Chevrolet

Chevrolet Volt uvodi u novu eru bezbrižne električne vožnje

Chevrolet Volt otvara novo poglavlje u istoriji električne vožnje. Zbog njegovog osnovnog dizajna, vozače stavlja u poziciju da imaju i ovce i novce. Volt im omogućava da uživaju u povlasticama vožnje bez emisije kao i u performansama i praktičnosti koje se vezuju za obične automobile. Bez obzira da li ste u prirodi ili ste zaglibili u saobraćajnoj gužvi, Volt će vas dovesti kući.

 

Ono što je jednako važno je to da je Chevrolet Volt fino podešen i donosi pouzdane komande na putu. 370 Nm trenutnog obrtnog momenta iz električne pogonske jedinice, vreme ubrzavanja od 3,1 sekunde od 0-50 km/h i maksimalna brzina od 160 km/h govore da je Volt jednako okretan kao i svaki drugi putnički automobil.

U aprilu 2011. godine, Volt je dodao nagradu „Najbolji „zeleni“ automobil na svetu“ svojoj dugoj listi nagrada. Ovaj automobil može da pređe 40-80 km pri samo jednom punjenju baterije, koristeći samo svoju interno spremljenu električnu energiju. Nezavisna istraživanja su pokazala da je ovo dovoljno da izađe u susret svakodnevnim potrebama 80% evropskih vozača.

U režimu produženog dometa, koji se aktivira kad god se baterija isprazni, pogonska snaga iz generatora se neprimetno prebacuje u električnu pogonsku jedinicu.

„Volt je prvi automobil za masovnu proizvodnju koji kombinuje efikasnost i karbonski otisak električnog vozila sa obimom i stepenom fleksibilnosti koji su prethodno bili nezamislivi u ovom segmentu“, izjavio je Wayne Brannon, predsednik i upravni direktor kompanije Chevrolet Evropa. „Chevrolet Volt je danas najbolje rešenje na svetu za električnu vožnju bez briga.“

Istraživanje sprovedeno među prvim kupcima Volta sprovodene u SAD u proleće ove godine sugeriše da oni voze 1.609 km (1.000 milja) pre nego što napune rezeroar. Volt je u Evropi kvalifikovan za vladine subvencije u mnogim evropskim zemljama i gradovima. U Velikoj Britaniji, na primer, kupci Volta mogu da računaju na popust of 5.000 funti na cenu automobila. Ovaj automobil će takođe biti izuzet iz naplate ulaska u Londonu, što vlasnicima može da uštedi do 2.000 funti na godišnjem nivou.

Voltov izgled i dizajn reflektuju njegovu tehnološku sofisticiranost. Sa svojim prizemnim stavom, izrazito izvajanom ramenom linijom i fino urađenim farovima i zadnjim svetlima, Volt izgleda i odaje utisak sportskog automobila srednje veličine iz više klase. Nije slučajnost da je Volt sa svojim revolucionarnim pogonskim sistemom jedan od najaerodinamičnijih vozila u Chevroletovoj ponudi. Sa svojim koeficijentom otpora vazduha od 0,28, on je, ustvari, u ravni sa aerodinamičnim performansama Corvette automobila.

Jedna od glavnih Voltovih karakteristika u enterijeru su dva velika ekrana koji zamenjuju konvencionalne instrumente ispred vozača. Ovi ekrani pružaju relevantne podatke i pomažu vozaču da koristi Volt i njegov jedinstven pogonski sistem što efikasnije može i u zavisnosti od individualnih potreba.

Zahvaljujući njegovoj izuzetno snažnoj strukturi integralnog karoserijskog okvira, Volt obezbeđuje izvanrednu zaštitu putnika. Godine 2011. Američki osiguravajući institut za bezbednost na autoputevima proglasio je Chevrolet Volt najsigurnijim automobilom godine, dok je Američki institut za bezbednost na autoputevima ovom automobilu dodelio rejting od 5 zvezdica.

Pionirski električni pogonski sistem Voltec

Srce novog Chevrolet Volta je njegov jedinstveni Voltec pogonski sistem koji ga čini prvim električnim automobilom na svetu sa produženim dometom. Njegova električna pogonska jedinica od 150 KS sastoji se iz dva električna motora, tri kvačila i planetarnim mehanizmom koji unapređuju ukupnu efikasnost smanjujući kombinovanu rotacionu brzinu električnih motora. Ono što je od suštinskog značaja je da pogonski sistem uključuje i generator koji produžava domet vozila na ukupno preko 500 km.

