AudiSport

Audi R15 TDI veoma dobar na Sebringu

Prethodna generacija Le Mans prototipa – R15+ TDI je na prvoj trci ovogodišnjeg Internacionalnog Le Man kupa pokazala da može da se nosi sa najnovijim fabričkim prototipovima Pežoa i Honde.

I pored dobrih rezultata na kvalifikacijama i treninzima, posade Audi Sport Team Joest nisu imale dovoljno sreće na otvaranju sezone te su vozači obe posade učestvovali u nekoliko različitih trkačkih incidenata što ih je koštalo dosta vremena i izgbljenih pozicija.

Nade posade Timo Bernhard, Romain Dumas i Mike Rockenfeller su nestale kada su posle samo jednog časa trke (a koja traje 12 časova) imali dva uzastopna pucanja zadnje leve gume. Oba pucanja gume su dodatno oštetila i karoseriju prototipa što je samo povećavalo zaostatak za vodećim posadama. Ukupno izgubljeno vreme je iznosilo celih 8 krugova što je aktuelnu šampionsku posadu sa Le Man-a pomerilo na 50-to mesto u generalnom plasmanu.

Druga Audi posada – Dindo Capello, Tom Kristensen i Allan McNish je u nekoliko navrata da bude i vođstvu da bi tokom petog časa trke, dok je za volanom bio Dindo Capello u njih udario Peugeot prototip kojeg je vozio Marc Gene. Rezultat je oštećeno zadnje ogibljenje prototipa i čak sedam izgubljenih krugova tokom popravki.

U završnici trke, obe Audi posade su odličnim vožnjama uspele da se probiju u sam vrh generalnog plasmana tako da su trku završili na pozicijama četiri i pet. I pored odličnih performansi prototipa koji se nakon ove trke seli u istoriju – R15+ TDI nije uspeo da zabeleži oproštajnu pobedu.

Rezultati trke (delimično):

1 Lapierre/Duval/Panis (Peugeot) 332 laps in 12h 00m 28.423s
2 Brabham/Franchitti/Pagenaud (Acura/Honda) + 31.868s
3 Montagny/Sarrazin/Lamy (Peugeot) + 44.502s
4 Capello/Kristensen/McNish (Audi R15 TDI) – 5 krugova
5 Bernhard/Dumas/Rockenfeller (Audi R15 TDI) – 6 krugova
6 Dyson/Smith/Cochran (Lola-Mazda) – 8 krugova
7 Prost/Jani/Bleekemolen (Lola-Toyota) – 12 krugova
8 Wurz/Gené/Davidson (Peugeot) – 17 krugova
9 Petersen/Cameron/Guasch (Oreca) – 20 krugova
10 Priaulx/Müller/Hand (BMW) – 20 krugova