Mazda

Mazdin sistem nadzora zadnjeg mrtvog ugla zaslužio “Euro NCAP Advanced” nagradu

Mazdin sistem nadzora zadnjeg mrtvog ugla (RVM – Rear Vehicle Monitoring) na Mazdi3 primiće sledećeg meseca na ovogodišnjem Frankfurt Motor Show-u (IAA) nagradu “Euro NCAP Advanced”.

Euro NCAP je ispitao Mazdin RVM i bili su impresionirani mnogim sigurnosnim osobinama. Sistem pomaže vozaču da izbegne opasne situacije ili čak sudare sa drugim vozilima za vreme preticanja. Dva senzora, ugrađeni sa svake strane zadnjeg odbojnika, konstantno mere udaljenost do okolnih vozila i njihovu brzinu.

Pri brzini višoj od 60 km/h, Mazdin RVM sistem upozorava vozača treperavom lampicom u bočnom retrovizoru da je neki automobil ili u mrtvom uglu, ili će doći u to područje u sledećih pet sekundi iz udaljenosti od 50 metara. Ako vozač uključi pokazivač smera u smeru nadolazećeg vozila, lampica počinje brzo da treperi i oglašava se upozoravajući zvuk kako vozač ne bi menjao trake. Sistem je dizajniran kako bi radio u svim vremenskim uslovima i za prepoznavanje svih vrsta vozila, uključujući motocikle.

Mazda je prepoznala da se skoro 5 posto nesreća događa između vozila koji voze u istom smeru, od kojih je 80 posto pri menjanju trake. Uzimajući u obzir specifikacije sistema, Mazdin sistem RVM ima potencijal da pomogne pri izbegavanju više od pola ovakvih nesreća.

Mazda je bila prvi japanski proizvođač automobila koji je ovaj sistem predstavio u Evropi sa Mazdom6 2008. godine. Nakon toga, sistem je postao dostupan na Mazdi3 i Mazdi CX-7 2009. te će biti dostupan na novoj Mazdi CX-5 koja će svetsku premijeru imati na IAA ovog septembra zajedno sa obnovljenom Mazdom3.