Chevrolet

Ševrolet – Stotinu godina automobilizma

U proteklih skoro stotinu godina, Ševrolet je postao opšte poznato ime. Danas na svakih 8 sekundi neko, negde u svetu kupuje Ševrolet. Svake godine, oko 3,5 miliona vozila se proda u više od 130 zemalja, čineći Ševrolet četvrtim po veličini svetskim automobilskim brendom.

Osnovan u S.A.D. od strane švajcarskog emigranta Luisa Ševroleta i osnivača GM-a Bilija Djuranta 1911. godine, brend je ubrzo postao okosnica Dženeral motorsa sa pogonima širom sveta. Današnji Ševroleti se dizajniraju, projektuju i proizvode od strane globalno povezanih timova u severnoj i južnoj Americi, Evropi, Aziji i Australiji. Kroz svoju istoriju. Ševrolet je proizvodio automobile sa smelim, izražajnim dizajnom, od kojih su mnogi postali legende.

Na ekskluzivnom događaju pariskog Sajma automobila, Ševrolet i čuveni francuski modni dizajner Frank Sorbier, predstavili su “Ševroletovu modnu pistu” (“Chevrolet Fashion Catwalk”), sa prikazom stotinu godina dizajniranja automobila i mode. Četiri Ševroletova modela izabrana za modnu pistu, predstavljaju ključne tačke stogodišnje istorije brenda.

Ševrolet iz 1928.

U vreme optimizma, Luis Ševrolet je bio inžinjer pionir i bivši vozač na trkama, poznat po tome što je u svako od svojih vozila integrisao nova svojstva. Ševrolet iz 1928. godine sa eksterijerom u smeđoj i krem boji, oličava stil uvećane karoserije, karakterističan za tu godinu.

Takođe je posedovao nove elemente poput indirektno osvetljene instrument ploče, četiri kočnice na točkovima i termostat. Za pojedince koji su mogli da si priušte da poseduju vozilo, ovaj Ševrolet je posedovao takve pogodnosti poput vakuumski pokretanog brisača, unutrašnjeg retovizora i svetla za parkiranje.

Chevrolet Bel Air iz 1957

Ševrolet bel er je bio savršen izbor za američke porodice pedestih, obzirom da je bio vozilo od stila, ali koje je zasluživalo poštovanje. Ovaj Ševrolet dizajniran je sa modernim jasnim izgledom, kako je prikazano modelom mint “sea mist” i belim Bel er kabrio modelom.

Visoka zadnja svetla, bogati srebrno anodirani umetci i zlatni Chevron znaci na prednjem braniku, obezbedili su količinu stila potrebnu za porodičnu vožnju u nedeljno popodne. Među zaljubljenicima u stare automobile, Bel er kabrio je postao veoma tražena roba.

Ševroletova Stingrej Korveta iz 1963 (sa podeljenim staklima)

Amerikanci ne treba da traže dalje od Korvete Stingrej iz 1963. godine ako žele da osete uzbuđenje vožnje. Ova crvena Korveta Stingrej sa podeljenim staklom, predstavlja potpuno novi stil karoserije i bila je savršen spoj prvoklasnog upravljanja sa nepogrešivim sve-američkim stilom i performansama.

Osim velike snage (250 ks) i odličnog upravljanja, kupci su imali, kao opcije, i AM-FM radio, klima uređaj i kožni tapacirung. Korveta je bila savršen izbor za individualce koji su tražili sjajnu vožnju kritički se odnoseći prema decenijskoj konvencionalnosti, uživajući u novim idejama i muzici koja se rađala. Korveta Stingrej, sa podeljenim prozorom se retko nalazi i ostaje jedan od najtraženijih kolekcionarskih automobila današnjice.

ševrolet Kamaro iz 1976.

Ševrolet Kamaro je tokom sedamdesetih bio odgovor na potrebe američke srednje klase koja je zahtevala ekonomičnu sportsku vožnju. Ova generacija Kamara, poput prikazanog  žutog i crnog Blumblbija smatra se jednim od najboljih domaćih automobila sa dvoja vrata, koji je ikad proizveden. Do te mere je popularan da je Blamblbi bio glavni junak u Transformersima iz 2007. godine, gde se klasični model iz 1976. godine pretvara u današnji moderni Kamaro. Ovaj jedinstveni Kamaro bio je zvezda na premijeri Transformersa.