Pošto sve vreme radi na električni pogon, Volt nudi između 40 i 80 km električne vožnje koja se napaja iz baterije, u zavisnosti od terena, tehnike vožnje i temperature.

Sposobnost da radi i nakon što se baterija isprazni razdvaja Volt od drugih električnih vozila. Voltovih 500kilometara produženog dejstva dolaze iz unapređenog 1,4-litarskog benzinskog motora sa 86 KS. Kada se energija baterije potroši, struja se iz generatora neprimetno prebacuje u električnu pogonsku jedinicu.

Volt može da se vozi po gradu ili širom zemlje po svim klimama, bez kompromisa. Njegov pogonski sistem donosi ubrzanje od nule do 100 km/h za 9,0 sekundi, i maksimalnu brzinu od 160 km/h. Izbor između četiri režima vožnje – “Normal”, “Sport”, “Mountain” i “Hold” – pomaže vozaču da upravlja Voltom u raznim situacijama pri vožnji. Režim „Hold“ omogućava vozaču da sačuva energiju u bateriji, na primer pri vožnji u zonama sa ograničenom emisijom, gde bi mogle da se primenjuju posebne takse.

Baterija visokih performansi

Voltova litijum-jonska baterija u obliku slova T, težine 198 kg, ima kapacitet od 16 kWh, i sadrži 288 prizmatičnih ćelija. Smeštena u središnjem tunelu vozila, zaštićena je ultra-snažom martensajt čeličnom konstrukcijom. Pošto baterije mogu da budu osetljive na promenu temperature, Voltova baterija je opremljena klimatskom kontrolom preko aktivnog sistema za kontrolu tečnosti koji je dizajniran da obezbedi pouzdan rad na niskim temperaturama do -25°C kao i na visokim temperaturama do +50°C.

Šest metara dug kabel za punjenje preko utičnice od 230V predstavlja standardan deo opreme i pogodno se odlaže ispod patosa zadnjeg dela prtljažnika. . Koristeći standardnu utičnicu od 230V/16A, vozači mogu potpuno da napune bateriju za manje od četiri sata. Radi dodatne fleksibilnosti na različitim električnim kolima gde je struja ograničena, kabel za punjenje može se podesiti za četiri različite jačine struje: 16A, 13A, 10A ili 6A.

Volt je u stanju da izračuna vreme početka punjenja, na osnovu plana iskorištenja, izbora stepena iskorištenja, i zadatog vremena polaska. Vozilo nastoji da iskoristi najjeftiniji režim kako bi se baterija potpuno napunila do vremena polaska.

Baterija ima osmogodišnju garanciju/garanciju na 160.000 km, koja pokriva i pogonski sistem Voltec.

Glatka, aerodinamična silueta

Chevrolet Volt nudi impresivan dokaz da najsavremenije električno vozilo može da okreće glave za sobom. Voltov prefinjen, tehnički izgled je kreiran njegovim širokim razmakom između prednjih i zadnjih točkova od 1546 i 1573 mm, osnovom točkova od 2685 mm, i velikim petokrakim alu-felnama od 17×7 inča. Razvučen gornji otvor za dnevno svetlo je naglašen jednim krovnim lukom, čime stvara izgled glatke karoserije.

Volt ima Chevroletovu dvostruku prednju rešetku koja je zatvorena zarad bolje aerodinamične efikasnosti. Farovi horizontalnog oblika su smešteni u prednje uglove prednjeg dela automobila, i imaju klavir-crna ležišta, ledeno plava LED dnevna svetla i halogenske projektorske lampe.

Upečatljiva, sjajna, klavir-crna ramena linija blago pada ka napred, uključuje i držač za retrovizor i završava u prednjem braniku gde se nalazi ime Volt . Smanjivanjem energije potrebne da se savlada otpor vazduha, Voltovi stručnjaci za aerodinamiku su omogućili otprilike 13 kilometara električnog dometa, i 80 km produženog dometa.

Voltova kabina oslikava pionirsku prirodu njegovog pogonskog sistema i nudi prostor, udobnost i pogodnost koju kupci očekuju od tehnološki daleko naprednijeg putničkog automobila. Unutrašnjost kabine ima Chevroletov prepoznatljiv dupli kokpit, crna kožna sedišta i bele detalje u kabini.

