiju štednje goriva tipa ‘Stop & Start’.
Električni motor smešten na zadnjem mostu upravlja zadnjim točkovima u slučaju da senzori ESP-a otkriju gubitak motorike, pa tako pružaju Ondeliosu sposobnosti vozila s pogonom 4×4. Vozilo je opremljeno litijum-jonskom baterijom koja može razviti snagu do 4kW/h.
Sa obrtnim momentom od 450 Nm između 1700 i 3800 obrtaja u minutu, dizel motor nudi udobnost i fleksibilnost u svim stepenima prenosa tokom dugih putovanja. Motor 2.0 l dCi omogućava Ondeliosu ubrzanje od 0 do 100 km/h za samo 7,8 sekundi. U kombinaciji sa automatskim menjačem s dvostrukim kvačilom i 7 brzina, ovaj motor pruža izuzetno uživanje u vožnji uz potrošnju od samo 4,5 l/100 km i vrlo niske emisije CO2 od 120 g CO2 / km za vozilo visoke klase.
Karoserija, dizajn šasije i hibridna motorizacija zajedno i odlučno pridonose zaštiti okoline.
Ondelios je aerodinamični crossover koji poziva na putovanje i koji je rođen za otvoreni put. On je dokaz da su briga za putnike i okolinu u potpunosti kompatibilne. Ovim konceptualnim automobilom Renault prikazuje svoju viziju vozila visoke klase iz bliske budućnosti.
Dimenzije
– Dužina (mm): 4805
– Širina (mm): 1998
– Visina (mm): 1605
– Visina s otvorenim vratima (mm): 2230
– Razmak između osovina (mm): 2895
– Prednji razmak između točkova (mm): 1690
– Zadnji razmak između točkova (mm): 1720
– Težina praznog vozila (kg): 1452
– Prtljažnik (dm3 VDA): 530
Tehnički podaci
– Motor s unutrašnjim sagorevanjem: 2.0 l dCi
– Snaga u KS (kW): 205 (150)
– Najveći obrtni moment (Nm): 450 de 1 700 à 3 800 tr/mn
– Električni motori: 1 motor napred i 1 nazad, svaki od 20 kW
– Baterija: Litijum-jonska, kapacitet 4kWh, zapremina 40 dm3, masa 50kg
– Ubrzanje od 0 do 100 km/h u sekundama: 7,8
– Emisija CO2, potrošnja goriva u kombinovanoj vožnji: 120 g/km, 4,5 l/100 km
– Prenos: automatski menjač s dvostrukim kvačilom i 7 brzina
– Pogon: unutrašnje sagorevanje i električni pogon
– Gume: 255/40 ZR23
– Felne: prečnik 23″ / širina 9″
Partneri
– G Studio: Karoserija
– Michelin: Gume
– Samsung: Telefon za komunikaciju s vozilom
– Mgs par Matérialise: Sintetički delovi.