KamioniMercedes-Benz

Daimler pokreće proizvodnju kamiona u Rusiji


Nemački koncern Daimler pustio je u pogon sopstvenu liniju za sklapanje teretnih automobila Mercedes-Benz u Rusiji. Konvejer je smešten u gradu Naberežnije Čelni. Planirano je da s njega svake godine siđe nekoliko hiljada automobila. Partner kompanije Daimler je najveći ruski proizvođač teretnih automobila – KamAZ. Ovakvo partnerstvo može da učini Daimler liderom na ruskom tržištu.

Nemački partner Daimler odavno sarađuje s KamAZom. Kompaniji pripada 15 procenata akcija ruskog proizvođača kamiona, a u perspektivi bi evropski partneri želeli da postanu vlasnici blok-paketa fabrike. Probno puštanje u pogon novog konvejera izvršeno je još u septembru 2010. Pola godine je potrošeno na usklađivanje svih procesa. I sad na liniji počinje sklapanje vozila Mercedes-Benz za prodaju. Vreme za početak projekta, po mišljenju stručnjaka, nije izabrano slučajno. Rusko automobilsko tržište se razvija – 2010. godine je poraslo za trećinu, najuzdržanije prognoze za 2011. – godinu su plus 15 procenata. Međutim, ono što je za Daimler glavno jeste da u Rusiji raste prodaja teretne tehnike. A kroz nekoliko meseci počeće s radom novi program utilizacije veoma velikih teretnjaka, podseća glavni urednik novina „Auto-novosti“ Oleg Osipov.

Delimično se može reći da se Daimler priprema za pokretanje programa za utilizaciju teretnih automobila. Međutim, pritom treba imati na vidu da Daimler ima učešće u KamAZu, da on nastupa u alijansi s našim proizvođačem. Po mom mišljenju to je vrlo perspektivno. Četiri i po hiljade terenjaka je sasvim normalan broj, koji je, pretpostavljam, danas izračunat imajući u vidu potražnju. Premda potražnja takvih kamiona bezuslovno raste. Rusija je u izvesnom smislu veliko gradilište i potražnja će rasti.

Uostalom, puštanje u pogon sopstvene linije za montažu za Daimler je samo prvi korak na putu velikih investicija u KamAZ. Partneri su se dogovorili da u modernizaciju proizvodnog procesa ulože skoro milijardu evro. Ove godine ruski proizvođač će u svoje kamione početi da ugrađuje delove inostrane proizvodnje. Radi se o menjačima, o mostovima, a u perspektivi, KamAZ će biti opremljen i kabinama kamiona marke Mercedes-Benz. Pojaviće se i novi motori, koji odgovaraju svim evropskim ekološkim standardima. Kako ističe Oleg Osipov, nova proizvodna linija Daimler može postati centar početne modernizacije KamAza.

Novi poligon će biti angažovan u budućem kompleksu na koji će s vremenom, smatram, preći i KamAZ u svom novom obliku s novim modelima. To je s jedne strane, probni balon. A s druge, normalan poligon koji kasnije može da se razvija i na koji mogu da se dodaju novi moduli.

Zanimljivo je da su upravo rukovodioci KamAZ bili autori glavnih parametara za utilizaciju teretnjaka. Umesto auto otpada preduzimači će s popustom moći da kuće nov automobil domaće proizvodnje ili montiran u režimu promotivne montaže. I proizvodi Daimler će ući u ovaj program. Po prognozama, samo u toku prve godine rada po programu biće prodato oko 38 hiljada jedinica nove tehnike teške više tona. Stručnjaci ne isključuju mogućnost da Daimler vrlo brzo počne da širi proizvodnju u Rusiji. (GR)