KIA

Kia EcoDynamics koncepti

Kia je na nedavnom salonu automobila u Parizu predstavila tri modela iz svoje ekološki prihvatljivije linije EcoDynamics. Inovativni trio predstavlja niske emisije CO2 – Eco cee’d ima samo 94 g/km, Eco Venga 114 g/km, dok novi Sportage u svom “zelenom ruhu” pravi samo 117 grama na pređeni kilometar.

Konceptni petovratni Eco cee’d predstavlja moderniju varijantu Kijinog 1,4-litarskog dizelskog motora ‘U2’, koji je do sada bio namenjen samo monovolumenu Vengi.

Novosti se odnose na čistiji, tiši i štedljiviji motor maksimalne snage 90 KS pri 4.000 obr./min, sa najvećim obrtnim momentom 240 Nm već od 1.900 obr./min., što omogućava izvanredne vozne osobine.

Promene još uključuje vodenu pumpu, energetski štedljiviji alternator i sistem, koji kod automatskog menjača u tzv. drive mode-u, dok kvačilo klizi, rasterećuje motor i ima za posledicu niže emisije CO2 i potrošnju.

Tu su još i ISG Start/Stop sistem za automatsko gašenje/paljenje motora kod kratkih zaustavljanja, dorađeni odnos stepena brzina kao i  poboljšana aeorodinamika. Zahvaljujući svim tim poboljšanjima emisije CO2 iznose samo 94 grama na pređeni kilometar.

Novu Eco Vengu, koja ide u proizvodnju krajem godine, pored ostalih motora pokreće i 1,4-litarski, 77-konjski dizelski motor kome u obliku koncepta prave društvo brojni tehnološki dodaci.

Pored toga tu su još ulja sa manjim trenjem, posebni konusni ležajevi sa manjim trenjem kao i   pneumatici sa manjim trenjem i većim tlakom, a što sve skupa utiče na smanjenje CO2 emisija na samo 114 g/km.

Novost je i koncept Sportage Mild Hybrid napravljen na osnovu novog Sportaga, koji je nedavno zvanično predstavljen i u našoj zemlji. Pokreće ga sasvim novi 1,7-litarski dizelski U2 motor.

Motoru snage 115 KM, a koji ima najveći obrtni moment 260 Nm već od 1.250 obr./min., pomaže 5-kilovatni električni motor sa dvoslojnim kondenzatorom.

Male promene obuhvatile su  smanjenje otpora vazduha, kraći vremenski period potreban za odvajanje kočionih pločica od diskova (tzv. brake drag) i pneumatici sa manjim trenjem, što ima za posledicu vrlo skromne emisije CO2 od samo 117 g/km.