
Nissan planira da privremeno uvede treću proizvodnu smenu u svojoj fabrici u Sunderlandu kao odgovor na nastavak velike potražnje za višestruko nagrađivanim Qashqai-jem.
Fabrika je tokom 2009. naporno radila u dve smene ne bi li proizvela sva naručena vozila, ali prodaja popularnog crossovera sada je dostigla nivo na kom potražnja nadmašuje ponudu.
Qashqai će postati jos poželjniji u martu, kad na evropskom tržištu u prodaju kreće bitno izmenjena verzija. Zbog toga će od maja Qashqai-jevoj proizvodnoj liniji biti dodata treća, noćna smena. Premda će tržište odrediti koliko dugo će se raditi u tri smene, očekuje se da to neće biti kraće od šest meseci.
Da bi se taj plan ostvario, sledeći mesec počinje selekcija radnika za 400 novih radnih mesta u proizvodnji na određeno vreme. Takođe, produžiće se ugovori sa postojećih 160 privremenih radnika. Predviđa se da će to otvoriti radna mesta i u Nissanovom dobavljačkom lancu.
Privremenu noćnu smenu Nissan je u Sunderlandu prvi put uveo u junu 2008. da zadovolji neviđenu potražnju za Qashqai-jem. Kao odgovor na svetsku ekonomsku krizu, njen rad je obustavljen u januaru prošle godine.
Ali Qashqai se brzo oporavio, a najnovije prognoze za poslovnu godinu 2009. (koja završava 31. marta) predviđaju da će se u Evropi prodati više od 200 000 Qashqai-ja čime bi taj model postao najprodavanije Nissanovo vozilo.
Trevor Mann, viši Nissanov potpredsednik za evropsku proizvodnju, izjavio je: “Nissanova obaveza je da kupcima dostavi naručene automobile u što kraćem roku, a naši radnici u Sunderlandu ulažu velike napore da to ostvare.
“Budući da Qashqai nastavlja da prkosi svetskom trendu slabljenja tržišta, ustanovili smo da moramo da uvedemo dodatnu smenu kako bismo bili spremni za veliku potražnju u prvoj polovini finansijske godine 2010.
“To će nam omogućiti da svojim kupcima brže dostavljamo automobile, ali i osigurati znatno povećanje proizvodnje koje nam treba da bismo isporučili sva vozila u evropsku prodajnu mrežu.”
Qashqai je kreiran u Nissanovom projektnom studiju u Paddingtonu, u Londonu, razvijen u Nissanovom tehničkom centru u Cranfieldu, u Hertfordshireu, a proizvodi se u Sunderlandu.
Od početka prodaje u martu 2007. širom Evrope prodato je više od pola miliona jedinica; čini 60% od ukupne proizvodnje od 338 000 automobila u sunderlandskoj fabrici.
Zbog takvog obima proizvodnje fabrika je nedavno, dvanaestu godinu zaredom, proglašena za najvećeg britanskog proizvođača automobila.
Trevor Mann dodaje: “Kao i 2008. treća smena će biti privremena mera, ali će dati dobrodošao podsticaj fabrici, dobavljačima i proizvodnom sektoru u Severoistočnoj regiji Velike Britanije u, kako se predviđa, još jednoj teškoj godini za automobilsku industriju.”
A Qashqai će dodatni podsticaj dobiti u proleće, kad na tržište izađe izmenjen model.
Uz veću prefinjenost, obnovljen model će dobiti nov prednji kraj i zadnja LED svetla, a kupcima će ponuditi dve nove boje karoserije, kao i “zeleni” dizel motor “Pure drive” koji proizvodi samo 129 grama CO2 po kilometru.
Nakon osveženog Qashqai-ja, na tržište u jesen dolazi novi crossover Juke, koji će se takođe proizvoditi u Sunderlandu. Konstruisan na osnovu Qazane, konceptnog automobila, Juke će kupcima da ponudi uzbudljivu alternativu hatchbacku. Kao četvrti crossover u Nissanovoj evropskoj liniji, ojačaće vodeći položaj marke na evropskom tržištu crossovera.