Korporacija Kia Motors nedavno je na automobilskom salonu u New Yorku premijerno predstavila limuzinu Optima.
Limuzina, koja u Evropu stiže u proleće iduće godine, predstavljaće sledeću generaciju Optime, koja je nastavak Kijine preobrazbe. Limuzina (u Evropi su je Korejci prodavali pod imenom Magentis) će nastupati pod jedistvenim imenom Optima na svim svetskim tržištima (osim u Južnoj Koreji, gde se zove K5).
Novajlija, koji je nastao kao plod saradnje Kijinih dizajnerskih studija u Frankfurtu i kalifornijskom Irvinu, duži je, širi i niži od prethodnika. Optima temelji na sasvim novoj platformi, koja joj dozvoljava za tu klasu malo neobične dimenzije i proporcije, što joj omogućava prepoznatljivost među konkurentnim limuzinama te klase.
Optima će postati prvi Kijin serijski hibridni model, koji će biti (za sada samo) za severnoameričko tržište na raspolaganju od početka naredne godine.
Vitka i dinamična spoljašnjost
Spoljašnjost karakteriše hromirani luk, koji se rasteže od A do C stubića, a koji vozilo vizuelno snižava.
Deo standardne opreme spoljašnjosti je dvostruka hromirana izduvna cev, stakla sa UV zaštitom i migavci integrisani u bočna ogledala. Zavisno od paketa Optima može biti opremljena maglenkama, grejanim bočnim ogledalima, hromiranim ručicama vrata ili u boji karoserije ili npr. sa 17-colskim aluminijumskim felnama dimenzija 215/55 R17.
Bolje opremljene varijante imaju HID farove sa automatskim podešavanjem, LED svetla pozadi, hromiranu »tigrovu« masku, zadnji spojler, 18-colske crne aluminijumske felne dimenzija 225/45 R18 i još mnogo toga.
Luksuzno opremljena unutrašnjost
Unutrašnjost Optime svakome daje do znanja da je to vozačev auto. Instrument ploča je blago okrenuta prema vozaču što stvara osećaj kokpita sa svim meračima uz pravi sportski duh bez odricanja komforu ili prostranosti. Prekidači menjača na upravljačkom obruču (standardno na varijantama sa automatskim menjačem) su deo dodataka koji dovoljno govore o tome da je Optima namenjena ljudima koje voze sa strašću.
Standardna oprema između ostalog nudi: AM/FM/CD/MP3/Sat ‘Dimension‘ audio sistem sa osam zvučnika, USB priključak za emitovanje muzike u mp3 formatu, Bluetooth® za handsfree mobilno telefoniranje.
Vozila sa automatskim menjačem će između ostalog biti serijski opremljene i sa tempomatom i Kijinim ‘Active Eco System‘ prikazivačem optimalnog načina vožnje.
Ostala oprema paketa nudi dugme za paljenje motora (uz koji dolazi i daljinsko zaključavanje/otključavanje bez ključa), dvozonski automatski klima uređaj, upravljač, ručica menjača i sedišta presvučeni kožom, brojni hromirani dodaci.
Spisak opreme uz doplatu je obiman i obuhvaća dodatke kao što su: električni panoramski krovni prozor, upravljač, ručica menjača i sedišta presvučeni kožom, podešavanje vozačevog položaja sedenja sa memorijskom funkcijom, grejanje i hlađenje prednjih sedišta, grejanje zadnjih sedišta i obruča upravljača (na određenim tržištima sa “sibirskim” vremenskim (ne)prilikama) i sl.
Za evropsko i severnoameričko tržište na raspolaganju će biti i navigacioni sistem sa glasovnim naredbama i 7-colskim displejom, koji zajedno sa audio sistemom pruža vrhunske užitke i za najzahtevnije audiofile i za sve one koji traže superiorni kvalitet, najnovije tehnologije i uživanje u vožnji.
Nova napredna platforma
Nova Optima napravljena je na sasvim novoj platformi i sa prethodnikom osim imena nema ništa zajedničko. Optima iznosi u dužinu 4.845 mm (45 mm duža od prethodnog modela), širina je 1.830 mm, a međuosovinsko rastojanje je 2.795 mm (+75 mm). Novost je i nešto niži klirens, što poboljšava aerodinamiku i smanjuje otpor vazduha, a što ima za posledicu i manju potrošnju goriva.
Monocoque šasija ima nezavisno oslanjanje (MacPherson, zadnje noge imaju multilink vođice sa gasnim amortizerima).
Motorna gama
Zapadnoj Evropi namenjen je pogon na prednje točkove sa jednim benzinskim (2.0 CVVL) i jednim dizelskim motorom (1.7 VGT turbo-diesel). U Rusiji i na još nekim tržištima Optime će pokretati 2.4-litarski MPI benzinski motor snage 178 KS. I manuelni i automatski su šestostepeni – automatski je Sportmatic™ sa mogućnošću sportskog ručnog menjanja. Na detaljnije tehničke podatke za zapadnoevropsko tržište ipak ćemo još malo morati sačekati.
Izvan Evrope Optimu će od kraja 2010. godine pokretati čak 6 različitih benzinskih motora iz porodice Theta II, a premijerno će dobiti i tehnologiju direktonog ubrizgavanja goriva (GDI) snage do 278 KS.
Maksimalna sigurnost
U skladu sa Kijinom filozofijom razumevanja sigurnosne opreme Optima je serijski opremljena sa šest vazdušnim jastuka, aktivnim naslonima za glavu na prednjim sedištima, dodatnim bočnim ojačanjima, po visini podesivim tritočkovnim sigurnosnim pojasevima i zatezivačima, sidrištima za dečja sedišta, kontrolom tlaka u gumama. Tu su i kočioni sistem ABS sa pomoćnim kočionim sistemom BAS, stabilnosni sistem ESC, sistem protiv proklizavanja pogonskih točkova (TCS), pomoć kod polaženja uzbrdo (HAC), koji bi na našem tržištu trebali biti standardni.
TEHNIČKI PODACI
Spoljašnje dimenzije
Dužina: 4845 mm; širina: 1830 mm; visina: 1455 mm;
Međuosovinsko rastojanje: 2795 mm
Unutrašnje dimenzije
Prostor u predelu glave (napred): 1015 mm, pozadi: 955 mm;
Prostor u predelu nogu (napred): 1155 mm, pozadi: 880 mm
Motori (Evropa)
2.0 CVVL benzinski , 2.4 MPI benzinski (samo Istočna Evropa), 1.7 VGT turbo-diesel