Fordova fabrikau Valensiji u Španiji proizvodiće prve hibridne automobile za evropske kupce u dve tehnološki unapređene verzija višenamenskog kompaktnog modela sa pet sedišta Forda C-MAX koji će se predstaviti 2013. godine – hibridno električno (HEV) i plug-in hibridno električno vozilo (PHEV).
Valensija je potvrđena 2009.godine kao jedini izvor svih derivacija potpuno novih modela Ford C-MAX i Grand C-MAX koji izlaze krajem ove godine i koji će imati vrlo efikasne nove Ford EcoBoost benzinske i Duratorq TDCi dizel motore. Kao deo globalne strategije kompanije, fabrika u Valensiji proizvodiće i verziju sa sedam sedišta za izvoz u Severnu Ameriku krajem 2011. godine.
Ukupna investicija u novi Ford C-MAX program u Španiji tokom sledeće tri godine, uključujući hibridne modele, iznosi gotovo 410 miliona USD (preko 300 miliona evra). Investicija u hibridne programe iznosiće oko 27 miliona evra. Španska vlada i regionalne vlasti u Valensiji pružiće podršku u skladu sa zahtevima Evropske Unije. Tačan iznos ove podrške utvrdiće se naknadno.
Ford Motor Company ima značajno iskustvo sa hibridnim vozilima u Severnoj Americi, a znanje će sada proširiti na Evropu u okviru ofanzivne globalne strategije elektrifikacije vozila. Razlog za izradu obe verzije Ford C-MAX-a potpuno hibridnog električnog i plug-in hibridnog električnog vozila je potreba da se kupcu pruži veći izbor koji zadovoljava njihovo životno okruženje.
Potpuno hibridno električno vozilo puni svoje električne baterije pomoću malog motora sa unutrašnjim sagorevanjem zajedno sa punjenjem iz regenerativnog sistema kočenja, dok Plug-in PHEV imaju sposobnost punjenja svojih baterija na spoljnom izvoru, kao što su konvencionalne utičnice za struju. Dodatna pogodnost punjenja baterija kod kuće ili nekim drugim mestima znači da bi PHEV mogao bolje odgovarati onim kupcima koji se većinu vremena kreću u gradskoj okolini gde je električna baterija traženija pogonska alternativa.