Audi

Audi A3 e-tron koncept

Novo koncept vozilo predstavljeno na Salonu automobila u Šangaju – A3 e-tron koncept – predstavlja zbir brojnih tehnoloških dostignuča skoncentrisanih u jednom vozilu.

Notchback karoserija u kojoj se udobno mogu smestiti četiri putnika integriše čitav spektar tehnoloških inovacija razvojno-istraživačkog odeljenja AUDI AG: unapređeni MMI operativni sistem, napredni infotainment sistem i hibridni pogonski sistem.

A3 e-tron koncept vozilo je dugačko 4,44m, široko 1,84m i visoko samo 1,39m. Ove dimenzije jasno upućuju da koncept vozilo ima jasne sportske aspiracije.

Moderni dizajn koncept vozila krasi jednodelna maska koja dominira prednjim delom vozila i koja daje specifičan izgled vozilu. Specifičan dizajn prednje svetlosne grupe se integriše u polopac motornog prostora i dalje ističe sportsku notu vozila. Prednja svetlosna grupa koristi poslednju evoluciju LED tehnologije koja sada još efikasnije osvetljava prostor ispred vozila.

Veći deo karoserije koncept vozila je napravljen od aluminijuma i CFRP materijala što pored uštede u težini i povećanja čvrstine vozila daje poseban, visoko tehnološki, izgled vozilu. A3 e-tron koncept je težak 1720kg, a prtljažni prostor ima zapreminu od 410l.

Dugačko međuosovinsko rastojanje od 2,63m obezbeđuje dosta prostora za putnike, a prisustvo dva zasebna sedišta na zadnjoj klupi daju još luksuzniji osećaj putnicima nego što bi se očekivalo od kompakt vozila premium segmenta. Vrhunski kvalitet daje i dizajnerski “čist” kokpit na kojem se pored modernih pokazivača nalazi i dosta detalja izrađenih od aluminijuma. Između dva centralna pokazivača se nalazi veliki, 8”, displej koji pokazuje informacije MMI operativnog sistema. Novost je trodimenzionalni prikaz toka energije hibridnog pogonskog sistema.

Hibridni pogon se sastoji od 1.4 TFSI agregata koji razvija 211KS kome asistira elektro motor snage 27KS. Kada rade zajednički A3 e-tron koncept ubrzava od 0 do 100 km/č za samo 6,8 sekundi i postiže maksimalnih 231 km/č. Uz hibridni pogon, koncept vozilo ima i sve ostale sisteme za smanjenje potrošnje energije – start-stop sistem, sistem za termalnu kontrolu, uljnu pumpu čijim se radom može upravljati. S tronic menjač sa sedam stepeni prenosa je posebno podešen za rad sa hibridnim pogonom.

Elektro motor koristi energiju uskladištenu u baterijama koje se nalaze iza zadnjih sedišta. Kapacitet baterija od 12 kWh omogućava koncept vozilu autonomiju od 54km na isključivo električni pogon.