MOTOR blog
  • Novosti
  • Automobili
    • Alfa Romeo
    • Aston Martin
    • Audi
    • BMW
    • Cadillac
    • Chery
    • Chevrolet
    • Chrysler
    • Citroen
    • Dacia
    • Dodge
    • Ferrari
    • Fiat
    • Ford
    • General Motors
    • Honda
    • Hyundai
    • Infiniti
    • Jaguar
    • Jeep
    • KIA
    • Lada
    • Lamborghini
    • Lancia
    • Land Rover
    • Lexus
    • Lotus
    • Mahindra
    • Maserati
    • Mazda
    • McLaren
    • Mercedes-Benz
    • MG
    • Mini
    • Mitsubishi
    • Nissan
    • Opel
    • Pagani
    • Peugeot
    • Porsche
    • Range Rover
    • Renault
    • Rolls Royce
    • Saab
    • Seat
    • Smart
    • SsangYong
    • Subaru
    • Suzuki
    • Škoda
    • Tata
    • Toyota
    • Volkswagen
    • Volvo
    • Zastava
  • Motocikli
  • Kamioni
  • Nautika
  • Testovi
  • Turizam
  • Sport
Najsvežije
Alfa Romeo Stelvio Serije 1
Novi Opel Crossland
Nova Opel Corsa-e osvojila „Zlatni volan 2020“
Opel Grandland X sa električnim ponognom na sva...
Euroimpex zastupa Opel u regionu
Renault CLIO slavi 30. rođendan
Nova Opel Mokka premijerno
Opel Ascona 1.8i prvi nemački automobil sa katalizatorom
PSA grupacija donirala preko 400.000 maski i drugu...
Duga tradicija Opel električnih automobila

MOTOR blog

  • Novosti
  • Automobili
    • Alfa Romeo
    • Aston Martin
    • Audi
    • BMW
    • Cadillac
    • Chery
    • Chevrolet
    • Chrysler
    • Citroen
    • Dacia
    • Dodge
    • Ferrari
    • Fiat
    • Ford
    • General Motors
    • Honda
    • Hyundai
    • Infiniti
    • Jaguar
    • Jeep
    • KIA
    • Lada
    • Lamborghini
    • Lancia
    • Land Rover
    • Lexus
    • Lotus
    • Mahindra
    • Maserati
    • Mazda
    • McLaren
    • Mercedes-Benz
    • MG
    • Mini
    • Mitsubishi
    • Nissan
    • Opel
    • Pagani
    • Peugeot
    • Porsche
    • Range Rover
    • Renault
    • Rolls Royce
    • Saab
    • Seat
    • Smart
    • SsangYong
    • Subaru
    • Suzuki
    • Škoda
    • Tata
    • Toyota
    • Volkswagen
    • Volvo
    • Zastava
  • Motocikli
  • Kamioni
  • Nautika
  • Testovi
  • Turizam
  • Sport
Audi

Audi e-tron

28. September 2009

Supersportsko koncept vozilo sa električnim pogonom.

Veliko inznenađenje Internacionalnog salona automobila u Frankfurtu i, svakako, zvezda ovogodišnjeg salona je supersportski elektro pogonjeni koncept automobil – Audi e-tron.

Vizuelno, koncept vozilo ima upadljiva ključna dizajnerska rešenja Audija: jednodelna maska impozantnih dimenzija, LED tehnologija za sve svetlosne grupe i profil koji podseća na model R8.

Svetlosni sistem ima mogućnost detekcije vremenskih uslova kao što su kiša ili magla i u skladu sa situacijom menja intenzitet prednjeg snopa. Sistem detekciju vrši u saradnji sa kamerom, koja je integralni deo sistema za analizu saobraćaja ispred vozila i koja pored davanja informacija o vremenskim prilikama, obaveštava centralni sistem o nadolazećim vozilima, promenama traka i eventualnim preprekama.

E-tron je dugačak 4,26m, širok 1,9m, visok 1,23m – idealne dimenzije za visoko performansni sportski automobil. Kabina je malo pomerena ka prednjoj osovini, kako bi se u sredini automobila smestile baterije i pripadajuća elektronika elektro pogona, težine 470kg. Dva elektro motora su postavljena iza zadnje osovine kako bi se postigao raspored težina 42:58. Karoserija je napravljena pomoću ASF (Audi Space Frame) tehnologije kako bi se težina kompletnog automobila učinila što manjom. Uz pomoć korišćenja plastike ojačane karbonskim vlaknima automobil teži 1600kg.

Centralna konzola u potpunosti redizajnirana zbog nepostojanja klasičnog centralnog grebena na komebi se nalazile menjačke komande, a nema ni tunela namenjenog kardanu. E-tron koncept je opremljen novim MMI sistemom (MMI Touch), koji se odlikuje velikim i preklopivim displejom na kome se ispisuju sve potrebne informacije, a kojim se upravlja pomoću površine osetljive na dodir, koja se nalazi na upravljaču.

E-tron pogone četiri elektro motora ukupne snage 230kW (313KS) što je dovoljno da koncept ubrzava od 0 – 100kmč za 4,6 sekundi. Ubrzanje od 60 do 120 iznosi, podjednako kratkih, 4,1 sekundi. Maksimalna brzina je ograničena na 200kmč, dok se autonomija merena po NECD ciklusu deklariše na 248km. Dužina punjenja baterija na kućnom priključku bi trebablo da traje 6 do 8 časova, dok bi snažniji punjači (400V/63A) trebali da skrate to vreme na samo 2,5 časova. Naravno, e-tron je opremljen sistemom za prikupljanje energije prilikom kočenja.

Pogon šalje 70% snage na zadnju osovinu, a 30% na prednju što će e-tron koncept vozilo učiniti vrlo agilnim automobilom, koji i pored elektro pogona zadržava sve ključne aspekte super sportskih automobila. Voznim karakteristikama pomažu 19″ pneumatici u dimenzijama 235/35 (napred) i 295/30 (pozadi).

E-tron koncept je opremljen potpuno novim sistemom Car-to-x Communication, koji omogućava komunikaciju vozila sa ostalim učesnicima u saobraćaju, saobraćajnom infrastrukturom ili sistemima za kontrolu saobraćaja. Ovaj sistem će u budućnosti biti ključ za povećanje ekonomičnosti, sigurnosti i praktičnosti putničkih vozila.

Audi e-tron was last modified: September 28th, 2009 by Goran Aničić
0 comment
previous post
Karavan klimatskih promena 2009
next post
AUDI Premijere na IAA u Frankfurtu

Pročitajte još i ovo...

Audi i FS Crne Gore zajedno na...

Planovi za proizvodnju novih Audi Q modela

Novi Audi Q5 sa 5 zvezdica na...


Najnovije AUTO-MOTO vesti

  • Pesak za mačke sprečava probleme s klima-uređajem

  • Alfa Romeo Stelvio Serije 1

  • Novi Opel Crossland

  • Hamilton i Rozberg na najekstremnijoj trci sveta Extreme E

  • Nova Opel Corsa-e osvojila „Zlatni volan 2020“

  • Pravo je vreme za zimske gume!

  • Opel Grandland X sa električnim ponognom na sva četiri točka

Linkovi

  • Android revija
  • Personal magazin
  • Svakodnevnica blog
  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • Pinterest
Footer Logo

@2017 - MOTORblog. All Right Reserved.


Back To Top