Ford

Ford Fiesta R2 Rally Kit

Ford Fiesta u reli verziji  imala je odličan debi u ovogodišnjem šampionatu pa zato ne čudi veliki broj privatnih timova koji žele isti automobil. Paralelno sa razvojem 4×4 verzije radilo se i na R2 modelu. Ona će na trkačkim stazama u lov na što bolje vreme dolaziti sa pogonom na prednju osovinu i ta je takmičarska klasa veoma popularna u celom svetu .

U cilju što manjih troškova Fordov sportski deo  M pripremio je fabrički kit koji se montira na serijsku Ford Fiestu.

Pre instaliranja trkačkog kita potrebno je nabaviti Fiestu sa 1.6 litarskim Ti-VCT motorom i odmah je potom rastaviti. Iz motora se vade klipovi, klipnjače i bregaste osovine a ugrađuju se nove komponente iz M sporta. Na ispitnom stolu izmerena je snaga od 168 KS i 182 Nm obrtnog momenta. To su za 40% bolje vrednosti u odnosu na serijsku verziju.

Prenos snage do prednjeg para točkova odvija se preko specijalnog Sadev menjača sa pet stepeni prenosa. Zupčanici su sa ravnim zupcima a što zahteva posebnu tehniku ”šaltanja”. Oves je potpuno nov. Amortizere je isporučila firma Reiger dok su opruge došle sa polica svetski priznatog Eibacha. Ispod felni naziru se ventilirajući diskovi sa specijalnim kočionim kleštima koja disk pločice guraju pomoću četiri klipa.

U kitu dolazi sva sigurnosna i merna oprema bez koje se ne može startovati na reliju. Sve nabrojano ima oznaku Stage 1 a u pripremi je i skuplja verzija, Stage 2 koja će imati više snage i diferencijal sa blokadom.