MOTOR blog
  • Novosti
  • Automobili
    • Alfa Romeo
    • Aston Martin
    • Audi
    • BMW
    • Cadillac
    • Chery
    • Chevrolet
    • Chrysler
    • Citroen
    • Dacia
    • Dodge
    • Ferrari
    • Fiat
    • Ford
    • General Motors
    • Honda
    • Hyundai
    • Infiniti
    • Jaguar
    • Jeep
    • KIA
    • Lada
    • Lamborghini
    • Lancia
    • Land Rover
    • Lexus
    • Lotus
    • Mahindra
    • Maserati
    • Mazda
    • McLaren
    • Mercedes-Benz
    • MG
    • Mini
    • Mitsubishi
    • Nissan
    • Opel
    • Pagani
    • Peugeot
    • Porsche
    • Range Rover
    • Renault
    • Rolls Royce
    • Saab
    • Seat
    • Smart
    • SsangYong
    • Subaru
    • Suzuki
    • Škoda
    • Tata
    • Toyota
    • Volkswagen
    • Volvo
    • Zastava
  • Motocikli
  • Kamioni
  • Nautika
  • Testovi
  • Turizam
  • Sport
Najsvežije
Alfa Romeo Stelvio Serije 1
Novi Opel Crossland
Nova Opel Corsa-e osvojila „Zlatni volan 2020“
Opel Grandland X sa električnim ponognom na sva...
Euroimpex zastupa Opel u regionu
Renault CLIO slavi 30. rođendan
Nova Opel Mokka premijerno
Opel Ascona 1.8i prvi nemački automobil sa katalizatorom
PSA grupacija donirala preko 400.000 maski i drugu...
Duga tradicija Opel električnih automobila

MOTOR blog

  • Novosti
  • Automobili
    • Alfa Romeo
    • Aston Martin
    • Audi
    • BMW
    • Cadillac
    • Chery
    • Chevrolet
    • Chrysler
    • Citroen
    • Dacia
    • Dodge
    • Ferrari
    • Fiat
    • Ford
    • General Motors
    • Honda
    • Hyundai
    • Infiniti
    • Jaguar
    • Jeep
    • KIA
    • Lada
    • Lamborghini
    • Lancia
    • Land Rover
    • Lexus
    • Lotus
    • Mahindra
    • Maserati
    • Mazda
    • McLaren
    • Mercedes-Benz
    • MG
    • Mini
    • Mitsubishi
    • Nissan
    • Opel
    • Pagani
    • Peugeot
    • Porsche
    • Range Rover
    • Renault
    • Rolls Royce
    • Saab
    • Seat
    • Smart
    • SsangYong
    • Subaru
    • Suzuki
    • Škoda
    • Tata
    • Toyota
    • Volkswagen
    • Volvo
    • Zastava
  • Motocikli
  • Kamioni
  • Nautika
  • Testovi
  • Turizam
  • Sport
Ford

Bezolovni benzin ne šteti ni starijim Fordovima

04. August 2010

Svi Fordovi motori proizvedeni posle 1989. prilagođeni upotrebi bezolovnog benzina. Budući da je gotovo na svim benzinskim pumpama u Srbiji nedavno prestala prodaja motornog benzina od 95 oktana (MB 95) sa velikim sadržajem tetraetil-olova i da se već nekoliko meseci „toči” samo bezolovni motorni benzin (BMB-95), Grand Motors, generalni uvoznik Fordovih automobila, obaveštava da vlasnici vozila proizvedenih od 1. januara 1989. do danas bez ikakvih posledica mogu da koriste sada jedino raspoloživo gorivo.

„U Srbiji su u starijim Fordovima (Escort, Fiesta, Sierra, Orion) česti motori sa oznakom CVH, proizvederni od 1980. godine, za koje važi da se bez ograničenja može koristiti bezolovni benzin tipa 95 RON. Takođe, ovo gorivo se može koristiti i u svim motorima sa dvostrukim bregastim vratilom (DOHC), kao i u modelima sa Cosworth YB motorima proizvedenim od 1984. godine (recimo, Sierra sa 204 KS). Što se ostalih Fordovih motora tiče, svi pogonski agregati proizvedeni posle 1989. godine su sposobni za korišćenje bezolovnih motornih benzina tipa 95 RON”, kaže direktor posleprodajnih aktivnostri u Grand Motorsu, Vladimir Jovanović.

„Sa vozilima starijim od 21, odnosno 25 i 30 godina (zavisno od modela), situacija je drugačija: ukoliko se za njihov pogon koristi bezolovni benzin u opasnosti su pre svega delovi glave motora, jer ovo gorivo tokom sagorevanja utiče na povećano habanje sedišta izduvnih ventila, što posle nekoliko hiljada pređenih kilometara može da dovede do havarije motora”, upozorava gosp. Jovanović.
„Na tržištu postoje aditivi koji se koriste da ublaže negativan uticaj bezolovnog benzina na motor, ali oni ne sprečavaju habanje, već smanjuju intenzitet habanja, pa se može očekivati da će takvi aditivi produžiti vek starijih motora na maksimalno dvadesetak hiljada pređenih kilometara. Vlasnicima vozila sa motorima koji su prilagođeni za benzin s visokim sadržajem tetraetil-olova prepušta se da sami odluče o izboru aditiva. Jedino ispravno rešenje za starije motore bi bila ugradnja legiranih sedišta izduvnih ventila, čime bi se osposobili za korišćenje bezolovnog benzina.

Da bi negativni efekti bezolovnog benzina na starije motore bili što manji, odnosno da bi korektno funkcionisali (bez ‘kliktanja’ ventila), upozoravamo vlasnike starijih vozila da što pre izvrše podešavanje ‘paljenja’ pogonskog agregata, jer je većina prilagođena za sagorevanje benzina sa olovom, čiji je oktanski broj ranije bio 98″, savetuje gospodin Jovanović.

Bezolovni benzin ne šteti ni starijim Fordovima was last modified: August 4th, 2010 by Goran Aničić
BMB-95FordGrand MotorsMB 95
0 comment
previous post
Hibridni radio: auto-radio budućnosti
next post
Fiatov “Motor Village” u centru Pariza

Pročitajte još i ovo...

Ford Fiesta – prvih 40 godina i...

Budite uvek u Focusu

Ford Focus ST u Beogradu


Najnovije AUTO-MOTO vesti

  • Pesak za mačke sprečava probleme s klima-uređajem

  • Alfa Romeo Stelvio Serije 1

  • Novi Opel Crossland

  • Hamilton i Rozberg na najekstremnijoj trci sveta Extreme E

  • Nova Opel Corsa-e osvojila „Zlatni volan 2020“

  • Pravo je vreme za zimske gume!

  • Opel Grandland X sa električnim ponognom na sva četiri točka

Linkovi

  • Android revija
  • Personal magazin
  • Svakodnevnica blog
  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • Pinterest
Footer Logo

@2017 - MOTORblog. All Right Reserved.


Back To Top