Japanska “Mazda” danas je lansirala novi minivan sa osam sedišta, nazvan “bjante”, u pokušaju da postigne korist zbog velike potražnje manjih kombi vozilia, u situaciji kada ukupna prodaja automobila opada.
“Bjante” sa motorom od 2,0 litra prodavaće se na japanskom tržištu po ceni od 20.600 do 23.000 dolara, u zavisnosti od prateće opreme.
To je prvi proizvod “Mazde” u segmentu manjih kombija srednje veličine sa visokim krovom i sa unutrašnjom opremom za koju proizvođač tvrdi da je najbolja u toj grupi automobila.
Cilj kompanije sa sedištem u Hirošimi je da prodaje 3.000 “bjante” mesečno, izjavio je predsednik “Mazde” Hisakazu Imaki i naglasio da je taj automobil vrlo značajan za povećanje prodaje na domaćem tržištu u ovoj fiskalnoj godini.
“Mazda” se ponudom novog minivana priključila ove godine istoj akciji koju su preduzeli i ostali domaći proizvođači putničkih vozila u trenutku kada opada ukupna prodaja.
U poslednja dva meseca na japanskom tržistu su se sa novim manjim kombijima pojavile “Tojota”, “Honda” i “Fudži hevi”, kompanija koja izrađuje automobile robne marke “Subaru.”
Sada “Mazda” ima dva minivana, model MPV i “premasi”.Uvođenjem “bjante” očekuje se povećanje udela u prodaji na domaćem tržištu od 0,5 odsto, u fiskalnoj godini koja se završava marta 2009.
Prodaja automobila u Japanu, uključujući i mini vozila, najverovatnije će ove godine pasti 1,2 odsto, četvrtu godinu zaredom, na oko 5,32 miliona jedinica, preneo je “Blumberg”.