Informacioni centar za vozača, rekonfigurišući grafički displej, zamenjuje konvencionalne instrumente ispred vozača. Dizajniran da maksimalno olakša upotrebu, uparen je sa ekranom u boji osetljivim na dodir koji se nalazi na vrhu centralnog stuba, i to je primarni interfejs za sve funkcije za informacije zabavu, navigaciju, kontrolu klime, upotrebu energije i punjenje.

Jedan od glavnih detalja u kokpitu je ekran koji prikazuje efikasnost vožnje i nalazi se pored merača brzine na Informacionom centaru za vozača. Ovaj ekran prikazuje rotirajuću loptu koja se pomera gore ili dole i menja boju u skladu sa brzinom vozila, ubrzanjem i kočenjem. Održavanje lopte na sredini ekrana znači optimalnu upotrebu energije.

Volt nudi fleksibilnost automobila sa petoro vrata, udoban smeštaj za četiri odrasle osobe, i kapacitet prtljažnika sa podignutim/spuštenim sedištima od 310/1005 litara.

Vrhunska udobnost i sistem za informisanje i zabavu

Chevrolet Volt je opremljen automatskom kontrolom klime sa jednom zonom, sa električnim grejanjem u kabini i klima uređaje. Kompresor klima uređaja se elektronski napaja sve vreme, eliminišući potrebu za kaišnim prenosom sa upaljenog motora. Prednja sedišta sa grejanjem su takođe deo standardne opreme u Chevrolet Voltu.

Svaki evropski Volt dolazi sa Bluetooth hendsfri konekcijom za telefon. AM/FM stereo i CD plejer primaju MP3 format, uključuju kontrole volana i Aux-in konekciju. Sistem neprimetno povezuje, napaja i kontroliše iPodove i druge MP3 uređaje preko standardnog USB ulaza.

Za kupce koji traže dodatne sadržaje informacionog i sistema za zabavu, opcionalni sistem satelitske navigacije sa prvoklasnim energetski efikasnim Bose® zvučnim sistemom će ispuniti želje. 7-inčna navigacija sa ekranom osetljivim na dodir uključuje sistematsko pokrivanje evropske banke, prepoznavanje glasa, kompatibilnost DVD-ROM-a i opciju za DVD plejbek (dok je parkiran). Unapređen sistem za informacije i zabavu uključuje Bose zvučni sistem sa 7 zvučnika, Hard disk od 60GB i Tjuner digitalnog radio prijema (DAB) koji je opcionalan sa standardnim radiom.

Sigurne komande na putu, izvanredna bezbednost

Zahvaljujući krutosti njegove čvrste osnove i niskog centra za gravitaciju, Volt donosi sigurne komande na putu i udobnost pri vožnji. Njegove 17-inčne felne su napravljene od kovanog aluminijuma i svaka teži samo 8,1 kg. Specijalne gume sa niskim otporom kotrljanja su razvijene posebno za evropsko tržište, zarad optimalnog dometa elekričnog vozila, buke, osećaja i dinamičnih performansi.

Elektro-hidraulični kočioni sistem pomaže u punjenju baterije vozila tokom kočenja. Omogućava 100-postotno regenerativno kočenje, 100-postotno kočenje sa trenjem (tradicionalne disk kočnice) ili bilo koju kombinaciju svake.

Volt pruža izvanrednu bezbednost za putnike. Osnova oko koje je izgrađena bezbednosna arhitektura automobila sastoji se iz izuzetno snažnog integralnog karoserijskog okvira. Oko 80% strukture karoserije je napravljeno od čelika visoke čvrstoće, izuzetno velike snage ili ultra visoke čvrstoće.

Veliki broj testova je sproveden kako bi se osigurala bezbednost litijum-jonske baterije od 16 kWh, uključujući i njegovu vodonepropusnost. U slučaju nesreće, baterija, koja je zaštićena ultra-snažom martensajt čeličnom konstrukcijom, lako može da se isključi od strane spasilačkih službi.

Volt je opremljen sa osam vazdušnih jastuka, spektrom dodatnih aktivnih i pasivnih zaštitnih mera koje doprinose odličnim bezbednosnim performansama automobila. Pošto je Volt izuzetno tih u vožnji na baterije, vozač može da aktivira cvrčeći zvuk koji upozorava da se približava.