Audi predvodi još jednu revoluciju u automobilskom svetu – super sportski automobil pogonjen dizel motorom!
V12 TDI motor zapremine 6,0 litara u Audi R8 automobilu proizvodi 500KS i 1000Nm. Koncept model ubrzava od 0 do 100km/čas za 4,2 sekunde, a maksimalna brzina je preko 300km/čas. Audi kod ovog motora koristi veoma moderni sistem za ubrizgavanje goriva, kojeg odlikuje radni pritisak od 2000 bar, kao i ubrizgavanje goriva u nekoliko faza. Turbo punjači proizvode pritisak od 2,6 bar i oni su zaduženi za realizaciju obrtnog momenta od čak 1000Nm, koji je raspoloživ od 1750 do 3000 obrtaja. Motor, pored svega navedenog, zadovoljava Euro 6 standarde o zagađenju.
Menjač u ovom automobilu je šestostepeni manuelni menjač sa veoma kratkim hodom i veoma kompaktnim dimenzijama, što je omogućilo inženjerima da, pri projektovanju koncepta, menjačku kutiju smeste veoma nisko i time poboljšaju vozne karakteristike ovog koncept modela. Quattro pogon snagu šalje u odnosu 40:60 na prednju, odnosno zadnju osovinu.
Dizajnerski, TDI model će imati specifične detalje, koji će ovaj model razlikovati od R8 FSI modela. Veći usisnici za vazduh spreda i sa boka, kao i posebni estetski hrom i karbon detalji, koji se viđaju na RS modelima Audija.
Ono što će Audi R8 TDI učiniti veoma upadljivim su LED svetla. Ovaj model bi trebalo da bude prvi autombil, koji će serijski nuditi sva svetla izrađena u LED tehnologiji.
Koncept R8 TDI poseduje keramički kočioni sistem, specijalno dizajniran za ovaj model. Diskovi su napravljeni od karbonskih vlakana posebno ojačani keramikom, a u kombinaciji sa šestoklipnim kočionim čeljustima na svim točkovima omogućene su fantastične kočione sposobnosti. Eksploatacioni vek ovog kočionog sistema je do 300.000 km.