Kako bi proslavila lansiranje svog najnovijeg modela Soul je Kia Motors, korejski proizvođač automobila za mlade u duši, na pariskom automobilskom sajmu predstavila čak 7 varijanti svog novog urbanog crossovera. Dugo očekivani Kia Soul predstavlja revoluciju u njihovoj gami modela.
Urbani crossover je dokaz Kijine odlučnosti pri ostvarivanju cilja – uvrstiti se u sam vrh svetskih automobilskih proizvođača. Soulom se Kija obraća novoj ciljnoj grupi potrošača širom sveta – mladim i onim mladim u duši. Kijin šef dizajna, genijalni Nemac Peter Schreyer, pratio je razvoj Soula od koncepta iz 2006. do serijskog modela u 2008. godini: »Zamišljen u SAD-u, razvijen u Koreji i definisan u Evropi, novi Kia Soul prokrčiće Kijin put do samog vrha svetske automobilske industrije. Na Kiju će potrošači gledati kao na kompaniju vođenu dizajnom, proizvođača prepoznatljivih vozila koje će potrošači želeti posedovati. Neće mu moći odoleti, što će rezultovati većom prodajom«, optimistično tvrdi Schreyer.
Potrošači će biti zadivljeni stilom, bojama, izgledom, kvalitetom, materijalima i dovršenošću crossovera, koji se odlikuje neobičnom kombinacijom prostranosti za putnike i udobnosti za vozača što stvara zaista poseban ambijent. Evropska verzija Soula biće opremljena RDS audio sistemom sa CD i MP3 plejerom, 6 zvučnika (112 W), inovativnom PowerBass tehnologijom i krovnom antenom. Soul će imati i najrazvijeniji zvučni sistem opremljen Sound Sensitive Mood Lighting tehnologijom (315 W), velikim centralnim zvučnikom, pojačalom i sub-wofferom (ukupno 8 zvučnika).
Gama motora evropske verzije Soula sastojaće se od 1,6-litarskog benzinskog i dizelskog motora. Dizelski motor sa filterom tvrdih čestica i 115 KS u slabijoj i 126 KS u snažnijoj verziji i benzinski sa 126 KS temelje na cee’dovom 1,6-litarskom motoru. Na ostalim tržištima biće dostupan i 2,0-litarski benzinski motor sa 142 KS. Soul do 100 km/h ubrzava u 10,4 –11,3 s, potrošnja goriva iznosi 5,1 – 6,6 l, a emisija CO2 137 – 159 g/km (podaci za evropski model).
Kia Soul zadovoljava najviše standarde aktivne i pasivne sigurnosti. Serijski Soul namenjen tržištima Zapadne Evrope i Severne Amerike sadrži 6 vazdušnih jastuka, 4 disk kočnice i ESP (elektronski sistem stabilnosti vozila). Na drugim tržištima ESP će biti dostupan u opremljenijim verzijama.
Kia Motors planira proizvesti do 136.000 modela Soul godišnje u korejskoj fabrici u gradu Gwangju, čija je fabrika zbog toga u potpunosti prilagođena svojoj novoj ulozi. Očekuje se da će prodaja biti raspoređena na sledeći način: 36.000 modela za domaće korejsko tržište, 50.000 za Severnu Ameriku, 30.000 za Evropu i 20.000 za ostala tržišta širom sveta. Lokalna verzija za kinesko tržište proizvodiće se u Kini (40.000 modela godišnje), a proizvodnja započinje početkom 2009. godine.
Četiri nova modela u Kijinoj »zelenoj zoni«
Kia je u Parizu predstavila čak četiri nova modela u svom »zelenom kutku«: Kia cee’d ISG, Soul Hybrid, cee’d Hybrid i Sportage FCEV. Jedna od prvih Kijinih ekoloških tehnologija koja je doživela svoje »rođenje« u serijskom modelu je novi ISG (Idle Stop&Go) sistem koji će biti dostupan u cee’dovim benzinskim motorima od početka 2009. Inovativni sistem ISG automatski isključuje i uključuje motor ukoliko je pri malim brzinama položaj menjača u slobodnom hodu što se dešava u koloni tokom gradske vožnje. Time je postignuto smanjenje potrošnje goriva i emisija CO2 od 15%.
Hibridna snaga cee’da i Soula
Svetsku premijeru su doživeli i koncepti cee’d Hybrid i Soul Hybrid. Hibridnog Soula pokreće 1,6-litarski benzinski motor, kome pomaže električni motor snage 15 kW, a pomažu mu Kijin CVT (continuously variable transmission) sistem, ISG sistem i sistem regenerativnog kočenja. Koncept troši od 4,9 l/100 km i ima emisiju CO2 od 117 g/km, čime je količina izduvnih gasova CO2 smanjena za čak 26,4%.
Koncept cee’d Hybrid napravljen je kako bi bio podvrgnut testiranjima u »stvarnom svetu«. Poput hibridnog Soula, cee’d pokreću nadograđeni 1,6-litarski motor i električni motor snage 15 kW koji troše 4,8 l/100 km i ostvaruju emisiju CO2 od 114 g/km.
Sportage FCEV pri put u Evropi
U Parizu evropsku premijeru doživljava FCEV Sportage, koji prolazi kroz neprestana testiranja i razvoj. Intenzivno istraživanje donelo je brojne tehničke inovacije, uključujući veću snagu (100 kW, 136 KS) i nove litij-ion-polimer baterije od 152 V koje Sportage-u omogućavaju bolje performanse – domet od 300 km vožnje i mogućnost paljenja pri temperaturi ispod nule. Sportage FCEV opremljen je pogonom na vodonik i turbinom koje je razvila Kia.