Kako piše privredni magazin “Virtschaftswoche“, pozivajući se na najnoviju studiju kompanije za istraživanje robnih marki Semion Brand-Broker, vrednost te automobilske marke iznosi 19,5 milijardi evra.
U prošloj godini je Dajmler, tada još Daimler-Chrysler, zapošljavao preko 360.000 ljudi širom sveta i pri obrtu od 151,5 milijardi evra ostvario dobit od 3,22 milijarde evra. Na drugom mestu liste najvrednijih nemačkih robnih marki je BASF koji vredi 19,1 milijardu evra, a na trećem Bayer sa 18,8 milijardi.
Najkrupniji skok napravila je lane Puma čija je vrednost od 2004. do 2007. godine porasla za 112 odsto, na 684 miliona evra. Za to vreme je Puma u potpunosti promenila “imidž” i od pomalo staromodnog proizvođača sportske obuće postala, kako navodi nemački magazin, pravi “lifestyle-koncern”.
Najveći gubitnik je pak, prema rezultatima studije, koncern Siemens. Vrednost te robne marke pala je od 2004. za 31 odsto na 7,37 milijardi evra. Siemens već mesecima potresaju krupni korupcijski skandali. Kriterijumi koji su se koristili za izračunavanje vrednosti robnih marki su, između ostalog, udeo na tržištu, odnos prema konkurentima i pre svega imidž na tržištu koji se “proverava” na osnovu medijskih izveštaja i izveštaja o poslovanju.