Audi

Audi R8 GT Spyder

Audi R8 GT Spyder nudi fantastične performanse u paketu sa jedinstvenim osećajem otvorenog prostora koji pruža kabriolet karoserija.

Nova kabriolet perjanica koristi najsnažniju varijantu V10 FSI agregata koja proizvodi 560KS, dok je Audi ultra omogućio smanjenje težine vozila u odnosu na serijski V10 Spyder model za 85kg. R8 GT Spyder ubrzava od 0 do 100 km/č za 3,8 sekundi i postiže maksimalnu brzinu od 317 km/č.

Audi je pre tačno godinu dana predstavio R8 GT model, a kupci su velikom brzinom poručili sva 333 raspoloživa komada, koliko ih je proizvedeno. Identičan broj R8 GT Spyder modela će biti ponuđen kupcima, a kao i kod kupe karoserije, svaki automobil ima jasno istaknut svoj serijski broj na ručici menjača.

Korišćenjem Audi ultra laganih tehnologija je postignuta impresivna ušteda u ukupnoj težini vozila, iako je osnova bila već veoma lagani V10 Spyder model. R8 GT Spyder je težak 1640kg, što je za 85kg lakše od V10 Spyder modela.

Uštede su postignute korišćenjem ASF šasije koja je teška samo 214kg, ali i intezivnim korišćenjem CFRP (plastika ojačana karbonskim vlaknima) na poklopcu platnenog krova, zadnjem braniku, zadnjem spojleru i bočnim panelima. Uštede na ovim komponentama iznose 5,5 kg. Korišćenjem CFRP u konstrukciji sedišta je ušteđeno čak 31,5kg.

Vizuelne modifikacije se sastoje od posebnog prednjeg spojlera, prednjeg branika, crvenih GT oznaka, okruglih završetaka izduvnog sistema, većeg difuzora i zatamnjenih LED svetala. Opciono je moguće poručiti i poklopac motornog prostora od matiranog CFRP.

Platneni krov se uz pomoć elektrohidrauličnog sistema otvara/zatvara za 19 sekundi i to pri brzinama do 50km/č.

5,2 litarski V10 FSI agregat proizvodi 560KS (412kW), dok je maksimalni obrtni moment 540Nm raspoloživ pri 6500 obrtaja. Sistem podmazivanja motora koristi suvi karter, čime se obezbeđuje ravnomerno podmazivanje unutrašnjosti motora čak i pri veoma snažnim ubrzanjima. Šestostepeni automatizovani R tronic menjač može raditi u dva potpuno automatska režima, dok je korišćenje ručice menjača ili poluga kod upravljača moguće manuelno menjanje stepena prenosa.

Snaga se na podlogu prenosi pomoću quattro pogona, kome asistira i zatvarač diferencijala na zadnjoj osovini čime se postiže još veća stabilnost i prianjanje prilikom brzih prolazaka kroz krivine.

Ogibljenje je, takođe, vrhunsko. Za 10mm je niže i u kombinaciji sa 19” točkovima na kojima se nalaze 235/35 (napred) i 295/30 (nazad) pneumatici postižu se vrhunske vozne karakteristike. Kočioni sistem se sastoji od laganih karbon keramičkih kočionih diskova.

Prtljažni prostor od 100l u prednjem delu vozila i tri manja prtljažna prostora u zadnjem delu vozila omogućavaju da se smesti dovoljna količina prtljaga.

Unutrašnjost je u crnoj boji, a kupci se mogu odlučiti između titanijum sive i crvene boje štepova. U serijskoj opremi se nalazi alkantara kožom presvučeni enterijer. Kompletno LED osvetljenje, automatski klima uređaj, navigacioni sistem , Bang/Olufsen audio sistem sa Bluetooth-om i alarm se nalaze u serijskoj opremi.