Prema podacima TNS Infratest-a, Mercedes je sa 13,9% glasova za dlaku bolji od druge dve najpoželjnije marke automobila – Audija (13,2 odsto) i Folksvagena (13 procenata). Dok su BMW (9,9%) i Porše (4,1%) izgubili na popularnosti u odnosu na prethodnu godinu, Ford (4,1%) je ostvario osetno poboljšanje, piše nemački veb portal automobilvohe.
“Razlika u rezultatima tri najbolje plasirana brenda toliko je mala da sva tri moramo da proglasimo za pobednike u 2007. godini“, rekao je Stojan Kamburov, glavni menadžer u “TNS Infratest Automotive” iz Bilefelda. Ovakva odluka je opravdana kada se u obzir uzmu tri uočene razvojne tendencije: “Mercedes je postigao rezultate lošije nego u prethodnoj godini. Audi je zadržao dosadašnji nivo, dok je Folksvagen ostvario značajan skok“.
Najmarkantnija promena u aktuelnim rezultatima je povlačenje nemačkih vrhunskih brendova iz snova vozača automobila. Udeo Audija, BMW-a, Mercedesa i Poršea opao je sa 47,4% u 2006. na 41,1% 2007. godine. Nemce istovremeno sve više privlače modeli iz masovne proizvodnje. Porast beleže ne samo Folksvagen (+ 2,6% u odnosu na prethodnu godinu) i Ford (veći za 1,2%), već i Pežo (za plus 1,4 na 2,5%) i Škoda (za plus 1,1 na 1,8%) što ukazuje na sve skromnije želje nemačkih vozača.
Ispitivanje je urađeno na uzorku od 1.549 vozača, telefonskim putem. Postavljeno pitanje je glasilo: “Pod pretpostavkom da raspolažate neograničenom količinom novca za nabavku novog automobila, za koju marku i koji model automobila biste se odlućili?”.