Mitsubishi

Mitsubishi Motors zauzima novi strategijski pravac

U 2010. tačno 40 godina otkada je postala zasebna kompanija, iste godine u kojoj grupa kompanija Mitsubishi proslavlja 140 godina postojanja, Mitsubishi Motors Korporacija (MMC)zauzima novi strategijski pravac.

Sa dugoročnim pogledom na evoluciju tržišta i vrlo konkretnim signalima koje dobija od svojih (evropskih) klijenata, MMC se posvetio pomeranju od prepoznatljivog imidza fokusiranog na SUV sa ograničenom ponudom on road vozila do proizvođača putničkih automobila i crossovera koji štite životnu sredinu, zadržavajući svoje mesto u “autentičnom off road” sektoru.

Dok evergreen Pajero* i L200, izdržljivi 4X4, potvrđeni kao veoma otporni u teškim uslovima, kao ciljnu grupu imaju profesionalne korisnike, u 2007. godini pojavila se obnovljena i proširena ponuda on-road vozila.

A-Segment
  • i- MiEV električna energija
B-Segment
  • Colt = “Clear Tec” paket niskog nivoa CO2, uklj. “Stop & Go”
C-Segment
  • Novi Lancer = potpuno novi “4N1” (“4N13” 1.8-litarska varijanta) evro dizel motor
  • ASX kompaktni crossover = potpuno novi “4N1” (“4N13” 1.8 litarska varijanta) Evro 5 dizelski motor
D-Segment
  • Outlander, crossover srednje veličine = potpuno novi “4N1” (“4N14” 2.2 litarska varijanta) Evro 5 dizelski motor

Novi poredak

Takođe, postoji podrška za reorganizaciju ponude brenda, u Evropi posebno; pionirski i-MiEV signalizira ulazak Mitsubishi Motorsa u A segment dok ASX i Outlander omogućavaju brendu da investira u napredni “crossover” segment:

Putnički automobili Crossoveri SUV
A-Segment i-MiEV
B-Segment Colt
C-Segment Lancer ASX
D-Segment Outlander
Specijalnost Lancer Evolution Pajero* / L200

Na vrhu skale, ikone kao što su Lancer Evolution, Pajero* i L200 ostaju žive i zdrave, negujući Mitsubishijevo dinamično nasleđe do ekstremne tačke.

Cilj za 2020. godinu

Dobro pripremljena za budućnost, ova mapa puta podržava “Viziju zaštite životne sredine Mitsubishi Motors grupe 2020” koja je prikazana kroz MMC novi Drive@earth globalni moto.

Sprovodeći je korak po korak, ova mantra se prevodi u vrlo konkretne proizvode kao što su i –MiEV (čija je evropska verzija predstavljena premijerno na Pariskom sajmu automobila 2010.) ili “4N1” porodica dizel motora niskog uticaja na životnu sredinu prilagođena ASX-u, Lanceru i Outlanderu, a ovaj poslednji je takođe predstavljen u Parizu.

Srednjeročno, ovaj trend će se nastaviti npr. predstavljanjem EV varijante “Global small” konstrukcije kompaktnih automobila na svetskom tržištu ili lansiranjem prvog MMC plug-in hibridnog vozila koja je predviđena za 2013. godinu i čija je neverovatna tehnologija predstavljena na 2009 Concept-PX MiEV sajmu automobila.

Sve u svemu, MMC će težiti da umanji štetnosti po okolinu kroz proizvode punog životnog ciklusa kao i nizom korporativnih i industrijskih aktivnosti čiji krajnji cilj treba da bude ostvaren do 2020. godine, kada će biti proslavljeno 50 godina osnivanja Korporacije, a ti ciljevi su:

  • Postizanje udela EV i P-HEV od 20% od ukupnog obima proizvodnje
  • Globalno smanjenje CO2 emisije za težinski prosek od 50% u odnosu na 2005. godinu.
  • Smanjenje emisije CO2 po vozilu tokom proizvodnje za 20% u odnosu na nivo iz 2005. godinu.

Zajednički rad

Dok električna vozila (EV i P-HEV) mogu mnogo da doprinesu smanjenju emisije CO2 u sektoru transporta, njihovo uvođenje na svetsko tržište u velikoj meri zavisi od infrastrukture, počev od objekata za punjenje.

Ovo je jedan od razloga zašto je, pored ostalih inicijativa, Mitsubishi Motors Korporacija postala jedan od članova osnivača CHAdeMO asocijacije čiji je cilj promocija električnih vozila kroz tehnička poboljšanja brzih punjača, standardizaciju metoda punjenja i unutrašnje širenje znanja članova o instalacijama brzih šaržera.

Formalno osnovana 15. marta 2010 od strane 5 izvršnih članova***, CHAdeMO je jaka globalna organizacija koja broji 230+ članova (kao i 30+ tzv. “posmatrača”) uključujući i vladina tela i privredne subjekte kao što su proizvođači automobila, električna postrojenja, proizvođači punjača, pružaoci usluge punjenja i drugi.

Formalno osnovana 15. marta 2010 od strane 5 izvršnih članova***, CHAdeMO je jaka globalna organizacija koja broji 230+ članova (kao i 30+ tzv. “posmatrača”) uključujući i vladina tela i privredne subjekte kao što su proizvođači automobila, električna postrojenja, proizvođači punjača, pružaoci usluge punjenja i drugi.